FANDOM

"Złe wieści. Znów Rahkshi. Zniszczyły Onu-Koro."
Takua, Maska Światła
Atak na Onu-Koro
Staff of Hunger Use
Bitwa
Konflikt Rahkshi atakują Onu-Koro w poszukiwaniu Maski Światła
Miejsce Onu-Koro
Rezultat Onu-Koro uszkodzone
Strony walczące
Toa Nuva
Onu-Matoranie
Rahkshi
Atak na Onu-Koro była bitwą, w której trzy Rahkshi zaatakowały Onu-Koro podczas swych poszukiwań Kanohi Avohkii i starły się z Toa Nuva.

Cele

Toa Nuva i Ussaleria

  • Obronić Onu-Koro

Rahkshi

  • Znaleźć i zabić Herolda
  • Zdobyć Maskę Światła i dostarczyć ją Teridaxowi

Przebieg

Movie Kurahk

Rahkshi w Onu-Koro

Takua przybył do Onu-Koro, gdy Pohatu i Onua zaczęli wygłaszać wieści Onu-Matoranom o znalezionej Avohkii. Zauważywszy Kronikarza, spytali, gdzie był jego towarzysz. Matoranin wyjaśnił, że zostali rozdzieleni przez Rahkshi, lecz było to kłamstwo - w rzeczywistości Matoranie rozdzielili się przez rozmowę Takuy z Teridaxem, który zagroził, że może stracić Jallera, jeśli będzie kontynuował misję. Nim mógł wyjaśnić szczegóły, jaskinia eksplodowała, ujawniając trzy nowe Rahkshi wysłane przez Teridaxa - Turahka, Kurahka i Vorahka. Używając swojej mocy Ziemi, Onua pogrzebał intruzów pod ogromną stertą gruzów. Gdy obecni Matoranie zaczęli szukać schronienia, Rahkshi wydostały się i zaczęły atak. Vorahk szybko przytłoczył Onuę, używając swej buławy, by wykraść energię Toa i pozbawić go przytomności. Pohatu ruszył, by mu pomóc, lecz Turahk trafił Toa Kamienia strumieniem strachu wystrzelonym z jego buławy, który zatrzymał wojownika.

Takua, który próbował uciekać, zdecydował się walczyć przeciwko Rahkshi, chcąc pomóc herosom. Chwytając za kij Kolhii, wsiadł na Pewku i zaszarżował na Kurahka. Rahkshi z łatwością umknął ciosowi i wezwał swych braci, by otoczyli Takuę. Tahu przybył wtedy, by odpędzić stwory, lecz został trafiony przez Kurahka promieniem gniewu, który powalił go na ziemię. Lewa pojawił się i uratował Takuę oraz Pewku, oddalając ich od pola bitwy. Krótko nakazując mu odnaleźć Jallera i ostrzec go, Toa odleciał, by dołączyć do pozostałych Toa Nuva.

Rahkshi2MoL

Turahk używa swojej buławy

Gdy Rahkshi odlecieli, by gonić Takuę, Gali podeszła do Tahu, lecz Toa Ognia, którego skaza trucizny została wzmocniona przez moc Kurahka, zaatakował ją. Toa Wody uniknęła ataku, a Tahu skoczył na Lewę, który dołączył do starcia. Gali wystrzeliła strumień wody w Tahu, a Kopaka, który właśnie się pojawił, zamroził Toa Ognia.

W międzyczasie Takua wszedł do odlewni i zaczął wspinać się w górę komina, lecz wtedy pojawiły się Rahkshi i próbowały go złapać. Jednakże, Onua i Pohatu, którzy odzyskali siły po poprzedniej porażce, dołączyli do starcia. Pohatu uwięził Turahka swymi brońmi, a Onua raz jeszcze zawalił sklepienie przy użyciu mocy żywiołów, po czym wykorzystał swe Piłołyżwy, by roztrzaskać zapadnięte wejście odlewni. Gdy dwaj Toa Nuva ruszyli, by dołączyć do pozostałych, sklepienie Onu-Koro zapadło się i pogrzebało ich.

Następstwa

Gali, Lewa i Kopaka wyciągnęli Tahu z tunelu i zabrali do dżungli, gdzie Gali użyła swych mocy, by go wyleczyć. Po krótkim starciu z Rahkshi Kaita, Kopaka opuścił pozostałych i uratował Onuę oraz Pohatu, wygrzebując ich spod gruzów.

Tymczasem Takua wyszedł z komina i dotarł do Ko-Wahi, po czym ruszył, by odnaleźć Jallera i ostrzec go o zagrożeniu, jakie stanowiły nowe Rahkshi.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

BIONICLE

Opowiadania

Filmy