BIONICLE Heroes DS
Boxart BIONICLE Heroes DS
Gra wideo
Data wydania 2006
Platforma Nintendo DS
Sterowanie Przyciski Nintendo DS, ekran dotykowy

BIONICLE Heroes DS to wersja gry BIONICLE Heroes na konsolę Nintendo DS, wydana w 2006 roku przez LEGO, Traveller's Tales i Eidos.

Fabuła

BH DS Toa Inika

Toa Inika

Na początku gry widzimy Toa Inika walczących w obronie Voya Nui. Atakują ich Piraka i kradną ich maski, a następnie zabierają bohaterów do więzienia. Głęboko pod ziemią, srebrny Matoranin znajduje zbiornik Zenergizowanej Protodermis. Choć początkowo się waha, ostatecznie wskakuje do niego i zostaje przemieniony w tajemniczego srebrnego Toa. Toa eksploruje wyspę, znajdując maski Kanohi i pokonując Piraka, by odzyskać maski Toa Inika.

Po pokonaniu wszystkich Piraka pojawia się Makuta Teridax, który rozrywa przestrzeń wymiarową, przeistaczając Voya Nui w gruzy i porzucając srebrnego Toa na pustkowiu. Jednakże bohaterowi udaje się przejść przez ruiny wyspy i stanąć naprzeciw Teridaxa, który wskrzesza Piraka do walki. Srebrny Toa pokonuje Piraka i odnajduje uwięzionych Toa Inika, a następnie oddaje ich maski, podczas gdy Teridax zostaje pokonany własnymi mocami. Odniósłszy zwycięstwo nad Makutą, srebrny Toa zostaje wcielony do drużyny Inika, a Voya Nui znów cieszy się pokojem.

Waluta

Porozrzucane po poziomach klocki LEGO Technic mogą posłużyć do zakupienia różnych dodatków. Srebrne klocki mają wartość 10, czerwone - 100, a złote - 1000; zebrane złote klocki nie pojawiają się na nowo na poziomach i są traktowane jak sekretne znajdźki (z wyjątkiem Królestwa Makuty, gdzie klocki się odnawiają i nie są traktowane jako sekrety).

Postacie

BH DS Main Screen

Menu główne gry

Każda postać zostaje odblokowana przez zebranie odpowiedniej maski. Są to:

