FANDOM

"Próbowałem pokonać Voroxów... a nawet Tarixa, jeszcze w wiosce. Ale może nie chodzi o to, by być silniejszym od mojego przeciwnika. Może po prostu muszę być sprytniejszy... o wiele sprytniejszy."
Glatorianin Gresh
Tajemnica Certavusa
The Secret of Certavus
Książka
Autor Greg Farshtey
Wydawca Scholastic
ISBN 0-545-09336-8

Tajemnica Certavusa to 32-stronnicowa książka BIONICLE przeznaczona dla młodszych czytelników, wydana w lutym 2009 roku. Na każdej stronie książki znajduje się kolorowa ilustracja autorstwa Jeremy'ego Brazeala.

Książka opowiada o podróży Gresha i Berixa przez pustynie Bara Magna w poszukiwaniu Księgi Certavusa, w której zawarto przydatne nauki dotyczące walki.

Streszczenie

SoC Training Center in Wastelands

Niewykorzystywany plac treningowy na Pustkowiach

Podczas sparingu z Tarixem Gresh próbuje wykonać wirującą kontrę, używając przy tym miotacza Thornax, ale zostaje zablokowany przez Tarixa. Glatorianin wyjaśnia Greshowi, że za bardzo polega na tych samych ruchach i powinien wymyślić coś nowego oraz lepszego.

Usłyszawszy rozmowę, Berix pokazuje Greshowi fragment księgi, który znalazł na pustyni, z imieniem "Certavus" na powierzchni. Rozpoznając fragment jako część Księgi Certavusa, Gresh zawiera umowę z Agori - będzie go chronił, gdy on będzie szukał kolejnych fragmentów.

Obaj udają się na Pustkowia w poszukiwaniu księgi. Po drodze napotykają stado Voroxów, których Greshowi udaje się na pewien czas przepędzić. Wiedząc, że jedynym sposobem na pokonanie Voroxów jest wykorzystanie nowego ruchu, Gresh i Berix docierają do ruin starej areny, przepełnionych starymi manekinami treningowymi i rdzewiejącymi skrawkami metalu. Podczas, gdy się rozglądają, pojedynczy Vorox przekopuje się do środka i atakuje Gresha. Berix skacze z krokwi areny, przypadkiem odstraszając Voroxa manekinami treningowymi. Widząc reakcję Voroxa, Gresh obmyśla plan i ustawia kilka manekinów na dachu budynku.

O świcie Voroxowie próbują przebić się przez umocnienia i dostać do areny. Berix i Gresh wprawiają manekiny w ruch, co tworzy groźny dźwięk. Zdziwieni i przerażeni Voroxowie ostatecznie wycofują się. Podczas, gdy opuszczają arenę, Berix natyka się na Księgę Certavusa i oferuje ją Greshowi. Glatorianin nie przyjmuje księgi, zdając sobie sprawę z tego, co Certavus miał mu do powiedzenia - powinien walczyć umysłem, a nie tylko siłą fizyczną.

Postacie

Ciekawostka

  • W książce Thornax jest pisany jako "Thormax".

Zobacz też