FANDOM

Agni
MNOGII Agni
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznana

Mata Nui: Członek Gwardii Ta-Koro

Maska Miru
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Agni jest Ta-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem, Agni żył i pracował w Ta-Metru. Został złapany przez Vahki pod dowództwem Makuty Teridaxa, przebranego za Turaga Dume. Następnie został zmuszony do wejścia do Sfery Matoran, z której później, podobnie jak innych Matoran, Toa Metru go uratowali i przebudzili na brzegach Zatoki Naho na wyspie Mata Nui.

Mata Nui

Fizyczna siła i rozmiar Agniego zostały zmniejszone ze względu na efekty Sfery Matoran, które przysporzyły mu również utratę pamięci. Niemniej jednak, pomagał w budowie Ta-Koro według Turagi Vakamy, używając części ze Sterowców, które zostały użyte w Wielkim Ratunku. W Ta-Koro, Agni był członkiem Gwardii Ta-Koro.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Agni został przebudowany w silniejszą formę. Później ewakuował się z Ta-Koro wraz z innymi Matoranami podczas ataku Rahkshi.

Powrót do Metru Nui

Agni pomagał w konstrukcji Łodzi, by wrócić na Metru Nui. Po dotarciu do miasta, pomagał w rekonstruowaniu uszkodzonej metropolii.

Spherus Magna

Po doznaniu ogromnych obrażeń przez robota opanowanego przez Teridaxa i pokonaniu Makuty, Agni, wraz z pozostałymi Matoranami z Metru Nui, przeniósł się na Spherus Magna.

Ciekawostki

  • Jego imię jest nawiązaniem do hinduskiego boga ognia - Agniego.

Pojawienia