  • Srebrny Toa - startowy Toa, wyposażony w miotacz Kul Zamor. Choć strzelanie nie zużywa amunicji, pociski tego Toa są bardzo słabe. Zadawane obrażenia zostają podwojone po ulepszeniu Matoro do poziomu 3. Gracz może wcisnąć przyciski L i R w niektórych lokacjach, by manipulować "konstrakcjami", a po zebraniu wszystkich masek Toa Inika, może użyć przycisku R, aby przełączyć się na rękę Toa wykonującego konstrakcję, a następnie wcisnąć L, by "zdekonstraktować" (rozłożyć na części) przeciwników niebędących bossami.
  • Toa Kongu - Toa Powietrza wyposażony w elektryczny karabin. Każdy strzał zużywa 1/6 paska amunicji, lecz pociski zadają duże obrażenia, choć ciężko się nimi celuje. Po ulepszeniu do poziomu 2, pociski mają większe pole rażenia. Na poziomie 3, po trafieniu w przeciwnika pocisk uwalnia błyskawicę, która może zranić pobliskich wrogów (im więcej wrogów naraz, tym mniejsze obrażenia zadaje każdemu z nich). Gracz może wcisnąć R, by szybować i wykonywać dłuższe skoki.
  • Toa Nuparu - Toa Ziemi dzierżący krótkodystansową broń przypominającą strzelbę o szerokim polu rażenia, zużywającą 1/6 amunicji przy każdym strzale. Im bliżej wroga stoi postać, tym większe obrażenia zadaje. Zwiększanie poziomu zwiększa pole rażenia broni, a na poziomie 3 postać zyskuje wzmocnioną wytrzymałość i może niszczyć specjalne ściany przyciskami L i R.
  • Toa Jaller - ognisty lider Toa Inika, Jaller dzierży broń, która zużywa mało amunicji, lecz oddaje słabe strzały. Zadawane obrażenia wzrastają wraz z poziomem, a na poziomie 3 Jaller zyskuje zdolność przeprowadzenia ataku zwanego "ognistym pierścieniem" - jest to potężny strzał odpalany przyciskiem R. Ulepszony Jaller może także chodzić po lawie. Kiedy zużyje całą amunicję, zamiast przestawać atakować, po prostu wolniej strzela.
  • Toa Matoro - Toa Lodu używa wzorowanej na karabinie snajperskim broni lodowej, która zużywa 1/4 amunicji przy strzale. Im dalej jest trafiony wróg, tym większa szansa na zabicie go jednym strzałem. Jeśli przeciwnik nie zostanie unicestwiony, istnieje szansa, że strzał go zamrozi - wynosi ona na początku 6%, na poziomie 2 jest to 12%, a na 3 poziomie już 25%. Zamrożeni wrogowie mogą zostać zranieni tylko przez Matoro. Dodatkowo, na najwyższym poziomie Matoro może przejść w tryb snajperski poprzez wciśnięcie R; tryb ten nie pozwala na zamrażanie przeciwników, ale zwiększa celność i zasięg broni. Ulepszenie Matoro do poziomu 3 podwaja także obrażenia zadawane przez Miotacz Zamor Srebrnego Toa.
  • Toa Hewkii - Toa Kamienia, dzierżący potężną wyrzutnię rakiet, zużywającą 1/4 amunicji przy każdym strzale. Pociski same naprowadzają się na wrogów. Na poziomie 1 strzela tylko jedną rakietą, na poziomie 2 - dwoma, a na poziomie 3 - trzema, dodatkowo na tym poziomie pociski naprowadzają się na kilku wrogów. Ulepszony Hewkii może także niszczyć specjalne ściany przyciskami L oraz R.
  • Toa Hahli - wodna Toa, strzela ciągłymi wiązkami wody zadającymi małe obrażenia. Podobnie jak u Jallera, zużycie amunicji nie dezaktywuje jej broni, lecz Hahli strzela wtedy słabym strumieniem jak z zepsutej sikawki. Zwiększanie poziomu zmniejsza czas potrzebny do aktywowania broni, a na poziomie 3 Hahli może także zanurzyć się w wodzie bez przyjmowania obrażeń i użyć przycisku R do skanowania otoczenia w poszukiwaniu ukrytych znajdziek, które pojawiają się na radarze i znikają po pewnym czasie.

Wrogowie

BH DS Teridax

Makuta Teridax

W grze gracz napotyka zróżnicowanych wrogów, u każdego z nich kolor określa jego siłę. Wraz ze zdobywaniem kolejnych masek, na poziomach pojawiają się coraz to silniejsi i rzadsi wrogowie - tyczy się to również poziomów już rozegranych.

  • Bohroki - najsłabsi wrogowie. Toczą się, rozkładają i atakują gracza energetycznymi pociskami. Najsłabsze są Gahloki, potem Kohraki, Pahraki, a na końcu Tahnoki.
  • Visoraki - silniejsze od Bohroków, zeskakują z sieci lub atakują spod ziemi. Najsłabszymi Visorakami są Keeleraki, potem Roporaki, a najsilniejsze są Oohnoraki.
  • Nui-Rama - słabi latający wrogowie. Zielone odmiany mają słabsze ataki, a czerwone mocniejsze.
  • Rahkshi - początkowo występują rzadko, lecz w miarę ulepszania postaci gracza pojawiają się coraz częściej. Najsłabsze są Turahki, potem Guurahki, a następnie Lerahki.
  • Vahki - rzadsze i silniejsze niż Rahkshi, atakują spod ziemi. Najsłabszymi z nich są Nuurakhi, potem Keerakhi i Bordakhi, a najsilniejsze z nich to Rorzakhi.
  • Nui-Jaga - rzadkie i silniejsze od większości nieprzyjaciół. Fioletowa odmiana jest wytrzymalsza od niebieskiej.
  • Kane-Ra - rzadcy przeciwnicy, szarżują na gracza.
  • Muaka - silniejsze wersje Kane-Ra. Atakują w taki sam sposób.
  • Gigantyczny Tahnok - wróg ten pojawia się tylko dwa razy w Królestwie Makuty. Nie toczy się, zamiast tego atakuje energetycznymi podmuchami.
  • Żuki Mrozu - najsilniejsi przeciwnicy, mogą zniszczyć pancerz Toa dwoma lub nawet jednym uderzeniem, samemu wytrzymując duże ilości obrażeń. Mają białe skorupy, zazwyczaj strzegą wyjść do poziomów.

