Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
BIONICLE: Poszukiwania Toa
BIONICLE Quest for the Toa
Gra wideo
Data wydania 2001
Platforma Game Boy Advance
Sterowanie Przyciski Game Boy Advance

BIONICLE: Poszukiwania Toa to gra wydana przez LEGO w 2001 roku na konsolę Game Boy Advance. Początkowo nosiła tytuł "Opowieści Tohunga", lecz zostało to potem zmienione ze względu na problemy prawne LEGO spowodowane użyciem maoryjskiego słowa "Tohunga".

Fabuła[]

Historia przedstawiona w grze obraca się wokół Matoranina imieniem Takua i ukazuje jego pierwsze przygody na wyspie Mata Nui.

Concept Art Takua on Beach

Takua na Plaży Ta-Wahi

Gra rozpoczyna się na Plaży Ta-Wahi, gdzie Takua spotyka Ta-Matoranina i rozpoczyna rozmowę z nim, z której dowiaduje się, że Turaga Whenua chciałby się z nim zobaczyć. Takua podróżuje następnie do Onu-Koro, gdzie zostaje mu powiedziane, iż przed jego przybyciem, Whenuę porwały zainfekowane przez Teridaxa Rahi, razem z Kamieniem Toa Onu-Koro.

Takule udaje się ocalić Turagę i odzyskać Kamień Toa. Wtedy Whenua przekazuje mu, że pozostali Turaga również zostali porwani, a Kamienie Toa zabrane. Takua następnie podróżuje po całej wyspie, przeżywając niebezpieczne przygody, pomagając innym Matoranom, takim jak Podu, biorąc udział w różnych zawodach w poszczególnych wioskach, jak wyścig Ussali z Onepu, ratując pozostałych Turaga i odnajdując Kamienie. Zdobywa również inne przedmioty, takie jak Kryształy Vuata Maca i kostury Turaga.

Odnalazłszy ostatni Kamień Toa, Takua dociera w głąb Wulkanu Mangai. Niespodziewanie wpada do tunelu i musi ratować się ucieczką przed płynącą lawą. Używając swoich nowo zdobytych umiejętności surfowania po lawie, Takule udaje się uniknąć magmy, po czym zostaje wystrzelony z tunelu i dociera do Kini-Nui.

TotT Takua Summoning Toa Mata

Takua odrzucony po przyzwaniu Toa

Turaga nakazują mu umieszczenie sześciu odzyskanych Kamieni Toa w niszach na szczycie świątyni. Po umiejscowieniu Kamieni we właściwych miejscach, ze świątyni wystrzeliwuje potężny strumień światła, którego energia odrzuca Takuę daleko od Kini-Nui, tak, że ten ląduje na Plaży Ta-Wahi, gdzie budzi się po jakimś czasie z amnezją. Nie wie, że przyzwał właśnie sześcioro Toa Mata, którzy niedługo potem przybywają na wyspę w swoich Kanistrach Toa i rozpoczynają swoje zadanie przebudzenia Wielkiego Ducha.

Minigry[]

Originalkolhii

Mecz Kolhii

  • Wyścigi Łodzi Ngalawa: Popularna konkurencja wśród Ga-Matoranek. Uczestnicy wchodzili w skład czterech drużyn: czerwonej, niebieskiej, zielonej i żółtej - każda drużyna otrzymywała własną łódź. Drużyny wiosłowały i przeprawiały swoje łodzie przez niebezpieczny odcinek rzeki, a pierwsza drużyna, która docierała do końca rzeki - wygrywała.
  • Kolhii: Popularne w Po-Koro, polegało na trafieniu kamienną piłką do bramki przeciwnika (w grze nazwane było jako "Koli").
  • Ujeżdżanie Ptaków Kewa: Gra z Le-Koro. Gracze ujeżdżali ptaki Kewa. Każdy z graczy wyposażony był w Miotacz Volo Lutu i zapas owoców Madu. Celem gry było zdobycie jak największej liczby uderzeń w przeciwnika, rzucając w nich Madu.

Przedmioty[]

  • Ogniste Berło - może rozświetlać tunele i oszałamiać przeciwników (działa tylko w Onu-Wahi).
  • Lodowy Kilof - ochładza lawę i tworzy sople, mogące być używane razem z Miotaczem Volo Lutu.
  • Kamienny Młot - rozbija duże głazy.
  • Włócznia Kau Kau - ścina drzewa Madu.
  • Świder Onuy - może wykopywać tunele i umożliwia poruszanie się pod ziemią.
  • Trójząb - wystrzeliwuje kule wody.
  • Bambusowy Dysk - używany do walki; działa jak bumerang.
  • Owoce Vuata Maca - duże, święcące fragmenty energetycznego owocu z zakażonego Drzewa Vuata Maca.
  • Jagody Bula - małe i smaczne, jagody te, pochodzące z drzewa Bula, mogą zwiększyć zdrowie.
  • Owoce Madu - służą do rzucania.
  • Madu Cabolo - służą do rzucania; po trafieniu w cel wybuchają.
  • Skały - służą do rzucania.
  • Kamienie - średniej wielkości obiekty, które można podnieść i rzucić.
  • Głazy - duże obiekty, które można toczyć.
  • Śnieżki - służą do rzucania.
  • Element Topnienia - fioletowy kryształ, który szybko zamienia lód w wodę.
  • Kryształ Vuata Maca - służą do przywracania zdrowia drzewom Vuata Maca.
  • Sfera Amana Volo - rzadka i potężna sfera energii.
  • Miotacz Volo Lutu - miotacz, który może posłużyć do przeprawienia się przez klify, rzeki i inne przeszkody; można go także umieścić na niektórych Rahi.

