FANDOM

"Tutaj potwory nie noszą masek... ani czapek, spodni, czegokolwiek. I zjedzą cię, bo są głodne, a ty jesteś w pobliżu. Zrozumiałeś?"
Metus
Pustynia Niebezpieczeństw
DesertofDanger
Książka
Autor Greg Farshtey
Wydawca Scholastic
ISBN 0-545-11542-6

Pustynia Niebezpieczeństw to książka BIONICLE przeznaczona dla młodszych czytelników, wydana w kwietniu 2009 roku. Ma 32 strony i zawiera ilustracje Jeremy'ego Brazeala.

Książka przedstawia Mata Nui, który rozbił się na planecie Bara Magna i próbuje przeżyć w nowym świecie.

Streszczenie

DoD Sand Bat Battling Toa Mata Nui

Mata Nui walczy z Piaskowym Nietoperzem

Wylądowawszy na Bara Magna, Mata Nui jest zagubiony w samym środku pustyni. Po starciu z jednym stworzeniem uważnie wypatruje innych zagrożeń i szuka najbliższego miasta. Wtedy pojawia się Metus na pokładzie swojego Thornatusa, a Mata Nui prosi o podwiezienie. Dwaj mężczyźni przedstawiają się sobie, a następnie wyruszają na pustkowia.

Mata Nui zauważa w połowie pogrzebane budowle i ruiny, które stanowią znak kataklizmu sprzed 100 000 lat. Gdy zbliżają się do szerokiej połaci pustyni, Metus zauważa delikatne drżenia piasku i zdaje sobie sprawę, że Piaskowy Nietoperz zaraz ich zaatakuje. Metus zawraca pojazd i ucieka, chcąc umknąć stworzeniu. Piaskowy Nietoperz ostatecznie dogania ich i wbija się w pojazd, przewracając go. Gdy Metus próbuje postawić pojazd, Piaskowy Nietoperz atakuje ponownie, zaskakując ich. Metus zaczyna uciekać w stronę jaskiń w ścianie klifu, ale Mata Nui chce zostać i walczyć. Próbuje przekonać Metusa, by pomógł mu strącić maskę stworzenia, ale dowiaduje się, że zwierzęta tego świata nie noszą masek.

Mata Nui próbuje znaleźć słabość Piaskowego Nietoperza i w końcu zauważa, że, choć ma silną skórę i jest szybkie, stworzenie nigdy nie zostaje na powierzchni na długo. Domyśla się ostatecznie, że jest podatne na światło słoneczne i wraz z Metusem próbuje utrzymać zwierzę na powierzchni. Gdy Piaskowy Nietoperz zaczyna być raniony przez światło słoneczne, Mata Nui pozwala mu wycofać się pod ziemię, przekonany, że zwierzę przez jakiś czas nie będzie nikogo dręczyć. Choć sądzi, że Mata Nui postąpił głupio uwalniając stworzenie, Metus decyduje się pilnować go, wierząc, że nauczy się paru sztuczek od nowo poznanego wojownika.

Postacie

Zobacz też