FANDOM

Świątynia Ketara
TAOLB Region of Stone
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Region Ziemi

Świątynia Ketara to miejsce poświęcone Istocie Żywiołu Kamienia imieniem Ketar. To także miejsce ukrycia Złotej Maski Jedności Kamienia.

Historia

Świątynia ta powstała wieki temu jako miejsce czci Ketara, jednej z siedmiu Istot Żywiołów Okoto. Na krótko przed pojedynkiem pomiędzy Ekimu a Makutą, do świątyni przybył Obrońca Kamienia imieniem Kerato, w celu zdobycia dla Ekimu Kryształu Kamienia od Ketara. Ekimu następnie posłużył się tym kryształem, by wykuć Złotą Maskę Kamienia dla Toa Pohatu.

Po kataklizmie, będącym następstwem walki braci, w świątyni została ukryta Złota Maska Jedności Kamienia.

Tysiące lat później, Pohatu, Zjednoczyciel Kamienia, udał się do Regionu Kamienia, aby odnaleźć świątynię, maskę i istotę. Po żmudnej wspinaczce po jednej ze skał odnalazł budowlę i wkrótce potem stanął do walki z Ketarem, jednakże ta nie zakończyła się zwycięstwem żadnej ze stron. Pohatu opuścił w końcu broń, podobnie jak Ketar i obaj udali się do świątyni, choć żaden z nich nie czuł sympatii do swojego towarzysza.

Po odnalezieniu w świątyni Złotej Maski, Pohatu przywdział ją na twarz i połączył się z Ketarem, a następnie doświadczył wizji, w której ujrzał Maskę Kontroli Makuty ukrytą w tajemniczym labiryncie. Następnie, razem z Istotą, powrócił do Miasta Twórców Masek, aby spotkać się z Ekimu i pozostałymi Zjednoczycielami.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Inne

Powieści graficzne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też