Bossowie

  • Piraka
    • Zaktan - atakuje gracza Potrójnymi Nożycami, które mają podobne właściwości do broni Kongu. Kiedy utraci 1/4 zdrowia, przemienia się na moment w rój Protoditów, którego nie można zranić.
    • Reidak - w walce używa przypominającego broń Nuparu Piłoświdra. Jest to jedyny Piraka nieposiadający żadnych zdolności specjalnych.
    • Hakann - za każdym razem, gdy utraci 1/4 życia, wskakuje do lawy, powodując podniesienie jej poziomu i zmuszając gracza do wskoczenia na wyżej położone platformy. Jego broń to Miotacz Lawy, podobny do broni Jallera.
    • Thok - jego Lodowy Karabin działa podobnie jak broń Matoro. Kiedy utraci 1/4 zdrowia, wskakuje na platformę, by zbliżyć się do gracza i móc go zamrozić.
    • Avak - Avak siedzi na tronie i podziwia swoją broń przed rozpoczęciem walki. W trakcie starcia, używa swojego Sejsmicznego Kilofa, który strzela rakietami podobnymi do pocisków broni Hewkiiego, lecz te nie nakierowują się na gracza. Kiedy utraci 1/4 znika z pola walki, przyzywając innych przeciwników oraz atakując gracza wieżyczkami Nektannów.
    • Vezok - atakuje Wodnym Harpunem, który przypomina działaniem broń Hahli. Po utracie 1/4 zdrowia, znika za jednym z wodospadów w Wodnej Otchłani, przyzywając innych przeciwników do walki z graczem.
  • Makuta - Makuta czai się w tle i przyzywa po dwóch Piraka do walki z graczem. Piraka przyzwani do walki nie używają swoich zdolności specjalnych.

Strefy

Podniebna Świątynia

  • Brama Węża - znajduje się tu wejście do Podniebnej Fortecy Zaktana. Poziom jest w miarę prosty i służy jako tutorial. Ukryta jest na nim maska Miru, która odblokowuje postać Kongu.
  • Koloseum - droga do Podniebnej Fortecy prowadzi przez opuszczone koloseum, w którym gracz musi zmierzyć się z wieloma przeciwnikami i uważać na wyrastające z ziemi kolumny, będące nawiązaniem do Koloseum z Metru Nui.
  • Starożytny Rezerwat - za koloseum mieści się ukryte tylne wejście do Podniebnej Fortecy, prowadzące przez wielki wodny rezerwat, w którym ukryta jest Mahiki, wzmacniająca broń Kongu.
  • Wieża Wzlotu - wewnątrz fortecy, gracz musi dostać się na szczyt wieży po serii platform.
  • Podniebna Forteca - gracz staje do walki z Zaktanem w mieszczącej się na szczycie wieży świątyni przypominającej obserwatorium. Za zwycięstwo otrzymuje Suletu i ulepsza w pełni postać Kongu, dając mu dostęp do zdolności specjalnych.

Zakopana Machina

  • Hala Trybów - w tym podziemnym labiryncie na gracza czeka wielu przeciwników, a także Kanohi Pakari, pozwalająca mu grać jako Nuparu.
  • Metalowa Stacja - gracz przedziera się dalej przez teren Reidaka, walcząc po drodze z jego sługusami.
  • Znajomy Teren - akcja tego poziomu rozgrywa się na na dachu Metalowej Stacji. Gracz musi przejść stację od tyłu, stąd nazwa. Znajduje się tu Ruru, wzmacniająca Nuparu.
  • Skarbiec Mózgu - akcja toczy się na dachu Hali Trybów i podobnie jak w przypadku poprzedniego poziomu, gracz musi przejść halę od tyłu. Wejście do maszynowni znajduje się na suficie pierwszego pokoju Hali Trybów.
  • Maszynownia - finałowe starcie z Reidakiem w centrum Zakopanej Machiny. Zwycięstwo w walce daje graczowi maskę Kadin, wzmacniającą w pełni postać Toa Ziemi.

