FANDOM

"Odkryli rozległe bagna, porośnięte dziwną roślinnością, zamieszkane przez Rahi. Tymczasem najgorsze przed nimi, bo nigdy nie wiadomo, co kryje się pod powierzchnią bagna..."
— Narrator, Mroczne Bagno
Bagno Sekretów
Location Swamp of Secrets
Miejsce
Położenie Karda Nui
Status Zniszczone
Bagno Sekretów, zwane także Bagnem Cieni, było tajemniczym rozlewiskiem mieszczącym się na dnie jaskini Karda Nui, powstałym wskutek Wielkiego Kataklizmu.

Historia

Wywołane przez Wielki Kataklizm trzęsienie ziemi spowodowało pęknięcie sklepienia Karda Nui. Woda z oceanu Aqua Magna, okrywającego zewnętrzną stronę kopuły wszechświata, zaczęła przez nie wpadać do wewnątrz, tworząc rozległe bagna na dnie jaskini. Wszystkie istoty, które zetknęły się z bagiennymi wodami, zmutowały. Powstały tu dziwaczne, nierzadko groźne twory roślinne. Av-Matoranie z Karda Nui zbierali Światłorośle i inne rośliny rosnące na bagnach, by wykorzystać je przy budowie Stalaktytowych Wiosek.

Theswampofsecrets

Bagno Sekretów

W efekcie mutacji, troje Makuta biorących udział w inwazji na Karda Nui - Krika, Gorast i Bitil - straciło moc zmieniania swojej formy. Zaraz po przybyciu do Karda Nui, Toa Nuva podzielili się na dwie drużyny. Kopaka, Lewa i Pohatu mieli bronić Av-Matoran i ich podniebnych osad, zaś Tahu, Gali i Onua udali się na Bagno Sekretów, by zdobyć Kanohi Ignikę (nie wiedząc, że maska stworzyła dla siebie nowe ciało).

Po serii potyczek z Makuta, Toa odnaleźli fragmenty Kamiennego Klucza, które otworzyły wejście do Codrexu. Na bagnie zjawili się także pozostali Toa Nuva oraz Makuta i rozpoczęła się ogromna bitwa. Vezon również na moment pojawił się na bagnie po fuzji z Kanohi Olmak.

Bagno Sekretów zostało ostatecznie zniszczone przez Burze Energii wywołane ponownym przebudzeniem Wielkiego Ducha.

Krajobraz

Swamp of Secrets with Codrex Detail

Codrex na Bagnie Sekretów

Wody Bagna Sekretów wypełnione były Mutagenem z Otchłani, mutując wszystko, co się w nich znalazło. Energia w wodzie zapewniała również ciepło i światło Karda Nui. Mgła spowijająca bagna była zbyt gęsta, by cokolwiek przez nią dojrzeć. Matoranie zapuszczali się tam tylko w razie najwyższej konieczności i jedynie do czasu, gdy w ich świecie pojawili się Makuta.

Mieszkańcy

Rahi

Bagno było domem wielu Rahi. Pochodzenie tych stworzeń jest w dużej mierze nieznane, choć większość dostała się tam z Południowego Kontynentu przez dziurę w kopule Karda Nui. Do takich Rahi zaliczały się Nui-Kopen i Tropiciele Bagienne. Makuta także przywieźli ze sobą stworzone przez siebie Rahi, takie jak Niazeski.

Bakterie

Wiele bakterii podobnych do Protoditów żyło na bagnie.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Gry online

Zobacz też