FANDOM

BIONICLE: Legenda Mata Nui
BIONICLE The Legend of Mata Nui Box Art
Gra Wideo
Dostępność Anulowana
Platforma PC, GameCube
Sterowanie Klawiatura i mysz

BIONICLE: Legenda Mata Nui to anulowana gra komputerowa, która miała zostać wydana w roku 2001. Gra miała obejmować fabułę z 2001 roku, ukazując zbieranie przez Toa Mata Kanohi oraz ich walkę z Makutą.

O grze

Gra miała opowiadać o historii z 2001 roku. Gracz miał kierować losami Toa Mata. W grze miały pojawić się różne gatunki Rahi (także te wcześniej nieznane). Toa mieli walczyć z nimi za pomocą owoców Madu oraz mocy żywiołów. Mogli także używać swych masek. Podczas wędrówki bohaterowie znajdywali maski Kanohi, których należało użyć, aby przedostać się do następnego etapu gry. W ostatniej misji gracz musiał pokonać złego Makutę.
TLoMN Ga Koro Celebration

Świętowanie w Ga-Wahi

Historia gry

Pierwotnie gra miała zostać wydana na komputery pod koniec 2001 roku i na konsole Nintendo Gamecube na wiosnę 2002 roku. Jej premiera na PC została przesunięta na grudzień, jednak w październiku LEGO poinformowało o zaprzestaniu rozwoju gry i skasowaniu projektu.

Niedługo po oficjalnym anulowaniu projektu, część członków studia Saffire Corporation (zajmującego się produkcją gry) skopiowała na zewnętrzne nośniki danych ostatnią wersję gry, z jaką pracowali. Płyty zostały rozdane pracownikom. Jedyną możliwością zagrania w grę było posiadanie takiej płyty. Obecnie większość tych CD jest własnością LEGO.

Przez długi czas jedyną osobą oficjalnie posiadającą płytę z grą w wersji Beta był człowiek ukrywający się pod pseudonimem Deep Brick. 29 maja 2004 roku wypuścił on do sieci zrzuty ekranu z gry, a w 2010 roku opublikował w serwisie Youtube kilka filmów przedstawiających rozgrywkę (przetrwały one do dzisiaj i znajdują się na kanale MarkOfMoD).

10 lutego 2018 roku wersja gry opatrzona numerem 0.006 (datowana na 21 czerwca 2001 roku) została ujawniona podczas transmisji na żywo w serwisie Youtube. Wyciekła ona do internetu tego samego dnia. W kwietniu 2018 Liam Robertson z Game History Secrets uzyskał najnowszą wersję beta gry (datowaną na 23 października 2001 roku. Gra była niedokończona i miała masę błędów, ale obecnie jest już załatana i wciąż trwają prace nad jej ukończeniem (tym razem robią to fani z Litestone Studios).

Ciekawostki

  • BIONICLE The Legend of Mata Nui Gameplay

    Onua na górze

    Studio Saffire oprócz prac nad "Legendą Mata Nui" miało na swym koncie stworzenie gry "Quest for the Toa".
  • Z wcześniejszymi egzemplarzami gry miała zostać wydana ekskluzywna maska Kanohi Vahi.
  • GregF podaje, iż gra nie została wydana z powodu "standardów, które dla Firmy LEGO były zbyt niskie".
  • Według GregaF początkowo w grze mieli się pojawić Toa Cienia.
  • Ostatnia wersja gry przed jej anulowaniem zawierała błąd uniemożliwiający ukończenie pierwszego poziomu.
  • W ostatniej scenie można zobaczyć budzącego się Bohroka.

Linki

Grę można pobrać tutaj:[1]

Zobacz też