FANDOM

"Nie, ten dziwny widok nie był jakimś nieszkodliwym, podwodnym zjawiskiem. To były jadowite węgorze - tysiące z nich - zebrane, by zaatakować Mahri Nui."
— Narrator, Miasto Zagubionych
Atak na Mahri Nui
Venom Eels attacking Mahri Nui
Bitwa
Konflikt Barraki przypuszczają atak na Mahri Nui
Miejsce Mahri Nui
Rezultat Siły Barraki wycofują się;
Mahri Nui i Pola Powietrza zostają nieco uszkodzone
Strony walczące
Ehlek
Jadowite Węgorze
Carapar
Kraby Keras
Matoranie Mahri Nui
Hydruka
Atak na Mahri Nui był natarciem, przypuszczonym przez Barraki na Matoran Mahri Nui. Odbył się po tym, jak Kanohi Ignika zatonęła w wodach Otchłani.

Cele

Barraki

  • Najechać Mahri Nui, by zdobyć Ignikę

Matoran

  • Obronić Mahri Nui

Przebieg

Comic Ehlek and Venom Eels

Ehlek z armią węgorzy

Barraki Ehlek wraz ze swymi Jadowitymi Węgorzami zaatakował Mahri Nui jako pretekst do szukania Kanohi Igniki, Maski Życia. Bitwa rozpoczęła się, gdy Po-Matoranin imieniem Dekar zaatakował samotnego Jadowitego Węgorza. Dekar zranił go wielokrotnie, ale zwierzę nie odnosiło żadnych obrażeń - było to spowodowane klątwą, jaką Ignika nałożyła na Matoranina. Dekar uciekł wtedy do miasta. Krótko przed starciem Carapar porwał Ga-Matorankę Kyrehx i zabrał ją do Takadoxa.

W mieście Matoranie używali swych Miotaczy Powietrza, by przepędzić Jadowite Węgorze. Dekar odkrył, że nie mógł zabić żadnego z węgorzy i zrozumiał, że było tak za sprawą Ignikę, dlatego oddalił się do odległej jaskini, gotów ją zniszczyć.

Później Carapar przyniósł z powrotem zahipnotyzowaną Kyrehx i zmusił Ehleka, by powstrzymał swój atak, po czym wysłał kraby Keras, by zajęły Pola Powietrza. Wtem długi na niemal 100 metrów Jadowity Węgorz zaatakował, wskutek czego siły Ehleka zostały rozproszone, a Carapara zdziesiątkowane. Węgorz zaczął kierować się do Mahri Nui, zauważywszy jasne światła oświetlające miasto. Jednakże Le-Matoranin Defilak wraz z Ga-Matoranką Idris i Onu-Matoraninem Garem zmiażdżył wszystkie kamienie świetlne miasta, co spowodowało, że Węgorz przestał widzieć miasto i odpłynął.

Następstwa

Gdy Toa Mahri przybyli do miasta, Matoranie zaatakowali ich. Toa musieli udowodnić swoją wartość - uwolnić Pola Powietrzorostów spod kontroli armii krabów Keras. Toa zgodzili się, lecz w trakcie działania Kerasy wycofały się, a Barraki odciągnęli Toa (z wyjątkiem Matoro) od miasta.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition