FANDOM

"Tak jak pali się Święty Ogień, tak w niwecz obróci się wszystko mające przeminąć, nawet to, czego nie widzimy."
Turaga Vakama, Ostatnia Kronika
Święty Ogień
Sacred Fire
Miejsce
Położenie Mata Nui (Ta-Koro) (dawniej)
Metru Nui (dawniej)
Spherus Magna
Status Oryginalny: zniszczony

Święty Ogień był wiecznie palącym się płomieniem, którego Turaga Vakama rzekomo używał do przewidywania przyszłości. W rzeczywistości był on tylko przykrywką dla wizji, które Vakama dalej otrzymywał nawet po przemianie w Turagę, choć co prawda ogień pomagał mu się skupić.

Historia

Vakama rozpalił Święty Ogień w swojej chacie w Ta-Koro i używał go podczas Wielkiej Wojny, by podnosić na duchu Matoran. Kiedy Hahli i Macku wygrały finałowy mecz Turnieju Kolhii w Ta-Koro, przyszły w miejsce Świętego Ognia, gdzie Turaga osobiście im pogratulował.

Po poszukiwaniu Siódmego Toa, Matoranie powrócili na Metru Nui, gdzie Vakama rozpalił kolejny Święty Ogień w swoim mieszkaniu.

Pierwotna lokacja Świętego Ognia została zniszczona przez Bohroki, kiedy te oczyściły wyspę Mata Nui w ramach przygotowań na przebudzenie Wielkiego Ducha, druga z kolei uległa zniszczeniu wskutek bitwy o Bara Magna. Możliwe, że Vakama stworzył kolejny Święty Ogień na Spherus Magna.

Pojawienia

Online Multimedia

Animacje

Gry online