FANDOM

Świątynia Meluma
JTO Temple of Melum
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Region Lodu

Świątynia Meluma jest miejscem poświęconym Istocie Lodu, Melumowi. Ukryto tu Złotą Maskę Jedności Lodu.

Historia

Poświęcone Melumowi, miejsce to powstało tysiące lat temu na wyspie Okoto. Na krótko przed walką Twórców Masek - Ekimu i Makuty - Obrońca Lodu Uganu przybył do świątyni w celu zdobycia od Meluma Kryształu Lodu, potrzebnego do wykucia przez Ekimu Złotej Maski Lodu, przeznaczonej dla Toa Kopaki.

Po kataklizmie, będącym następstwem walki braci, w świątyni została ukryta Maska Jedności Lodu i powierzona w opiekę Melumowi, gdyż Obrońcy wierzyli, iż złote maski są zbyt potężne, by powierzyć je zwykłym śmiertelnikom.

Tysiące lat później, podczas poszukiwania Istot Żywiołów, Kopaka dotarł do świątyni, w której znajdowała się Złota Maska Jedności Lodu. Na miejscu spotkał również Meluma, który stanął z nim do walki. Nie mogąc pokonać istoty, Kopaka postanowił zrezygnować z walki, uświadamiając sobie, że osiągnie zwycięstwo nie dzięki pokonaniu Istoty, a współpracy z nią.

Następnie Zjednoczyciel Lodu wkroczył wraz z Melumem do świątyni, gdzie znalazł Złotą Maskę Jedności i przywdział ją na twarz. Toa i Melum zjednoczyli się, a wtedy Kopaka doświadczył wizji, w której Maskę Kontroli Makuty ukrytą w tajemniczym labiryncie. Następnie razem z Istotą powrócili do Miasta Twórców Masek, gdzie spotkali się z Ekimu i pozostałymi Zjednoczycielami.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Inne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też