FANDOM

Agil
BJTO-Agil
Istota Światła
Broń Szpony
Status Martwy
Miejsce pobytu Okoto
Agil, Istota Światła, to jedna z siedmiu Istot Żywiołów.

Biografia

Podczas powstawania Okoto, żywioły, z których uformowała się wyspa, stworzyło też potężne Istoty Żywiołów, będące ich inkarnacjami. Żywioł Światła objawił się jako Agil, który szybko wytworzył silną więź z Twórcą Masek Ekimu. Na fundamentach jego świątyni wybudowano Wielką Kuźnię opodal centrum Okoto.

BJTO-Ekimu with Agil

Agil z Ekimu

Tysiące lat po konflikcie Ekimu i jego brata Makuty, Agil był świadkiem, jak Umarak Niszczyciel odnajduje w Regionie Ognia jeden z odłamków Maski Ostatecznej Mocy i zaatakował go, po czym odleciał, by wkrótce potem zjawić się na wezwanie Ekimu w Mieście Twórców Masek podczas ataku Bestii Żywiołów. Po przemianie Ekimu w Zjednoczyciela Światła i spotkaniu z Toa, Agil pokazał bohaterom wizję jego starcia z Umarakiem, a następnie razem z nimi wyruszył, by powstrzymać sługusa Makuty.

Dotarłszy do Czarnego Krateru, drużyna wdała się w walkę z Umarakiem i Bestiami Żywiołów, podczas której Niszczyciel uwięził Toa w pułapce z cienia. Agil zjednoczył się wtedy z Ekimu, poświęcając swoje życie do uwolnienia bohaterów.

Cechy i umiejętności

Agil był uosobieniem żywiołu Światła, mógł także ukazywać innym wizje przeszłości. W połączeniu z Toa, dawał zdolność latania i niemożliwą do ugaszenia moc Światła.

Bronie

W walce Agil posługiwał się szponami, których użył do zadrapania oczu Umaraka i Bestii Burzy atakującej Ekimu.

Informacje o zestawie

Agil Set

Agil jako set

Agil został wydany w drugiej połowie 2016 roku w formie polybagu w drugim numerze Magazynu BIONICLE. Składa się z 29 części i może zostać przymocowany do ramienia Ekimu w jego formie Zjednoczyciela Światła z tego samego roku.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Magazyny

Kroniki

Seriale TV

Zobacz też

Linki zewnętrzne