FANDOM

Amaya
Amaya
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Metru Nui: Nauczyciel

Mata Nui: Producent lnu

Maska Niebieska Komau
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Amaya to Ga-Matoranka.

Biografia

Metru Nui

Amaya3

Amaya na Metru Nui

Amaya była nauczycielką w Ga Metru; nauczała Matorankę Wody Vhisolę. Została później porwana przez Vahki i uśpiona w Sferze Matoran.

Mata Nui

Jej ciało stało się mniejsze i słabsze na skutek uśpienia. Pomagała w budowie wioski Ga-Koro pod instrukcjami Turagi Nokamy.

Na Mata Nui, Amaya została producentem lnu w Ga-Koro. Pzyjaźniła się z Hahli, która przyniosła jej Harakeke i muszlę, z których Amaya produkowała len.

Pięćset lat po przybyciu na Mata Nui, Amaya została namówienia do dołączenia do klubu wioślarskiego przez Macku i Markę. Podczas wycieczki, Kałamarnica z Wielkiej Świątyni zaatakowała kajak, a Marka wpadła do wody, wciągnięta przez Rahi. Amaya wskoczyła za nią i zaczęła dźgać kałamarnicę wiosłem, dopóki ta nie wypuściła Marki.

Kiedy Toa Mata przybyli na Mata Nui, Amaya została zatopiona w chacie wraz z Nokamą i innymi Ga-Matorankami. Później została uwolniona przez Takuę i była świadkiem walki Gali z Tarakavą. Była również obecna podczas ataku Pahraków na Ga-Koro.

Pomogła też konstrukcji łodzi, ułatwiając powrót do Metru Nui, gdzie po odbudowie miasta zamieszkała, aż do bitwy Mata Nui i Makuty.

Spherus Magna

Razem z innymi istotami ze Wszechświata Matoran wyszła na powierzchnię odrodzonej Spherus Magna po śmierci Teridaxa.

Pojawienia