Serce Wulkanu

  • Wejście do Piekła - akcja tego poziomu rozgrywa się w tunelach Góry Valmai. Gracz znajduje tutaj Kanohi Hau, pozwalającą mu grać jako Jaller.
  • Jezioro Ognia - gracz musi przedrzeć się przez pokryty lawą teren, aby dotrzeć na złomowisko, pod którym kryją się Kopalnie Magmy.
  • Kopalnie Magmy - serce terenu Hakanna, wielkie kopalnie z mnóstwem przeciwników i maszyn do wydobywania lawy. Znajduje się tu Huna, ulepszająca broń Toa Ognia.
  • Kadzie Chłodnicze - wokół pieca Hakanna znajduje się seria kadzi chłodniczych z wodą. Mieści się tu także wejście do komnaty z czerwonym Piraka.
  • Piec Dynamitu - gracz toczy tu walkę z Hakannem, który podnosi i obniża poziom lawy w trakcie starcia. Po wygranej, gracz zdobywa Calix, w pełni ulepszając Jallera.

Lodowy Szczyt

  • Poniżej Zera - poziom ten rozgrywa się w lodowych jaskiniach w Pierścieniu Lodu. Można tu znaleźć Akaku, dającą kontrolę nad Matoro.
  • Zimowy Szlak - wejście do Arktycznego Posterunku Thoka jest silnie strzeżone i prowadzi przez dobrze zabezpieczony korytarz.
  • Lodowe Jaskinie - światło do tych głęboko położonych grot dociera przez wyrwę w ziemi, przez którą gracz dostaje się do tej lokacji. Na jednym z mostów rozciągniętych nad rozpadliną ukryta została Matatu, wzmacniają broń Matoro.
  • Zamarznięta Rzeka - poziom rozgrywa się w rowie wzdłuż skutej lodem rzeki, pełnym wrogów czyhających na gracza.
  • Arktyczny Posterunek - wybudowany na wysokich kolumnach ponad wartką rzeką, jest to miejsce, w którym gracz mierzy się z Thokiem. Za wygraną z Piraka zdobywa Kanohi Iden, która w pełni ulepsza postać Toa Matoro Inika.

Kamienna Twierdza

  • Brama Zamkowa - poziom zaczyna się w kanionach dookoła zamku Avaka, przez które gracz musi się przedrzeć, a następnie pokonać wrogów na ścieżkach, które wiją się wokół głównego wejścia do fortecy. Po drodze znajduje Kakamę, która pozwala mu grać jako Hewkii.
  • Zapadnięty Dwór - gracz brnie dalej w głąb fortecy przez zapadnięty dwór i otaczające go tunele.
  • Trefna Baszta - w sercu zamkowej baszty, gracz musi znaleźć ukryte wejście do kryjówki Avaka, jednocześnie szukając Kanohi Komau, ulepszającej broń Hewkiiego.
  • Zakręcone Korytarze - podłoga zapadła się na drodze prowadzącej do brązowego Piraka. Gracz musi ją pokonać po licznych kładkach i mostach.
  • Tron Snajpera - w przeciwieństwie do poprzednich walk z Piraka, Avak na początku siedzi na swoim tronie i podziwia swoje bronie, dopóki nie zostanie zaatakowany. Po pokonaniu brązowego Piraka oraz wezwanych przez niego sługusów, gracz zostaje nagrodzony Kanohi Sanok, w pełni ulepszając postać Hewkiiego.

Zatoka Voya Nui

  • Wodne Jaskinie - groty zamieszkane przez liczne Nui-Rama. Można tu znaleźć Kanohi Kaukau, która pozwala graczowi wcielić się w Toa Hahli.
  • Bliźniacze Wodospady - gracz eksploruje jaskinie, a następnie musi przedostać się przez most ponad zbiornikiem wodnym utworzonym przez wodospady.
  • Zatopiony Hol - pierwszy z poziomów rozgrywających się w ruinach okupywanych przez Vezoka. Znajduje się tu maska Rau, która pozwala ulepszyć broń Hahli.
  • Przedwieczna Fontanna - droga do Wodnej Otchłani Vezoka, strzeżona przez liczne Nui-Rama, Rahkshi oraz Vahki.
  • Wodna Otchłań - miejsce finałowej walki z Vezokiem. Niebieski Piraka kryje się w małej komnacie, atakuje gracza i chowa się za jednym z wodospadów, przyzywając sługusów do pomocy. Po wygranej gracz dostaje Eldę, wzmacniającą w pełni Hahli.