Przeciwnicy[]

Onu-Wahi[]

  • Mały niebieski robak - małe istoty, które mogą atakować jedynie z bliska; można je łatwo przewrócić na grzbiety przy pomocy Madu.
  • Żółte Fikou - żółty wariant pająków Fikou, można je pokonać strącając ich Kanohi.
  • Dzikie Ussale - czerwono-niebiesko kraby Ussal, które chowają się w tunelach i wyskakują z nich, by zaatakować ofiarę.
  • Vatuka - stworzone z kamienia istoty, które żyją w tunelach opodal Onu-Koro i porwały Turagę Whenuę. Po pokonaniu, rozpadają się na mniejsze głazy.

Ga-Wahi[]

  • Niebieskie Fikou - chowają się pod ziemią i atakują znienacka.
  • Wodne Ussale - kraby, które wyskakują z wody, atakując tych, którzy zbyt się do niej zbliżą.
  • Klifowe Robaki - wielkie koniki polne, zapewne pokrewne Kirikori Nui, które pojawiają się w trawiastych terenach Ga-Wahi i rzucają kamieniami w swoje ofiary.
  • Daikau - rośliny, które atakują każdego, kto zbyt się do nich zbliży, ale mogą zostać pokonane przy użyciu Madu Cabolo.
  • Niebieskie Elektryczne Pająki - trudne do pokonania, ale mogą zaatakować tylko z bliska.
  • Makika - jedna z tych ogromnych ropuch porwała Turagę Nokamę. Są odporne na Madu, ale Takua może je czasowo ogłuszyć przy pomocy głazu.

Po-Wahi[]

  • Niebieskie Fikou - podobne do tych spotykanych w Ga-Wahi.
  • Niebieskie Elektryczne Pająki - podobne do tych spotykanych w Ga-Wahi.
  • Moa - ptaki, które atakują każdego, kto zbyt długo się w nie wpatruje.
  • Małe ptaki - przypominające sępy Rahi, zataczające kręgi w powietrzu i atakujące ofiarę z góry.
  • Błękitne Elektryczne Pająki - insekty, które mogą strzelać kulami ognia.
  • Skorpiony - można je pokonać tylko Świdrem Onuy.
  • Małe zielone robaki - chmara tych insektów porwała Turagę Onewę. Zakopują się w ziemi i atakują znienacka.
  • Kofo-Jaga - wielki skorpion, który był w posiadaniu Kamienia Toa Pohatu. Takua pokonał go przy użyciu głazu i Świdra Onuy.

Le-Koro[]

  • Elektryczne robaki - fioletowo-żółte owady, które rażą przeciwników prądem.
  • Zielone Elektryczne Pająki - strzelają elektrycznymi kulami.
  • Hoto - Rahi te spychają ofiary z wysokich ścieżek Le-Koro.
  • Fioletowe Kewa - po zauważeniu ofiary, lecą po głaz i zrzucają go na nią.
  • Fioletowe Mahi - atakują, szarżując na ofiary.
  • Czerwone Kewa - jeden z nich porwał Turagę Matau. Mogą dźwigać średniej wielkości przedmioty, takie skalne odłamki.
  • Taku - ptaki strzegące Turagi Matau. Takua oszukał Kewa, by zrzuciły na nie głazy.

Ko-Wahi[]

Unnamedrahi

Śnieżny Ptak

  • Śnieżne Ptaki - zwane również "Uskrzydlonymi Bałwanami", te stworzone ze śniegu istoty atakują ofiarę z góry, spadając na nią i rozbryzgują się, a następnie regenerują i szykują do kolejnego ataku.
  • Czerwone Mahi - atakują, szarżując na ofiary.
  • Lodowe Vako - znane również jako "Lodowe Demony", chowają się w śniegu i atakują z zaskoczenia.
  • Lodowe Hikaki - trzy smoki, które strzegły Kamienia Toa Kopaki.

Ta-Wahi[]

  • Ogniste Vatuka - czerwony wariant potworów spotykanych w Onu-Wahi.
  • Ogniste Husi - pędzące strusie, które odpychają na boki wszystko, co stanie im na drodze.
  • Ogniste Vako - chowają się pod ziemią i atakują z zaskoczenia.
  • Hikaki - smoki, znane również jako "Lawowe Demony", strzelają kulami ognia w swoje ofiary.
  • Fioletowe Mahi - atakują, szarżując na ofiary.
  • Ogniste Mahi - stado tych Rahi porwało Turagę Vakamę. Takua musiał je ścigać, by zdobyć klucz do celi.

Kody[]

W Poszukiwaniach Toa można użyć różnych kodów, wpisując je jako imię swojego Matoranina przy tworzeniu zapisu.

Lista kodów:

  • 8MR472 - odblokowuje minigrę Wielki Wyścig Ussali.
  • 9MA268 - odblokowuje minigrę Wyścigi Łodzi Ngalawa.
  • 5MG834 - odblokowuje minigrę Kolhii.
  • 3LT154 - odblokowuje minigrę Ujeżdżanie Ptaków Kewa.
  • V33673 - odblokowuje minigrę Śnieżki Huai.
  • 4CR487 - odblokowuje minigrę Zawody Surfingowe Ignalu.
  • B9RBRN - odblokowuje wszystkie minigry (działa tylko przy użyciu Action Replay).

Zobacz też[]