FANDOM

Akamu
Akamu
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Rzemieślnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Rau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Akamu jest Onu-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo o życia Akamu na Metru Nui poza faktem, że mieszkał i pracował w Onu-Metru oraz że został schwytany przez Vahki i umieszczony w Sferze Matoran na rozkaz Makuty Teridaxa podającego się za Turagę Dume. Później, podczas Wielkiego Ratunku, został ocalony przez Toa Metru.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Akamu pomagał w budowie wioski Onu-Koro z części Sterowców pod instrukcjami Turagi Whenuy.

W Onu-Koro Akamu był rzemieślnikiem tworzącym narzędzia do zbierania Protodermis. Ewakuował się z Onu-Koro podczas ataku rojów Bohrok. Potem, po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Kiedy Rahkshi przypuściły atak na podziemną osadę, Akamu razem z pozostałymi mieszkańcami uciekł w bezpieczne miejsce.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i resztę Matoran.

Spherus Magna

Kiedy Makuta Teridax został zabity w bitwie o Bara Magna, a Wszechświat Matoran poważnie uszkodzony, Akamu zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia