FANDOM

"Chwytając za swe uszkodzone bronie, Gresh rusza ku nadchodzącej chmurze pyłu. Nie ma nadziei na pokonanie ich wszystkich, ale sprawi, że ich zwycięstwo będzie kosztować ich jak najwięcej."
— Narrator, BIONICLE.com
Atak na Tajun
Art Attack on Tajun
Bitwa
Konflikt Łowcy Kości, sprzymierzeni ze Skrallami, przypuszczają atak na wioskę Tajun
Miejsce Tajun
Rezultat Agori uciekają na Kolanową Wyspę;
Tajun zostaje splądrowane
Strony walczące
Glatorianie
Agori
Łowcy Kości
Skrallowie
Atak na Tajun był przytłaczającym natarciem Skrallów i Łowców Kości na wioskę Plemienia Wody - Tajun.

Cele

Skrallowie i Łowcy Kości

  • Najechać i splądrować Tajun

Glatorianie i Agori

  • Ewakuować Tajun
  • Obronić się przed Łowcami Kości

Przebieg

TLR Attack on Tajun

Tajun splądrowane

Skrallowie i Łowcy Kości założyli sojusz, by wyeliminować wioskę Tajun, i zebrali swe siły, by spustoszyć wioskę. Łowcy Kości zaatakowali wioskę pierwsi. Gresh, który był w wiosce, by poćwiczyć z Tarixem, dostrzegł chmurę pyłu na ścianach kanionu. Zdając sobie sprawę, że był to atak Łowców Kości, szybko ostrzegł mieszkańców wioski, którzy zaczęli ewakuację. Jednakże, mała grupka została, by próbować obronić swoje domy. Gdy Łowcy Kości zaczęli wlewać się do wioski, Gresh ruszył do akcji i pokonał kilku z nich przed kolejną falą ataku. Jednakże, gdy pojawiły się siły Skrallów, Gresh został przytłoczony. W walce odniósł poważne obrażenia, a jego broń została złamana przez Skralla. Jednakże, udało mu się uciec przez małą wnękę, pozwalając najeźdźcom zniszczyć Tajun. Dzięki informacjom od Metusa odkryli ukryte obszary, w których Plemię Wody przechowywało swoje skarby.

Następstwa

TLR Tajun Destroyed

Mata Nui obserwuje zniszczenia

Mata Nui i jego dwoje towarzyszy, Ackar i Kiina, dotarli później do Tajun. Tam odnaleźli ciężko rannego Gresha, który opowiedział im o ataku, a potem stracił przytomność.

Gdy się wycofali, Mata Nui dostrzegł Tumę, wydającego rozkazy Łowcom Kości, by przeszukali obszar w poszukiwaniach ocalałych i skończyli zniszczenie wioski. Po tym wszelkie wątpliwości, jakie Ackar miał wobec zeznań Gresha, zniknęły. Troje wędrowców doszło do wniosku, że wśród Agori był zdrajca, który pracował ze Skrallami i Łowcami Kości.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Przewodniki

Filmy