FANDOM

Ally
Ally
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: nieznana

Mata Nui: strażnik Po-Koro

Maska Brązowa Ruru
Status Żyje
Miejsce pobytu Metru Nui

Ally to Po-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Przed Wielkim Kataklizmem Ally żył i pracował w Po-Metru. Został zobowiązany do pracy w Koloseum przez Vahki pod dowództwem Makuty Teridaxa, który podawał się za Turagę Dume. Następnie Ally został zamknięty w Kapsulniku, ale uratowali go Toa Metru.

Mata Nui

Ciało Matonina stało się mniejsze i słabsze wskutek działania Kapsuły Niki. Ally stracił też wspomnienia z Metru Nui. Pomagał w budowie wioski Po-Koro, gdzie pod przewodnictwem Turaga Onewy wykorzystywał do budowy Sterowce, które przetransportowały Matoran na Mata Nui.

W Po-Koro Ally był strażnikiem. Kiedy Bohroki zaatakowały Mata Nui, był jednym z Po-Matoran, którzy przenieśli się do Ga-Koro. Bohroki zostały pokonane przez przez Toa Mata. Później wrócił do swojej wioski. Po porażce Bohrok-Kal, Ally został przebudowany na większą, silniejszą formę.

Powrót na Metru Nui

Gdy ojczyste miasto Matoran zostało odkryte, Ally pomagał w budowie łodzi, aby pomóc w powrocie na Metru Nui. Tam dołączył do innych Matoran w odbudowie miasta, koniecznej ze względu na skutki Wielkiego Kataklizmu.

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Ally i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Spherus Magna

Gdy Teridax został pokonany, Ally i inni Matoranie z Metru Nui ewakuowali się na powierzchnię Spherus Magna.

Ciekawostki

  • Ally po angielsku oznacza sojusznik.

Pojawienia