FANDOM

"Onu-Koro opiera się na Zasadzie Dobrobytu! Przestrzeganie Zasady wymaga ogromnej determinacji i umiejętności, lecz daje wspaniałe bogactwo!"
— Azibo, Ostatnia Kronika
Azibo
Azibo
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Poszukiwacz (Mata Nui)
Maska Szlachetna Matatu
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Azibo jest Onu-Matoraninem z Metru Nui.

Biografia

Metru Nui

Niewiele wiadomo na temat jego życia na Metru Nui, oprócz tego, że mieszkał i pracował w Onu-Metru. Został uwięziony przez Vahki w Kapsulniku i uśpiony na krótko przed Wielkim Kataklizmem; później uratowali go Toa Metru.

Mata Nui

Po przebudzeniu na wyspie Mata Nui ciało Azibo stało się mniejsze i słabsze. Pomagał on w budowie wioski Onu-Koro pod instrukcjami Turagi Whenuy.

Azibo był Poszukiwaczem w Wielkiej Kopalni, jednym z podwładnych Mamru. Mamru darzył go ogromnym szacunkiem i uznawał Azibo za jednego z najbardziej utalentowanych Poszukiwaczy. Onu-Matoranin znał się także na Zasadzie Dobrobytu. Na moment opuścił Onu-Koro podczas ataku Gahloków w trakcie inwazji Bohroków.

Po porażce Bohrok-Kal z rąk Toa Nuva Azibo został przebudowany w silniejszą i zwinniejszą formę. Kiedy Hahli przybyła do Onu-Koro w trakcie Turnieju Kolhii Azibo podarował jej Talizman Dobrobytu. Ewakuował się z Onu-Koro razem z innymi Onu-Matoranami, kiedy Rahkshi zaatakowały podziemną osadę.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła go i innych Matoran.

Spherus Magna

Po śmierci Makuty Teridaxa, która poskutkowała poważnymi uszkodzeniami Robota Wielkiego Ducha i mieszczącego się w jego wnętrzu Wszechświata Matoran, Azibo zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Pojawienia