Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Wysoki wojownik, dzierżący długą włócznię zakończoną ostrym, czarnym kryształem, wystąpił przed wojowników i stanął przed Ekimu. Oparł włócznię tępym końcem o ziemię i przemówił. Jego głos był głęboki i szorstki, ton niezwykle gardłowy, a słowa zupełnie obce Toa."
— Narrator, Ucieczka z Podziemi
Axato
Noimage
Najeźdźca Czaszek
Przynależność Najeźdźcy Czaszek
Narzędzia Lodowa Włócznia
Status Żywy
Lokalizacja Podziemne Miasto

Axato to przywódca Najeźdźców Czaszek w Podziemnym Mieście na wyspie Okoto.

Biografia[]

Tysiące lat temu, Axato i pozostali Najeźdźcy Czaszek, pod przywództwem Kulty, najechali wyspę Okoto z zamiarem jej podbicia. Ostatecznie zostali pokonani przez Twórców Masek Ekimu i Makutę oraz ówczesnych Obrońców i przepędzeni w góry Regionu Kamienia. Po kataklizmie, jaki nastąpił po przywdzianiu przez Makutę zakazanej maski, Najeźdźcy Czaszek zostali uwięzieni w górskich jaskiniach, gdzie wybudowali Podziemne Miasto. Kulcie oraz Łupaczowi Czaszek udało się znaleźć wyjście na powierzchnię i rozpoczęli oni swą służbę dla Makuty.

Pod nieobecność swego wodza, Axato został wybrany na nowego przywódcę Najeźdźców.

Wieki później, kontrolowany przez Pająka Śmierci jastrząb porwał młodych Okotan, Ako i Odę, którzy zostali następnie uwięzieni w Podziemnym Mieście. Taki sam los spotkał Toa Lewę, a gdy pozostali bohaterowie i Ekimu przybyli im z odsieczą, zostali obezwładnieni przez Najeźdźców Czaszek i zmuszeni przez Axato do walki w koloseum. Toa Gali wyzwała wtedy Axato na pojedynek, chcąc odwrócić uwagę jego i Najeźdźców, aby Toa i Ekimu mogli oswobodzić Lewę oraz Okotan.

Kiedy pojedynek się zaczął, Axato błyskawicznie powalił Gali na ziemię potężnymi kopnięciami, sprawiając, że przestała się ruszać. Kiedy podszedł do niej, by sprawdzić, czy oddycha, okazało się, że Toa tylko pozorowała utratę przytomności i zadała wodzowi Najeźdźców druzgocący cios. Kontynuowali starcie, dopóki w jaskini niespodziewanie pojawił się Kulta, co odwróciło uwagę Axato na tyle, by pozwolić Gali zadać ostateczny cios i pokonać przeciwnika.

Kulta rozkazał następnie swoim sługusom unicestwić Toa, w wyniku czego rozpętała się olbrzymia bitwa. Kiedy bohaterowie odnaleźli w wirze walki Władcę Czaszek, Ekimu wyzwał go na pojedynek, który wygrał i spowodował zawalenie się sklepienia jaskini. Toa i Twórcy Masek udało się uciec wraz z Okotanami, a Podziemne Miasto wraz z jego mieszkańcami zostało pogrzebane pod gruzami.

Cechy i umiejętności[]

Axato jest wysokim Najeźdźcą Czaszek, świetnie radzącym sobie w walce, z bronią czy też bez niej.

Uzbrojenie[]

Broń Axato to Lodowa Włócznia zakończona ostrym, czarnym kryształem.

Pojawienia[]

Advertisement