FANDOM

"Odwaga to Zasada Ta-Koro! Wywodzi się z Prawa darowanego nam przez Wielkiego Ducha."
— Aft, Ostatnia Kronika
Aft
MNOGII Aft
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Farmer lawy (Mata Nui)
Maska Akaku
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Aft jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem Aft żył i pracował w Ta-Metru. Został złapany przez Vahki pod dowództwem Makuty Teridaxa zamaskowanego jako Turaga Dume. Potem umieszczono go w Sferze Matoran. Wraz z innymi Matoranami został uratowany przez Toa Metru i przebudzony na brzegach Zatoki Naho na wyspie Mata Nui.

Mata Nui

Ciało Afta zmniejszyło się i straciło na sile, a on stracił swoje poprzednie wspomnienia w rezultacie wystawienia na efekty działania Sfery Matoran. We wczesnych latach Wielkiej Wojny, pracował nad budową Ta-Koro pod instrukcjami Turagi Vakamy, biorąc części ze zdemontowanych Sterowców, które zostały użyte przez Toa do przetransportowania Matoran na Mata Nui.

W Ta-Koro Aft został farmerem lawy i zgłębiał Zasadę Odwagi. Po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva Aft został przebudowany w silniejszą formę. Gdy Ga-Matoranka Hahli odwiedziła Ta-Koro podczas Turnieju Kolhii, Aft wyjaśnił jej Zasadę Ta-Koro.

Gdy Rahkshi zaatakowały Ta-Koro, Aft ewakuował się z innymi Matoranami z osady.

Powrót na Metru Nui

Aft pomagał w budowie łodzi po pokonaniu Makuty przez Takanuvę. Razem z pozostałymi mieszkańcami Mata Nui powrócił do Miasta Legend, gdzie pomagał w jego odbudowie.

Spherus Magna

Po bitwie o Bara Magna, która zakończyła się uszkodzeniem Robota Wielkiego Ducha i klęską Teridaxa, Aft wyemigrował z innymi ocalałymi Matoranami z Metru Nui na nowo zespolon a planetę Spherus Magna.

Pojawienia