FANDOM

"Czuł potrzebę skupienia się na czymś, co przyniesie wiarę w lepszą przyszłość, zamiast pogłębiać dramat dnia dzisiejszego."
— Narrator, Kres Podróży
Angonce
Noimage
Wielka Istota
Moce Nieznane
Narzędzia Nieznane
Status Żywy
Lokalizacja Bara Magna

Angonce jest Wielką Istotą słynącą ze swojej sympatii zarówno do Agori, jak i do Matoran.

Biografia

Wielkie Istoty przybyły na Spherus Magna dawno temu i natknęły się na starożytną istotę znaną jako Annona. Annona próbowała pokonać je poprzez pożeranie ich zdolności do snu i marzeń, ale zamiast tego Wielkie Istoty pożywiły się jej energią i użyły tej mocy, by stworzyć jeszcze wspanialsze dzieła. Ich niesamowite wynalazki zachwyciły rasy Spherus Magna, które uznały Wielkie Istoty za swych władców.

Chcąc skupić się bardziej na tworzeniu niż na przewodzeniu mieszkańcom Spherus Magna, Wielkie Istoty stworzyły Władców Żywiołów, dając im zadanie rządzenia siedmioma plemionami Agori. W końcu, Władcy wywołali Wojnę o Rdzeń po odkryciu Zenergizowanej Protodermis, a Wielkie Istoty zdobyły trochę tej substancji do swoich eksperymentów. Odkryły, że dalszy konflikt doprowadzi do destrukcji planety. Mimo ich dyplomatycznych starań ku zakończeniu wojny, ta nadal zbierała swoje żniwo.

Wielkie Istoty następnie rozpoczęły budowę Mata Nui i Wszechświata Matoran. Angonce nie angażował się w trwającą w tym samym czasie konstrukcję Baterra, woląc skupić się na nadziei, którą Mata Nui reprezentował. To właśnie Angonce nazwał tak gigantycznego robota - w języku Matoran znaczyło to "Wielki Duch" - zgodnie z nadzieją swojego towarzysza, Heremusa, który pragnął, by duch Spherus Magna przetrwał wewnątrz maszyny. Angonce brał udział w wykuwaniu Kanohi Igniki, legendarnej Maski Życia mającej być zabezpieczeniem na wypadek, gdyby wszechświat nie działał tak jak powinien.

Spherus Magna ostatecznie rozpadła się w wyniku szkód wyrządzonych przez wojnę, a większość Wielkich Istot zniknęła. Krążyły plotki, że Angonce postanowił nie uciekać wraz z resztą swojego gatunku i pozostał na Bara Magna, by obserwować Agori.

Po odrodzeniu planety, Angonce wiedział, że rozpoczną się poszukiwania Wielkich Istot. Wiedział również, że te poszukiwania będą niebezpieczne dla nowych mieszkańców Spherus Magna. Pamiętając o Marendarze, kolejnej kreacji mającej na celu wyeliminować wszystkich Toa, Wielka Istota spróbowała powstrzymać go przed ucieczką ze swojego więzienia. Niestety, było już za późno.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W alternatywnym wszechświecie, Wielkie Istoty nigdy nie wykuły Kanohi Igniki. Angonce był jedną z sześciu Wielkich Istot, przed które zabrano Mazekę i Vultraza, dwóch Matoran z głównej rzeczywistości. Chcąc odkryć, jakim cudem Vultraz jest Matoraninem Cienia, Istoty zabrały go w celu eksperymentów i pozwoliły Mazece wybrać inną istotę, by powróciła wraz z nim do jego wymiaru. Mazeka wybrał tamtejszego Teridaxa, po czym obaj zostali teleportowani.

Cechy i umiejętności

Podobnie jak inne Wielkie Istoty, Angonce posiada pasję tworzenia. Czuje się moralnie odpowiedzialny za błędy swoich tworów i pragnie je naprawić.

Angonce był znany z bycia bardzo zainteresowanym społecznością Agori.

Ciekawostka

  • Podobno Angonce miał zwiększyć moce mentalne Sióstr Skrallów do najwyższego stopnia. Wszystkie Siostry pragnęły go spotkać, by otrzymać tę moc. W rzeczywistości, to Annona dała im moce umysłowe.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Opowiadania