FANDOM

"Niegdyś często królował tu sportowy duch. Tylko najsilniejsi mieli odwagę sprawdzić się w grze. Jeden fałszywy ruch i..."
— Narrator, Arena
Arena
Ancient City Arena Background
Miejsce
Status Odbudowana
Położenie Miasto Twórców Masek

Arena to miejsce, w którym osadnicy z Okoto uprawiali starożytny sport zwany Deszczem Młotów.

Historia

W zamierzchłych czasach Okoto, mieszkańcy brali w tym miejscu udział w Deszczu Młotów. Rozcinacz Czaszek był czempionem areny, ciesząc się ogromną popularnością wśród Okotan.

Po zdradzie Makuty, Arena opustoszała. Ożywiony przez Pająka Śmierci Rozcinacz Czaszek został jej strażnikiem.

Tysiące lat później, Toa przybyli do Miasta Twórców Masek. Władca Dżungli Lewa zobaczył Arenę podczas szybowania po niebie i zaproponował reszcie drużyny, by się na nią udać, ci się jednak nie zgodzili, chcąc najpierw odszukać uśpionego Ekimu. Lewa odłączył się od grupy i sam przybył na Arenę, gdzie zaatakował go Rozcinacz, kradnąc jego Złotą Maskę Dżungli.

Pozostali bohaterowie wkrótce potem odnaleźli osłabionego Lewę i podążyli za Rozcinaczem Czaszek w głąb Areny. Zaraz po ich przybyciu, na polu do gry aktywowały się pułapki, oznaczając rozpoczęcie Deszczu Młotów. Osłabiony Władca Dżungli wyjaśnił towarzyszom, że musieli aktywować dźwignię na szczycie kamiennej konstrukcji. Zrobił to Onua, uderzając w nią swoim Tektonicznym Młotem, osłaniany przez Pohatu, Kopakę i Tahu, którzy współpracując poradzili sobie z Rozcinaczem Czaszek. Lewa odzyskał Maskę i energię, ale okazało się, że cios Onuy był tak silny, że zniszczył Arenę, która zapadła się.

Po pokonaniu Armii Czaszek przez Toa i przebudzeniu Ekimu, powracający do Miasta Twórców Masek Okotanie odbudowali Arenę.

Elementy Areny

Runy

Na zewnątrz budowli znajdują się runy przedstawiające grę w Deszcz Młotów i opisujące jej zasady. Zarosły bluszczem, który został następnie usunięty przez Lewę. Jedna z płaskorzeźb została zniszczona Zdzieraczem Masek Rozcinacza, gdy ten kradł maskę Toa Dżungli.

Pole do gry

Na Arenie znajdowało się skomplikowane pole do gry w Deszcz Młotów. Pole składało się z wielu kolumn o bazie sześciokąta, które unosiły się i opadały. Z otworów w ścianach Areny wydobywał się ogień, tworząc dodatkowe przeszkody. Na środku pola znajdował się piramida z kolumn, a na jej szczycie dźwignia, którą należało trafić, aby wygrać. Trafienie dźwigni powodowało zapadnięcie się wszystkich filarów, które następnie powracały na swoje pierwotne miejsce.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Inne

Pudełkowe

Animacje

Zwiastuny

Zobacz też