Królestwo Makuty

  • Zniszczone Ruiny - Makuta rozdarł Voya Nui na strzępy i gracz musi pokonać unoszące się w powietrzu ruiny Podniebnej Fortecy. Walczy w miniaturowej wersji koloseum przed przejściem na kolejny poziom.
  • Zagubiona Laguna - część ruin Wodnej Otchłani została zatopiona. Gracz musi przedrzeć się przez nie jako Hahli, a następnie stoczyć walkę z licznymi przeciwnikami, w tym z ogromnym Tahnokiem.
  • Fontanna Płomieni - pozostałości Kopalń Magmy unoszą się w powietrzu, blokując dostęp do uwięzionych Toa Inika. Gracz musi pokonać strumienie lawy jako Jaller.
  • Lodowa Przepaść - gracz musi przedostać się przez ruiny Arktycznego Posterunku. Tylko broń Matoro ma dość długi zasięg, by pokonać atakujących z oddali wrogów.
  • Odkopana Rdza - gracz musi przedostać się przez pozostałości Zakopanej Machiny i zmierzyć się na końcu z drugim wielkim Tahnokiem.
  • Zapomniana Baszta - ostatni etap oddzielający gracza od konfrontacji z Makutą prowadzi przez ruiny zamku Avaka. Gracz musi użyć Hewkiiego, by zniszczyć stojące mu na drodze przeszkody.
  • Ostateczne Starcie - finałowa walka z Makutą. Podczas starcia, Makuta przywraca do życia wcześniej pokonanych Piraka, którzy w dwójkę atakują gracza. Najpierw są to Vezok i Thok, potem Zaktan i Avak, a na końcu Reidak i Hakann. Po pokonaniu (ponownym) wszystkich sześciu Piraka, Srebrny Toa odnajduje i uwalnia Toa Inika, Makuta zostaje pokonany, a pokój na Voya Nui przywrócony.

Dodatki

Dodatki można odblokować poprzez zbieranie run porozrzucanych po poziomach.

  • Nieskończona amunicja - jak nazwa wskazuje, dodatek ten daje graczowi nieograniczoną ilość amunicji do broni. Do odblokowania tego dodatku wymagane są runy z napisem "Avak".
  • Nietykalność - gracz nie może zostać zraniony przez wrogów ani otoczenie, za wyjątkiem spadnięcia w przepaść. Do odblokowania potrzebne są runy z napisem "Hakann".
  • Jeden strzał zabija - pozwala graczowi zniszczyć wszystkich przeciwników (poza Piraka) jednym strzałem. Odblokowują go runy z napisem "Reidak".
  • Szał disco - niebo, mgła i przeciwnicy migoczą różnymi kolorami. Aby odblokować ten dodatek, trzeba znaleźć runy z napisem "Thok".
  • Szaleńcze kolory - przeciwnicy zmieniają kolory. Do odblokowania potrzebne są runy z napisem "Vezok".
  • Sylwetki - strefy, Toa i przeciwnicy zmieniają kolor na ten odpowiadający danej strefie. Królestwo Makuty również zmienia barwę. Do odblokowania potrzebne są runy z napisem "Zaktan".
  • Tryb Makuty - wszyscy przeciwnicy zmieniają kolor na czarny i są znacznie silniejsi. Jeśli gracz zginie, musi zaczynać poziom od początku. Postępy w poziomach w tym trybie są zapisywane w statystykach gry. Runy z napisem "Voya Nui" odblokowują ten dodatek.
  • Ludzki głos - broń wydaje ludzkie dźwięki przy strzelaniu. Do odblokowania potrzebne są runy z napisem "Makuta".
  • Farma zwierząt - Miotacz Zamor Srebrnego Toa strzela zwierzętami hodowlanymi. Do odblokowania potrzebne są runy z napisem "Piraka".
  • Impreza Piraka - po pokonaniu przeciwnika, w jego miejscu pojawia się kolorowy balon. Gracz może go zniszczyć, rozsypując konfetti. Ilość zniszczonych balonów jest zapisywana w statystykach. Dodatek odblokowują runy z napisem "Inika".
  • Wielkie głowy - głowy wrogów stają się większe, przez co łatwiej ich trafić. Odblokowane przez runy z napisem "Irnakk".
  • Mali wrogowie - zmniejsza przeciwników. Odblokowane przez runy z napisem "Mata Nui".

Rankingi

Na końcu każdego poziomu graczowi zostaje przyznana ranga w oparciu o to, ile klocków LEGO Technic, ilu zabił przeciwników i ile odnalazł ukrytych przedmiotów. Rangi to:

Zobacz też

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.