FANDOM

"Musimy was tylko odciągnąć od Światłorośli, które otacza waszą wioskę. Jego blask jest... drażniący."
Makuta Antroz, Królestwo Strachu
Światłorośl
Lightvine
Flora
Lokalizacja Obrona, dawanie światła
Funkcje Karda Nui, Metru Nui, Mata Nui (wszystkie dawniej)

Światłorośl to rodzaj bioluminescencyjnej rośliny.

Historia

Archives 2

Sekcja Archiwów porośnięta Światłoroślami

Istnieją trzy znane odmiany Światłorośli: jedna, która rosła na Mata Nui, jedna, która rosła w Metru Nui i jedna, która rosła w Karda Nui.

Odmiana z Mata Nui przypominała trawę i rosła na na ziemi w tunelach Onu-Wahi.

Odmiana z Metru Nui była cienka, miała kolor fluorescencyjny niebieski lub turkusowy i można ją było znaleźć pod ziemią w Archiwach.

Odmiana z Karda Nui była znacznie grubsza i pokryta kolcami. Miała także bardziej zielonkawy kolor niż Światłorośl z Metru Nui.

W wyniku Wielkiego Kataklizmu, Bagno Sekretów powstało z dużych ilości Mutagenu Otchłani przenikającego do Karda Nui. Av-Matoranie pozyskiwali Światłorośle, które tu rosły, aby wykorzystać je przy budowie ich wiosek.

Światłorośle otaczały Stalaktytową Wioskę, w której mieszkali wolni Av-Matoranie. Zostały tam umieszczone, aby trzymać Makuta z daleka - ci byli wrażliwi na jasny blask roślin. Po pierwszej bitwie z Toa Nuva, Makuta użyli Radiaka, aby odciągnąć Pohatu i Photoka od Światłorośli i zastawić na nich pułapkę.

Na Bagnie Sekretów kilku Av-Matoran, których przeznaczeniem była przemiana w Bohroki, przebywało na małej polanie otoczonej Światłoroślami, aby trzymać Makuta z daleka.

Pojawienia

Książki Komiksy Multimedia

Powieści

Ignition

Filmy