FANDOM

"Vezon rozejrzał się. Nikt nie zareagował, słysząc jego imię... nawet Jaller. Czy to możliwe? Nie, to zbyt straszne, by o tym myśleć. Taka tragedia, taka strata, ale Vezon musiał pogodzić się z faktem:
W tym wszechświecie nie ma Vezona. Nigdy nie było. Inaczej ktoś już dawno by go zaatakował.
"
— Narrator, Władanie Cieni
Alternatywny Wszechświat Spherus Magna
Noimage
Alternatywny wszechświat
Mieszkańcy Różni
Populacja Nieznana
Status Istnieje
Alternatywny Wszechświat Spherus Magna jest alternatywnym wymiarem, w którym Makuta nigdy nie zbuntowali się przeciw Wielkiemu Duchowi Mata Nui i pozwolili mu wypełnić swą misję: naprawić Spherus Magna.

Historia

Wydarzenia w tym alternatywnym wszechświecie odbiegają od rzeczywistości pierwotnej, czyli Bractwo Makuta postanowiło pozostać dobre, a zadanie Wielkiego Ducha Mata Nui nigdy nie zostało zakłócone. Przyleciał na Bara Magna i udał się na północ, aby zakończyć swoją misję. Wkrótce potem, kilku Matoran, Toa i inne gatunki z Wszechświata Matoran przybyli na Spherus Magna. Niektórzy z Matoran, Toa i Makuta zaczęli żyć w zgodzie z pierwotnymi mieszkańcami Spherus Magna. Lider Plemienia Skały, Tuma, został pokonany przez Bractwo, które następnie przejęło kontrolę nad armią Skrallów i zmusiło ich do ochrony Agori oraz Matoran. Inne gatunki z Wszechświata Matoran, takie jak Skakdi i Vortixx, były wrogie wobec Agori, Matoran i ich opiekunów.

Vezon przybył do tego alternatywnego wszechświata przy użyciu swojej Kanohi Olmak i spotkał Tarduka, który zaprowadził go do wioski z Toa i Glatorianami. Chwilę później, armia Skakdi, Vortixx, Łowców Kości wraz z Miserixem zaatakowała wioskę, a Vezon nie mógł uciec. Czas zamarł. Wielka Istota, która została przeklęta przez Kanohi Ignikę, objawiła się i poinformowała pół-Skakdi, że miał wyłączoną Olmak. Na wieść o Wielkiej Istocie i jej uwięzieniu, Vezon zaproponował jej układ: on uwolni Wielką Istotę z jej więzienia, a ona pozwoli Vezonowi odejść. Wtedy dawny członek Piraka opuścił alternatywny wszechświat przy pomocy Wielkiej Istoty.

Krajobraz

Zespolona Spherus Magna jest podobna do swojego odpowiednika rzeczywistym wymiarze, obejmując wszystkie najważniejsze formacje lądowe, takie jak Wielka Dżungla, Wielkie Morze i Północny Mróz.

Pojawienia