FANDOM

Świątynia Uxara
JTO Region of Jungle
Miejsce
Status Nienaruszona
Położenie Region Dżungli

Świątynia Uxara to miejsce ukrycia Złotej Maski Jedności Dżungli, poświęcone Uxarowi, Istocie Dżungli.

Historia

Świątynia ta była miejscem czci Uxara na długo przed przybyciem Toa na Okoto. Po kataklizmie, jaki nastąpił na Okoto po walce dwóch braci Twórców Masek, Ekimu oraz Makuty, Obrońcy plemion Okotan postanowili ukryć wykute przez Ekimu Złote Maski Mocy wierząc, iż były one zbyt potężne, aby powierzyć je zwykłym śmiertelnikom. Złota Maska Jedności Dżungli, której nosicielem według przepowiedni miał być Toa Lewa, została powierzona Uxarowi i ukryta w jego świątyni, znajdującej się w koronie najwyższego drzewa Regionu Dżungli.

Tysiące lat później, Lewa napotkał Uxara w Regionie Dżungli. Szybko domyślił się, że złota maska musi znajdować się w najwyższym drzewie i postanowił urządzić wyścig z Istotą Żywiołu, kto jako pierwszy dotrze do świątyni. Zabawa została niespodziewanie przerwana pojawieniem się łowcy Umaraka, który schwytał Uxara przy pomocy Mrocznej Pułapki.

Po rozprawieniu się z myśliwym, Toa i Istota Żywiołu wkroczyli do świątyni, gdzie Lewa odnalazł złotą maskę. Po jej przywdzianiu, połączył się z Uxarem, zyskując dostęp do nowych mocy i doznając wizji Maski Kontroli. Następnie Toa i jego nowy towarzysz opuścili świątynię, by powrócić do Miasta Twórców Masek.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Inne

Pudełkowe

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też