FANDOM

"Mamy różne zadania do wykonania, Hahli, to nasz obowiązek. Nie każdy może biegać sobie po całej Mata Nui jak ten Takua z Ta-Koro i przeżywać przygody. Wszyscy w Ga-Koro mają obowiązki. Ty i ja przędziemy len. Może nie jest to tak ekscytujące jak to co mają zrobić Macku i Kotu, ale to nadal ważne."
— Amaya, Ostatnia Kronika
Amaya
Amaya
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Nauczycielka (Metru Nui)
Prządka lnu (Mata Nui)
Maska Szlachetna Komau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Amaya to Ga-Matoranka pochodząca z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Amaya3

Amaya na Metru Nui

Amaya mieszkała w Ga-Metru i pracowała jako nauczycielka w tamtejszych szkołach. Podczas poszukiwań Vhisoli przez Toa Metru Nokamę, Amaya zasugerowała Toa, by sprawdziła biurko Ga-Matoranki, w którym mogły być ukryte jakieś poszlaki.

Amaya została później zabrana do Koloseum przez Vahki na rozkaz Makuty Teridaxa pod postacią Turagi Dume, gdzie uśpiono ją w Sferze Matoran. Obudziła się potem w Zatoce Naho po uratowaniu przez Toa Metru.

Mata Nui

Ciało Matoranki stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia. Amaya pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy. Potem została prządką lnu w Ga-Koro. Przyjaźniła się z Hahli, która często przynosiła jej Harakeke i Muszelki Kauri, z których Amaya produkowała len.

Pięćset lat po przybyciu na Mata Nui, Amaya została namówiona do dołączenia do klubu wioślarskiego przez Macku i Markę. Podczas wycieczki Kałamarnica z Wielkiej Świątyni zaatakowała kajak, a Marka wpadła do wody, wciągnięta przez Rahi. Amaya wskoczyła za nią i zaczęła dźgać kałamarnicę wiosłem, dopóki ta nie wypuściła Marki.

MNOG Amaya

Amaya na Mata Nui przed Przebudową

Kiedy Toa Mata przybyli na Mata Nui, Amaya została zatopiona w chacie wraz z Nokamą i innymi Ga-Matorankami. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Tarakavą. Była również obecna podczas ataku Pahraków na Ga-Koro. Po pokonaniu Bohrok-Kal Amaya została przebudowana w nową, silniejszą i zwinniejszą postać.

Powrót na Metru Nui

Kiedy Makuta został pokonany przez Takanuvę, a wrota do Metru Nui na powrót otwarte, Amaya pomagała w konstrukcji łodzi, ułatwiając powrót do Miasta Legend, gdzie po odbudowie metropolii zamieszkała aż do bitwy o Bara Magna.

Spherus Magna

Razem z innymi istotami ze Wszechświata Matoran Amaya wyemigrowała powierzchnię odrodzonej Spherus Magna po śmierci Teridaxa.

Pojawienia

Książki Online Multimedia

Powieści

Opowiadania

Gry online

Płyty CD