FANDOM

"Ponieważ cieszyliśmy się pokojem przez tak długi czas, łatwo zapomnieć, jak kruche jest życie. Jeden niewłaściwy krok może doprowadzić do katastrofy."
— Agarak, Bitwa Twórców Masek
Agarak
Agarak
Obrońca
Maska Maska Obrońcy Dżungli
Broń Łuk Powietrza
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto

Agarak jest dawnym Obrońcą Dżungli z Okoto.

Biografia

Agarak narodził się w Plemieniu Dżungli na Okoto i otrzymał Maskę Obrońcy Dżungli oraz Łuk Powietrza po swoim ojcu, poprzednim Obrońcy Dżungli. Zadaniem Agaraka jako Obrońcy było strzeżenie Okotan przed wszelkimi zagrożeniami. W pewnym momencie swojego życia poznał Okotankę Dżungli, która jakiś czas później urodziła mu syna.

Agarak with Family

Agarak z rodziną

Podczas organizowanego na Okoto Festiwalu Masek, Agarak i pozostali Obrońcy przybyli do Miasta Twórców Masek na spotkanie z Ekimu, Makutą i ludem Okoto. Po zakończonych uroczystościach, Agarak chciał spotkać się z rodziną, lecz wtedy Mamuk powiedział mu, że Ekimu oczekuje Obrońców w Wielkiej Kuźni. Agarak udał się na spotkanie z Twórcą Masek, a ten wręczył Obrońcom wzmocnione Maski Mocy, wykute z Kryształów Żywiołów. Jego brat, Makuta, również pragnął zaprezentować coś Obrońcom i pokazał im wykute przez siebie maski, łączące w sobie kilka mocy. Podczas demonstracji działania Maski Ścinania Drzew doszło jednak do pożaru. Agarak uratował kilka Ćwierkaczy z płonącego drzewa, a Ekimu skarcił brata za złamanie świętego prawa, zabraniającego łączyć mocy przy wykuwaniu masek.

Nagle, Ekimu i Obrońcom na niebie objawiły się Istoty Żywiołów. Poruszony tym omenem, Twórca Masek zabrał Obrońców do Świątyni Czasu, gdzie użył Maski Czasu do ujrzenia wizji przyszłości - straszliwego kataklizmu i nadejścia legendarnych bohaterów. W świątyni niespodziewanie pojawił się Uxar, Istota Dżungli, i wręczył Ekimu Kryształ Dżungli. Twórca Masek wysłał następnie Obrońców, by zdobyli pozostałe kryształy. Ponieważ jednak miał już Kryształ Dżungli, kazał Agarakowi wrócić do domu, by spędzić czas z rodziną.

Po powrocie do domu, Agarak spotkał się z żoną i z synem oraz wyraził zaniepokojenie, kiedy zobaczył na niebie sterowiec Makuty, zastanawiając się, dokąd zmierza Twórca Masek.

Protectors Find Ekimu Animation

Obrońcy słyszą Przepowiednię Bohaterów

Kiedy Obrońcy dostarczyli Ekimu kryształy, spotkali się z nim w Wielkiej Kuźni, a ten pokazał im wykute Złote Maski Mocy dla bohaterów z przepowiedni. Zauważywszy, że jego brat nadal pracował nad łączeniem mocy w maskach i obawiając się, że wykuł on Zakazaną Maskę, Ekimu zabrał Obrońców do Stolicy w Regionie Kamienia. Tam, Agarak był świadkiem przywdziania przez Makutę złowrogiej maski oraz walki pomiędzy nim a Ekimu. Strącenie maski z twarzy Makuty wywołało kataklizm obejmujący całą wyspę, przeniosło Stolicę do Królestwa Cieni i rzuciło Ekimu w wieczny sen. Niedługo potem, Obrońcy odnaleźli pozbawione maski ciało Ekimu i usłyszeli szeptaną przezeń Przepowiednię Bohaterów.
Ekimu Body in Sarcophagus Animation

Obrońcy przy pochówku Ekimu

Obrońcy zabrali ciało Ekimu do Miasta Twórców Masek i złożyli je w grobowcu. Złote Maski Jedności zostały przekazane Istotom Żywiołów, Agarak natomiast ukrył Złotą Maskę Dżungli w świątyni w Regionie Dżungli.

Agarak bronił Okotan w walce z nawiedzającymi wyspę siłami zła przez kolejne lata, do momentu jego śmierci.

Cechy i umiejętności

Agarak cechował się mądrością i troską o najbliższych. Jako jedyny z Obrońców miał obawy co do Makuty i jego konfliktów z bratem, wyczuwając zło w zazdrosnym Twórcy Masek. Posiadał dwa Sensoryczne Ogony, które pozwalały mu przewidywać przyszłe wydarzenia.

Maska i bronie

Agarak przywdziewał Maskę Obrońcy Dżungli wykutą przez Ekimu. Jego bronią był Łuk Powietrza.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Powieści graficzne

Animacje

Zobacz też