FANDOM

"Lawiny skalne, kręte drogi, szlaki tak strome, że nawet Skalny Rumak nie podołałby wspinaczce... Muszą być szaleni, jeśli chcą się tędy przeprawić."
Raanu, Najazd na Vulcanus
Żelazny Kanion
Map Iron Canyon
Miejsce
Położenie Południowo wschodnia część Pustkowi Spherus Magna
Status Nietknięty

Żelazny Kanion to jałowy obszar w południowo-wschodnim rejonie Bara Magna.

Historia

Podczas Wojny o Rdzeń w Żelaznym Kanionie walczyło kilku Glatorian, w tym Ackar. Ze względu na niebezpieczny teren i wąskie szlaki, wojska musiały iść gęsiego. Podczas tych przemarszów przeciwnikom często udawało się zastawiać skuteczne pułapki.

Po Rozpadzie Żelazny Kanion stał się częścią Bara Magna. W wyniku Rozpadu Plemię Ognia zamieszkało w osadzie Vulcanus, na zachód od Żelaznego Kanionu.

Kilka tygodni po ataku Skrallów na Atero, grupa Łowców Kości dowodzona przez Fero zamierzała zaatakować Vulcanus. Do osady chcieli się dostać drogą przez Żelazny Kanion. Kiedy Agori z Plemienia Ognia i kilku Glatorian zastawili pułapki, Łowcy Kości wycofali się. Vulcanus myślał, że Fero sobie odpuścił i uciekł, lecz w rzeczywistości on i jego grupa po wycofaniu się zaatakowali osadę od południa.

Po bitwie o Bara Magna, Żelazny Kanion znów stał się częścią krajobrazu Spherus Magna, tak jak miało to miejsce przed Rozpadem. Tyran Karzahni udał się potem do Żelaznego Kanionu. Jego martwe ciało znaleźli jakiś czas później Toa Kopaka i Pohatu, razem z Mieczem Powietrza Lesovikka nieopodal. Niespodziewanie zostali zaatakowani cyklonem, lecz Kopace udało się powstrzymać wiatr ścianą lodu. Dwaj Toa zabrali następnie zwłoki i opuścili kanion.

Krajobraz

Żelazny Kanion jest opuszczonym miejscem leżącym na pustyni. Jest to bardzo wąski i trudny do przebycia teren. Na zachód od niego znajduje się Morze Ciekłego Piasku.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Opowiadania