FANDOM

"Przez następne dni do nieznanego źródła przybywali ciekawscy. Odkryli oni, że substancja niekoniecznie musi niszczyć... Może też przemieniać. A rezultat nierzadko bywa... szokujący."
— Narrator, Wszystkie Nasze Winy Zapamiętane
Źródło Zenergizowanej Protodermis
AOSR Energized Protodermis Discovery
Miejsce
Położenie Spherus Magna
Status Nieznany
Źródło Zenergizowanej Protodermis to miejsce, gdzie po raz pierwszy odkryto Zenergizowaną Protodermis.

Historia

Zenergizowana Protodermis, potężna substancja, która od dawna była nieaktywna w jądrze Spherus Magna, pewnego dnia wypłynęła na powierzchnię planety, tworząc źródło w pobliżu placówki Plemienia Lodu.

Dwaj Agori odkryli ciecz, a jeden z nich jej dotknął i zginął. Drugi wrócił do lidera swojego plemienia, Władcy Żywiołu Lodu, i złożył raport o odkryciu.

W ciągu najbliższych kilku dni, ciekawi mieszkańcy przybywali na miejsce, obserwując niszczycielską moc substancji. Władcy Żywiołów spotkali się w celu przedyskutowania, co zrobić z cieczą, a Władca Żywiołu Lodu stwierdził, że źródło jest jego, ze względu na położenie. Zablokował dostęp do niego i nie pozwalał innym plemionom się do niego zbliżać. Działanie to wywołało Wojnę o Rdzeń. Źródło było przejmowane przez inne plemiona, choć ostatecznie Plemię Lodu zawsze je odzyskiwało.

Wielkie Istoty, dawni władcy planety, wysłały dwóch Agori, Raanu i Kyry'ego, do źródła w celu uzyskania próbki substancji do eksperymentów. Agori udało się pokonać straż Plemienia Lodu tylko po to, by natrafić na bitwę pomiędzy wojownikami Plemienia Ognia i Plemienia Lodu. Dwójce Agori udało się zdobyć trochę substancji i następnie przekazali ją Wielkim Istotom.

Plemię Ognia ostatecznie przejęło kontrolę nad źródłem i zaczęło wydobycie Zenergizowanej Protodermis z jądra. Mimo ostrzeżeń Raanu i Kyry'ego kontynuowano wydobycie, co spowodowało reakcję łańcuchową w rdzeniu planety. Jej rezultatem był Rozpad.

Alternatywne wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W tym alternatywnym wszechświecie Agori odkryli Zenergizowane źródło, na własne ryzyko badając niszczące skutki substancji, a także jej właściwości transformacyjne. Rozpoczęła się Wojna o Rdzeń, ale została szybko powstrzymana przez wysiłki dzieł Wielkich Istot, niewielkich Toa, którzy podróżowali pod powierzchnią ziemi i naprawiali uszkodzenia struktury Spherus Magna.

Krajobraz

Źródło było głęboką, naturalną studnią prowadzącą do rdzenia planety i wypełnioną Zenergizowaną Protodermis. Źródło zostało znalezione w zaśnieżonym obszarze, blisko placówki Plemienia Lodu położonej w regionie górskim.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Przewodniki

Powieści graficzne

Opowiadania