FANDOM

Hau Transparent Generacja 1 MoF Transparent Generacja 2

"Przyszłość spoczywa na barkach sześciu herosów, którzy swą potęgę czerpią z sześciu żywiołów naszej planety. Ogień, Woda, Dżungla, Ziemia, Kamień i Lód. Dla was to tylko regiony wyspy, ale dla Toa, żywioły to życie."
Narmoto, U Zarania Legendy
Żywioły

Sześć żywiołów Okoto

Żywioły, określane również mianem Natury, to podstawowe moce, które stanowią tkankę świata i reprezentują razem jego siły życiowe.

Historia

Wyspa Okoto została stworzona przez sześć głównych żywiołów, a wraz z nią powstały Istoty Żywiołów. W tym samym czasie narodziły się światło i cień oraz istoty reprezentujące dwie mistyczne potęgi - Agil i Umarak. Każda z tych istot stanowi żywe odzwierciedlenie danego żywiołu i razem reprezentują siły życiowe całej wyspy.

Gdy dwaj Twórcy Masek, Ekimu i Makuta, zaczęli wykuwać Maski Mocy dla mieszkańców Okoto, zawarli święty pakt, wedle którego nie mogli napełnić maski więcej niż jednym żywiołem, bowiem dowolne ich połączenie było niebezpieczne, zaś scalenie sześciu żywiołów otwierało portal do Królestwa Cieni.

Lata później, zazdrosny o sukces dzieł Ekimu, Makuta złamał święte prawo i przewiódł moc wszystkich sześciu głównych żywiołów wyspy w jedną maskę - Maskę Ostatecznej Mocy. Ekimu stanął do walki z Makutą i pokonał go, strącając maskę z jego twarzy. To jednak spowodowało ogromną falę uderzeniową, która rozniosła się po wyspie, zmieniając jej krajobraz i skrzywiając jej naturę, oraz uwięziła Makutę i dawną Stolicę Okoto w Królestwie Cieni. Sam Ekimu zaś został pogrążony w głębokim śnie.

Legendarni Toa, władcy sześciu żywiołów, zostali wezwani stulecia później, by przebudzić Ekimu i przywrócić wyspie równowagę. Wojownikom udało się znaleźć Złote Maski oraz przebudzić Ekimu poprzez połączenie ich mocy. Następnie udali się na poszukiwania Istot Żywiołów, by zjednoczyć się z nimi i zapanować nad nieokiełznaną potęgą żywiołów.

U kresu ich podróży Toa odkryli, że oni sami są prawdziwym źródłem żywiołów Okoto, i połączyli swe moce, by raz jeszcze uwięzić Makutę w Królestwie Cieni. Straciwszy w wyniku swe cielesne formy, wojownicy wrócili do Gwiazd Żywiołów, z których przybyli.

Znane żywioły

Główne

Sześć głównych żywiołów dało początek wyspie Okoto, kształtując jej krajobraz i odzwierciedlają każdy z nich w poszczególnych regionach wyspy.

Mistyczne

Dwa tajemnicze żywioły narodziły się wraz z powstaniem wyspy Okoto:

Zobacz też