FANDOM

"Czy tyle schodów wystarczy?"
"Chcemy, żeby dotarcie na dół zajęło im dużo czasu, ale nie całą wieczność."
Dwóch stworzycieli 777 Schodów, Piekło
777 Schodów
777 Stairs Vezon
Miejsce
Położenie Południowy Kontynent (Voya Nui)
Status Zdemontowane
777 Schodów to zejście prowadzące do Komnaty Życia.

Historia

Ponad 100 tysięcy lat temu, dwie Wielkie Istoty przybyły na Voya Nui z Maską Życia i użyły potężnego narzędzia, aby wydrążyć 777 Schodów w Górze Valmai. Wzdłuż schodów umieściły różne pomieszczenia, wliczając w nie Komnatę Śmierci, Strefę Koszmarów, Bramę Komnaty Lawy i na końcu Komnatę Życia, w której ukryto maskę. Umbrę i Protodaxy ustawiono z kolei jako strażników, mających zaatakować każdego, kto znajdzie się na schodach. Wejście na schody, znajdujące się w Pasie Zieleni, ukryto za fałszywą kamienną ścianą. Można było je zlokalizować ze szczytu Skały Igielnej.

777 Stairs

Wejście na schody

W trakcie Wielkiej Dezorganizacji, Toa Jovan i jego drużyna udali się w dół schodów, by zdobyć Ignikę i uzdrowić Wielkiego Ducha.

Tysiące lat później, Vezon zszedł po schodach na sam dół, wziął Ignikę i został z nią połączony. Potem, w trakcie walki Hakanna i Thoka w Pasie Zieleni, eksplozja ciepła zniszczyła fałszywą ścianę. Piraka udali się na dół, a tuż za nimi - Toa Inika. Po pewnym czasie Piraka zostali uwięzieni w kamiennych pułapkach, a głos twórcy 777 Schodów oznajmił, że jeśli jednocześnie pociągną dźwignię, zostaną uwolnieni. Jednakże, jeśli jeden pociągnie przed resztą, tylko on zostanie uwolniony. Zrobił to Reidak, a wtedy pozostali Piraka wylądowali w zbiorniku wody i uciekli na płacie stwardniałej magmy. Toa Inika też tam dotarli i rozpoczęli walkę, wygraną przez Piraka. Sześciu Skakdi udało się następnie do Komnaty Życia.

Podczas pościgu za Igniką wytrąconą z ręki Matoro przez Kardasa po bitwie w Komnacie Życia, Toa Inika podążyli tą samą drogą, którą przyszli. Strażnicy tym razem ich nie zaatakowali, bowiem mieli zatrzymywać tylko schodzących na dół. Kiedy Toa wbiegali po schodach na górę, pod ich stopami małe płomienie ułożyły się na stopniach w wiersz o Otchłani:

Strzeżcie się ciemnej otchłani,
co chłodnym uściskiem wita
tych, którzy za zbrodnie swoje
wieczność w niej spędzą w udręce.
Gdy wchłoną was mroczne wody,
nikt o wasz los nie zapyta.
Szept fal wam tylko podpowie:
śmierć po was wyciąga ręce.

Po śmierci Makuty Teridaxa w bitwie o Bara Magna i emigracji ludu Wszechświata Matoran na Spherus Magna, schody zostały zdemontowane.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Ignition

Animacje