FANDOM

"Byłam głodna. A kiedy jestem głodna, pożywiam się."
— Annona, Opowieść Sahmada
Annona
Noimage
Inna istota
Moce Nie-żywiołowe moce Psioniki, Teleportacja
Status Nieznany
Lokalizacja Inny wymiar

Annona to potężna istota pochodząca spoza Spherus Magna, odpowiedzialna za zdziesiątkowanie Plemienia Żelaza wskutek Plagi Śnienia.

Biografia

Wczesne życie

Annona to ekstremalnie stara istota, przybyła na Spherus Magna z innego miejsca we wszechświecie jeszcze przed pojawieniem się Wielkich Istot. Obserwowała je, obawiając się z ich strony zagrożenia. Spróbowała doprowadzić je do szaleństwa swoją mocą, ale ich umysły były zbyt inne i jej nieznane. W odwecie, Wielkie Istoty pożywiły się na jej snach, czerpiąc z nich inspirację dla własnych kreacji. Annona wycofała się pod powierzchnię planety, chcąc ich uniknąć.

Pod ziemią

Spherus Magna

103 000 lat temu, Annona cierpiała z powodu głodu i zaczęła pożywiać się snami przedstawicieli Plemienia Żelaza, doprowadzając ich do szaleństwa i wywołując Plagę Śnienia.

Obdarzyła również Siostry Skrallów mocami psionicznymi, by zniszczyły one samców z ich plemienia. Jednak Siostry zamiast tego po prostu odeszły od mężczyzn. Ponadto, uznały, że to Wielka Istota Angonce obdarowała je nowymi zdolnościami.

Bara Magna

Gdy Wojna o Rdzeń wywołała Rozpad, który podzielił Spherus Magna na trzy kawałki, Annona znajdowała się pod powierzchnią Bara Magna. Tkwiła tam jeszcze przez ponad sto tysięcy lat, aż pojmała Siostry Skrallów, poszukujące Angonce'a w celu zdobycia większej mocy. Istota żywiła się również snami Metusa.

Powrót na powierzchnię

Krótko po tym, jak Mata Nui połączył planety i odtworzył Spherus Magna, Metus nieświadomie doprowadził do Annony Sahmada i Tellurisa, dwóch ocalałych członków Plemienia Żelaza, poszukujących źródła Plagi. Annona zaciągnęła całą trójkę pod ziemię swoimi mackami, przy okazji więżąc Sahmada w iluzji osadzonej 750 lat w przyszłości, gdzie Plemię Żelaza nadal istniało i współżyło z innymi Agori, Glatorianiami, Toa i Matoranami. Sahmad jednak uwolnił się z iluzji i zrozumiał, że widziane przez niego istoty tak naprawdę były pozbawionymi własnej woli Siostrami Skrallów. Jemu i towarzyszom udało się uciec z powrotem na powierzchnię. Jednak dzięki kontaktowi z ich umysłami, Annona odkryła, że planeta jest już pozbawiona obecności Wielkich Istot i również wyszła ze swojej kryjówki.

Przeskanowała planetę w poszukiwaniu istot, na których mogłaby się pożywić i teleportowała się na wybrzeże Aqua Magna, do Fortecy Skakdi. Sahmadowi, Tellurisowi i Metusowi udało się przenieść wraz z nią. Istota uwięziła wojowników Skakdi w iluzji, gdzie musieli walczyć z nierealnymi przeciwnikami. Jednakże, na jej drodze stanęła Fuzja Skakdi, zabraniając pasożytowania na Skakdi. Rozpoczęła się walka.

Fuzja nadziała Annonę na kamienne kolce, które prawie ją zabiły. W odpowiedzi, Annona wchłonęła sny i marzenia wszystkich Skakdi naraz, doprowadzając ich do szaleństwa, zwiększając swoją moc i uwalniając się z pułapki. Jednocześnie, sny oszalałych wojowników zaczęły się materializować wskutek mocy Fuzji Skakdi i niszczyć fortecę. Annona zabiła Tellurisa, który spróbował ją zaatakować. Wściekłemu Sahmadowi udało się wbić jeden z kolców w ciało istoty.

Mając wspólnego wroga, Agori Żelaza i Fuzja połączyli siły. Sahmad wymarzył sobie brak możliwości snu u wszystkich mieszkańców planety, a jego towarzysz to ziścił. Odcięta od zapasów mocy Annona zgodziła się na układ. W zamian za opuszczenie planety miała otrzymać inny świat, gdzie mogłaby się nasycać. Sahmad wymarzył go, ale oszukał Annonę. Świat miał być pełen podobnych jej istot, które byłyby zmuszone pożerać siebie nawzajem i w rezultacie umierać. Annona wpadła w pułapkę i została teleportowana na inną planetę, gdzie w ciągu roku czekała ją zguba.

Cechy i umiejętności

Annona posiadała szeroki wachlarz zdolności psionicznych, takich jak kontrola umysłu i tworzenie iluzji. Dysponowała również umiejętnością teleportacji, choć nie mogła się teleportować pomiędzy planetami. Gdy po raz pierwszy ujawniła się Sahmadowi, obniżyła temperaturę jej najbliższego otoczenia. Jednakże, po pochłonięciu snów Skakdi, zaczęła generować ogromne ciepło, zdolne usmażyć każdego, kto by się do niej zbliżył.

Annona żywiła się snami innych istot, gdy te spały, samej zyskując również większą moc. Jej ofiary, niezdolne do śnienia, z czasem traciły rozum i umierały.

Cytaty

"Wyobraź sobie wpatrywanie się bezpośrednio w słońce, czerwonawe pasma wypalające ci oczy, przybierające kształty zbyt szkaradne, by je opisać. Nawet jeśli zamykasz oczy i odwracasz wzrok, nie robi to różnicy. Wiesz, że widziałeś coś, czego nigdy nie wymażesz z pamięci. Pozostanie przy zdrowych zmysłach byłoby wtedy nieprawdopodobnym szczęściem czy może najstraszliwszym pechem?"
— myśli Sahmada, Opowieść Sahmada
"Sny są moim jedzeniem i piciem. Z nimi jestem wszystkim. Bez nich, niczym."
— Annona, Opowieść Sahmada

Ciekawostki

  • Według Grega Farshteya, Annona sama sobie nadała imię.
  • Żaden Agori oprócz Sahmada nie zna Annony z imienia, choć Greg zasugerował, że mogą krążyć o niej legendy.
  • Annona należy do nieznanego gatunku, ale była jedyną jego przedstawicielką na Spherus Magna, ponieważ dwie istoty z jej gatunku nie mogą współistnieć na tej samej planecie.
  • Greg powiedział, że wzorował Annonę na postaci z dawnych węgierskich wierzeń ludowych.

Pojawienia

Online

Opowiadania