FANDOM

"Czy jest dostatecznie daleko na dół?"
"Chcemy by zajęło im czas, by dostać się na dół, ale nie ich wszystkich dni."
Dwóch stworzycieli Gwiazd, Inferno
777 Schodów
777 Stairs Vezon
Miejsce
Status Nieznany
Położenie Południowy Kontynent

777 Schodów to zejście prowadzące do Komnaty Życia.

Historia

777 Stairs

Wejście do 777 schodów

Ponad 100,000 lat temu, dwie Wielkie Istoty podróżowały do Voya Nui z Maską Życia. Używając narzędzia, bok Góry Valmai był ostrzeliwany tworząc 777 schodów przez kilka godzin. Wzdłuż schodów, różne pomieszczenia, wliczając Komnatę Śmierci, Strefę Koszmarów i na końcu Komnatę Życia były tworzone. Strażnicy, tacy jak Irnakk i Protodax byli ustawieni wzdłuż schodów by zagwarantować bezpieczeństwo maski, czekając by wyzwać kogokolwiek kto podróżował po schodach. W dodatku, wejście do schodów na Pas Zieleni było pokryte fałszywą kamienną ścianą.

W trakcie Wielkiej Dezorganizacji, Toa Jovan i jego drużyna udali się na dół by użyć tam Igniki.

Później, Vezon zszedł po schodach na sam dół, wziął Ignikę i został z nią połączony. Jeszcze później, w trakcie walki Hakanna i Thoka na Zielonym Pasie, eksplozja ciepła zniszczyła fałszywą ścianę. Piraka udali się później na dół, a za nimi Toa Inika. Po pewnym czasie Piraka zostali złapani w kamienne cylindry, a twórca 777 Schodów powiedział, że jeśli jednocześnie pociągną dźwignię zostaną uwolnieni. W dodatku, jeśli jeden pociągnie przed resztą on zostanie uwolniony. Reidak zrobił to i Piraka wylądowali w zbiorniku wody i uciekli na płacie magmy. Toa Inika też tam dotarli i rozpoczeli walkę, wygraną przez Piraka. Sześć Skakdi potem udało się do Komnaty Życia.

Moment po ściganiu Igniki, Toa Inika podążyli tą samą drogą jaką przyszli. Strażnicy nic nie robili by ich zatrzymać, ponieważ mieli zatrzymywać tylko schodzących na dół. Kiedy Toa wchodzili na górę, poemat o Dole uformował się na ich stopach.

"Strzeż się głębi ciemności
Które czekają z dreszczem uścisku,
Dla tych zgubionych by mieszkać wewnątrz głębi
Nigdy nie mogą opuścić ów miejsca.
Nikt nie będzie znać twego przeznaczenia
Jeśli wzięte przez zaciemnione morze,
Tylko szepty fal powiedzą
Śmierć nareszcie pożądała ciebie.''"
— Zagadkowy poemat na gwiazdach

Pojawienia