Animacje Promocyjne Toa Metru
Vakama Mini-Movie.png
Scena z animacji Vakamy
Media
Rodzaj Animacja
Rok wydania 2004

Animacje Promocyjne Toa były serią animowanych filmów przedstawiających Toa Metru w miejskim środowisku Metru Nui. Zawartość animacji była dostępna jako część płyt CD promujących Toa Metru na BIONICLE.com oraz na aktualizacji strony BIONICLEstory.com z 2008 roku.

Animacje pokazują zdarzenia z fabuły podczas ratowania Matoran Wielkich Dysków. Niektóre wersje animacji zawierały logo BIONICLE na początku i grafikę odpowiedniego dysku Toa.

Vakama

Vakama surfuje na stopionej Protodermis

System zbiorników stopionej Protodermis w Ta-Metru został zaatakowany przez winorośle Morbuzakha. Winorośl zdołała przeciąć jeden z kabli zbiorników, przez co zbiornik zderzył się z bryłą stopionej Protodermis. Na platformie nieopodal Vakam słyszy hałas. Toa wskakuje na fragment odpadu Protodermis i surfuje w dół kanału, wpadając do zbiornika stopionej Protodermis. Lądując na taśmociągu, wychodzącym ze zbiornika, Toa wkłada swój Dysk Toa w Miotacz Dysków i pozbywa się winorośli.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Vakamy.

Nokama

Nokama płynie pod budynkiem Ga-Metru

Nokama używa swych Hydroostrzy, by sprawnie przepłynąć przez Kanały Protodermis pod budynkiem Ga-Metru. Zanurkowawszy w płynnej Protodermis, przepływa przez nią dzięki swym Hydroostrzom i odkrywa wejście do wąskiego tunelu. Nokama zwinnie przepływa przez tunel, aż wynurza się z niego i ląduje z gracją na szczycie budynku.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Nokamy.

Matau

Matau podróżuje Szybem

Pojawia się tętniące życiem Le-Metru, a kamera podąża za obiektem, zwinnie podróżującym przez szyb. Tym obiektem okazuje się Matau. Wychodzi z szybu w połowie drogi, używając swych Aeroostrzy, by poszybować przez krótki dystans i przebyć kawałek drogi skrótem. W locie zauważa, gdzie dalej prowadzi szyb i ponownie w niego wpada. Dostrzegając z daleka koniec szybu, ustawia się stopami do przodu, a jego ostrza ocierają się o krańce szybu i łapią ostatni pierścień elektromagnetyczny, co pozwala mu na niego wskoczyć.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Matau.

Onewa

Onewa wspina się po bloku Protodermis

Na Polach Rzeźb w Po-Metru Onewa wspina się na dolną połowę ogromnego bloku surowego Protodermis i staje na krawędzi, patrząc na pionową ścianę górnej połowy. Celując uważnie, Toa skacze w górę i przy użyciu Protomłotów wspina się po ścianie. Na górze zaczyna się bujać i akrobatycznie podnosi się na szczyt rzeźby. Gdy wylądował, ogromne fragmenty bloku opadły i ujawniły doskonale wyrzeźbiony kształt Matorańskiej maski. Zadowolony ze swojej pracy, Onewa chowa swoje młoty.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Onewy.

Whenua

Whenua odkrywa Kamienie Świetlne

Transportowiec przenosi artefakt w obszarze odbioru w Archiwach Onu-Metru, gdy ziemia zaczyna spadać tuż przed kamerą. Whenua próbuje wykopać tunel w ścianie bocznej obszaru odbioru, by dostać się na dolne poziomy. Jednakże, ziemia pod jego stopami rozpada się, a Toa uznaje, że szybciej będzie przebić się do dolnych poziomów przez grunt. Pozwalając, by ciało swobodnie spadało, ląduje na stopach, krótko surfuje na odsłoniętym fragmencie ściany i zwija się w kulę. Tocząc się przez nieskończony tunel, uderza w ścianę, a jego pęd rozbija ją. Rozglądając się po jaskini, zauważa formację kryształów, wystającą ze ściany. Łącząc swoje Sejsmiczne Świdry, ujawnia kryształ - Kamień Świetlny, a następnie zauważa, że jaskinia jest nimi przepełniona.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Whenuy.

Nuju

Nuju odwraca się przy użyciu Kryształowego Kolca

Nuju rzuca kryształ na ziemię przy wnęce nieopodal szczytu Wieży. Skacząc na sąsiednią Wieże, Nuju ślizga się na ścieżce i odwraca się przy użyciu Kryształowych Kolców. Toa zeskakuje z Wieży i nurkuje w mgłę poniżej. Kryształ wpadł do basenu Protodermis, a Nuju, przyczepiając się do gwałtownie rosnącej Wieży przu użyciu Kolców, odczepia je i stoi triumfalnie.

Animacja kończy się obrazem Dysku Toa Nuju.

Ciekawostka

  • W animacji Toa Nuju jego Kryształowe Kolce są białe, a nie srebrne.

Zobacz też