FANDOM

Azibo
Azibo
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: Nieznane
Mata Nui: Inspektor
Maska Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Azibo był Onu-Matoraninem. Nosił pomarańczową Matatu.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui. Został uwięziony przez Vahki w kapsulniku i uśpiony.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze. Pomagał w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy.

Azibo był inspektorem w Wielkiej Kopalni, który, o dziwo, znalazł zegar słoneczny na powierzchni. Takua odkrył, że zegar służył jako inne wejście do Mangaii po tym, jak Azibo poprosił go, aby przekazać wiadomość do Nixie. Ta dała mu wtedy wskazówkę. Myślała, że kamień świetlny musiałby pasować do zegara. Jej teoria okazała się prawidłowa. W Wielkiej Kopalni Takua ustawił kamień świetlny tak, aby cień wskazówki wskazywał godzinę czwartą. Otworzył się tunel tam, gdzie przedtem był zegar i Takua zobaczył w dole złotą Hau. Z niewiadomych powodów, złota Kanohi zniknęła. Takua zszedł w dół, by dostać się do Mangaii.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Azibo został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Kiedy Rahkshi zaatakowały Onu-Koro, ewakuował się z wioski.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Spherus Magna

Po śmierci Teridaxa, Azibo zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran.

Pojawienia