Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
Akamu
Akamu
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Rzemieślnik (Mata Nui)
Maska Szlachetna Rau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Akamu jest Onu-Matoraninem pochodzącym z Metru Nui.

Biografia[]

Metru Nui[]

Niewiele wiadomo o życia Akamu na Metru Nui poza faktem, że mieszkał i pracował w Onu-Metru oraz że został schwytany przez Vahki i umieszczony w Sferze Matoran na rozkaz Makuty Teridaxa podającego się za Turagę Dume. Później, podczas Wielkiego Ratunku, został ocalony przez Toa Metru.

Mata Nui[]

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Akamu pomagał w budowie wioski Onu-Koro z części Sterowców pod instrukcjami Turagi Whenuy.

W Onu-Koro Akamu był rzemieślnikiem tworzącym narzędzia do zbierania Protodermis. Ewakuował się z Onu-Koro podczas ataku rojów Bohrok. Potem, po pokonaniu Bohrok-Kal przez Toa Nuva, został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Kiedy Rahkshi przypuściły atak na podziemną osadę, Akamu razem z pozostałymi mieszkańcami uciekł w bezpieczne miejsce.

Powrót na Metru Nui[]

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i resztę Matoran.

Spherus Magna[]

Kiedy Makuta Teridax został zabity w bitwie o Bara Magna, a Wszechświat Matoran poważnie uszkodzony, Akamu zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia[]

Advertisement