FANDOM

"Nikt wcześniej nie naruszył bram Ta-Koro, i nikt nie przejdzie dzisiaj."
Toa Nuva Tahu, Maska Światła
Atak na Ta-Koro
MoL Ta-Koro Sinking
Bitwa / Konflikt
Konflikt Trzy Rahkshi rozpoczynają atak na Ta-Koro
Uczestnicy
  • Rahkshi
Lokalizacja Ta-Koro
Wynik Ta-Koro zniszczone, Matoranie ewakuowani

Atak na Ta-Koro był atakiem na wioskę Ta-Koro przez trzy Rahkshi w celu zlokalizowania Maski Światła. Atak został zorganizowany przez Makutę Teridaxa i odbyło się wkrótce po Turnieju Kolhii.

Cele

Gwardia Ta-Koro

Toa Nuva

Rahkshi

Ciąg bitwy

Zdając sobie sprawę z przyjścia Siódmego Toa, Makuta Teridax uwonił Panrahka, Guurahka, i Lerahka przechowywane w swojej jaskini aby ukraść Maskę Światła. Trzy Rahkshi przebiły się przez Suva Kaita, zasadniczo je niszcząc. Gali rozmyślała w Kini-Nui i patrzyła, jak się przełamali. Panrahk wyczuł jej obecność i zaatakował. Gali została zmuszona do odwrotu do wody z pobliskiej rzeki. Wierząc, że Toa była pokonana lub zabita, Rahkshi opuściły miejsce. Patrząc jak Rahkshi kierują się do Ta-Koro, Gali użyła swojej Kanohi Kaukau Nuva i płynęła przez rzekę, prześcigając Rahkshi by ostrzec Ta-Matoran o przybyciu zagrożenia.

Po Bitwie

Wielu Matoran udało się uciec z ataku na Ta-Koro. Jednakże sama wioska została zniszczona z wielu ataków Rahkshi i powoli tonęła w lawie. Rahkshi szybko uciekli z obszaru, by kontynuować poszukiwania Maski Światła i zatrzymanie Siódmego Toa. Matoranie wysłali sygnał na całej wyspie, głosząc o upadku Ta-Koro. Lewa póżniej złapał sygnał, i przyłączył się do drużyny. Rana na masce Tahu zaczęła powoli go zatruwać, w wyniku czego stracił kontrolę nad sobą tymczasowo w dalszym oblężeniu przez Rahkshi w Onu-Koro, częściowo ze względu na Kurahka. Kanohi Nuva Tahu, z wyjątkiem Hau Nuva którą nosił, również zostały stracone w Ta-Suva tonąc w lawie.

Pojawienia