FANDOM

BIONICLE: Tajemnica Certavusa
The Secret of Certavus
Książka
Seria Żadna
Autor Greg Farshtey
Publikator Scholastic

Tajemnica Certavusa jest trzydziesto-dwu stronicową książką dla młodych czytelników, która została wydana w marcu 2009. Opowiadała ona o podróży Gresha i Berixa przez Bara Magna by znaleźć Księgę Certavusa, księgę o której wielu marzy.

Streszczenie

Gresh oraz Tarix ćwiczą. Po walce Tarix mówi, że Gresh za dużo polega na tych samych ruchach.

Podsłuchujący wszystko Berix pokazuje Greshowi fragment książki, który znalazł na pustyni, z imieniem Certavus na nim. Gresh rozpoznał to jako kawałek Księgi Certavusa. Zielony wojownik postanawia zrobić układ z Agori; będzie go bronić podczas poszukiwań w zamian za pokazanie miejsca gdzie znalazł kawałek pergaminu.

SoC Training Center in Wastelands

Nie używany ośrodek ćwiczeniowy na Pustkowiach

Glatorianin z Tesary oraz Agori uważany przez wielu jako złodzieja udali się na wyprawę po księgę. W trakcie drogi spotkali dwa Voroxy. Wiedząc jak zabić Voroxów, dwójka podróżników udała się do ruin starej areny, pełnej różnych rzeczy. Podczas oglądania, Voroxy rozpoczęły kopanie w ich kierunku i zaatakowały Gresha.

SoC Book of Certavus

Księga Certavusa

O świcie Voroxy znowu zaatakowały. Berix i Gresh odstraszyli ich uderzając o siebie kawałki metalu. Chwilę później Księga Certavusa została odnaleziona.

Morał

Morałem tej historii jest to, że bycie prawdziwym wojownikiem nie polega na znaniu najlepszych ruchów, lecz używaniu czasami inteligencji zamiast siły.

Postacie

Książki dla młodych czytelników
Podróż Takanuvy | Tajemnica Certavusa | Pustynia Niebezpieczeństw