FANDOM

Święte Sanktuarium Matoran
Matoran Holy Sanctuary
Miejsce
Położenie Mahri Nui
Status Zniszczone
Święte Sanktuarium Matoran to niewielka świątynia mieszcząca się w pobliżu osady Mahri Nui.

Historia

Map Matoran Holy Sanctuary

Święte Sanktuarium Matoran na mapie Mahri Nui

Animation Matoran Holy Sanctuary Tentacle

Kanohi Ignika na statui w sanktuarium

Matoranie z Mahri Nui zbudowali sanktuarium jakiś czas po oderwaniu się ich wioski od Voya Nui i zatonięciu w Otchłani. Przynoszono tu wszystkie przedmioty pochodzące z powierzchni, które spadały do osady. Matoranie wierzyli, że były to dary od Wielkiego Ducha. W rzeczywistości przedmioty te wrzucali do wody Matoranie z Voya Nui, by upamiętnić swoich zagubionych pobratymców.

Pośrodku sanktuarium znajdowała się statua wyrzeźbiona na kształt Toa. Trzymała ona w ręce Kamień Świetlny, który rozpraszał mrok wokół świątyni.

Święte Sanktuarium Matoran zostało zniszczone, kiedy Voya Nui zmiażdżyła Mahri Nui podczas scalania się z Południowym Kontynentem.

Wizja Igniki

W wizji stworzonej przez Kanohi Ignikę, którą zobaczył Dekar, Maska Życia została umieszczona na twarzy statui w Świętym Sanktuarium Matoran. Rzeźbę zniszczył później Kalmah, chcąc przejąć dla siebie artefakt. Posąg rozpadł się na kawałki i z Kamieniem Świetlnym w dłoni opadł na oceaniczne dno.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Przewodniki

Animacje