FANDOM

"Teraz wyspa Mata Nui będzie taka jak przed początkiem wszystkim początków! Wszystko, co do niej nie należy zostanie unicestwione... począwszy od was!"
— Gahdok, Co czai się poniżej
Bahrag
Bahrag
Królowe Bohroków
Moce Ogień, Woda, Ziemia, Kamień, Kwas, Lód, Iluzje, Telepatia, Symbioza
Status Żywe
Lokalizacja Spherus Magna

Bahrag, Cahdok i Gahdok, to królowe Bohroków.

Biografia

Królowe Bahrag - niebieska Cahdok i czerwona Gahdok - zostały stworzone przez Wielkie Istoty. Ich celem było tworzenie Krana i przewodzenie rojom Bohroków podczas oczyszczania Mata Nui z fauny i flory, stanowiących kamuflaż dla głowy Robota Wielkiego Ducha w trakcie jego eksploracji planet.

Comic Bahrag

Gahdok i Cahdok

Bahrag wiedziały wyłącznie o swoim przeznaczeniu i nie miały informacji o jakichkolwiek innych istotach, takich jak Makuta Teridax albo Toa Mata. Wczesny zapis o Bahrag został wyżłobiony w tunelach pod wyspą Mata Nui. Płaskorzeźba ta przedstawia Bahrag zanurzające tajemniczy obiekt w Zenergizowanej Protodermis i wyciągające z substancji Krana.

Wkrótce po ich stworzeniu, Bahrag zmutowały sześciu Bohroków w elitarne jednostki Bohrok-Kal, jako środek ostrożności w przypadku, kiedy nie mogłyby skontaktować się z rojami. Stworzyły także Krana-Kal, mogące funkcjonować niezależnie od Bahrag.

Cahdok i Gahdok zostały przedwcześnie obudzone dźwiękowym sygnałem wysłanym przez Teridaxa. Założyły, że nadszedł czas, aby oczyścić wyspę i wysłały Bohroki do wykonania swojej misji. Choć napotkały kilka nieprzewidzianych przeszkód, Bahrag udało się przezwyciężyć każdą z nich, dzięki metodzie przeciągania wroga na stronę roju za pomocą Krana. Pozostały w swoim gnieździe przez kilka dni, kierując stamtąd zastępami Bohroków.

Bohrok Nest Battle

Bitwa w Gnieździe Bohroków

Bahrag wkrótce potem miały do czynienia z sześciorgiem Toa Mata, którzy z powodzeniem zdobyli osiem typów Krana i odnaleźli zbroje Exo-Toa. Bahrag uznały Toa Mata za sługusów Wielkiego Ducha Mata Nui, lecz obróciły się przeciwko nim, kiedy Toa je zaatakowały. Trzech Toa starło się z Gahdok, podczas gdy pozostali stanęli do walki z Cahdok. Toa Mata powoli brali górę nad królowymi, dzięki dodatkowej sile zapewnionej im przez potężne zbroje. Sprowadzili Bahrag na środek pomieszczenia i otoczyli je. Okazało się jednak, że przebywanie blisko siebie zwiększa moc królowych w nieopisany sposób.

Exo-Tahu fighting Cahdok

Tahu uzbrojony w Exo-Toa walczący z Cahdok

Toa nie zamierzali się poddawać i kontynuowali walkę. Oprócz normalnych ataków, Cahdok i Gahdok wywierały wpływ także na umysłu przeciwników. Onua i Pohatu zostali uwikłani w walkę z iluzjami, podczas gdy Tahu był bliski utraty przytomności. Gali udało się otrzeźwić braci i Tahu zrozumiał, że pancerze Exo-Toa ograniczają moce ich żywiołów, po czym nakazał pozostałym je zdjąć. Następnie Toa raz jeszcze otoczyli królowe i zaatakowali żywiołami z całej siły. Połączenie ich mocy stworzyło więzienie z Protodermis wokół Bahrag. Przerwało to połączenia królowych z resztą roju i dezaktywowało Krana, a tym samym Bohroki. Po walce, ziemia pod stopami Toa zaczęła się trząść, co spowodowało ich wpadnięcie do zbiornika ze Zenergizowaną Protodermis, a wtedy substancja przemieniła bohaterów w Toa Nuva.

Set Bohrok Nest Battle

Toa Mata więżący Bahrag

Uśpienia Bahrag wybudziło ze snu Bohrok-Kal. Te wyruszyły na poszukiwania uwięzionych królowych i rozpoczęły misję zdobycia Symboli Nuva, by użyć ich do uwolnienia Gahdok i Cahdok. Choć Bohrok-Kal były bliskie osiągnięcia celu, Toa Nuva ostatecznie je powstrzymali i Bahrag pozostały w swoim więzieniu.

Miesiące później, Toa Nuva odkryli, że oczyszczenie wyspy Mata Nui jest konieczne do przebudzenia Wielkiego Ducha i przetrwania wszechświata. Zeszli do jaskini i uwolnili królowe Bohroków, a te następnie pokierowały swoje roje do oczyszczenia lądu. Choć napotkały niespodziewaną przeszkodę w postaci smoka Kardasa, Bohrokom udało się ostatecznie wykonać swą misję.

Po śmierci Teridaxa, Cahdok i Gahdok przeniosły się na odrodzoną planetę Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Comic Bahrag Elemental Powers

Cahdok i Gahdok przewodzące moce Kamienia

Bahrag posiadają szerszy zakres zdolności sześciu typów Bohroków: Ogień, Lód, Ziemia, Kwas, Kamień i Woda. Posiadają także moc do tworzenia potężnych iluzji, które wykorzystują do ochrony gniazda przed intruzami. Mogą również komunikować się telepatycznie z Krana.

Bahrag są symbiotyczne, co oznacza, że czerpią siłę z siebie nawzajem. Im bliżej siebie, tym potężniejsze są ich moce. Gdy podczas walki z Toa Mata stanęły obok siebie, ich zdolności obronne były tak wielkie, że powstały wokół nich potężne bariery ochronne.

Informacje o zestawie

Bahrag Set

Cahdok i Gahdok jako zestaw

Cahdok i Gahdok zostały wydane w 2002 roku jako duży set, liczący 630 części. Posiadały specjalny mechanizm, dzięki któremu mogły ruszać ruszać do przodu, otwierając i zaciskając przy tym szczęki. Miały też specjalną część w torsie, która po wyciągnięciu powodowała zablokowanie mechanizmu. Funkcję tę można wykorzystać w zabawie polegającej na walce dwóch Bahrag między sobą i próbowaniu wyciągnięciu części oraz zablokowaniu mechanizmu przeciwnika, lub w starciu z Exo-Toa, gdyż ten model również może wyciągnąć owy element z figurki Bahrag dzięki haczykowatym zakończeniom jednej ręki.

Artykuł o zestawie 8558 Cahdok i Gahdok na Legopedii.

Cahdok i Gahdok mogą zostać połączone w niekanoniczny, przypominający pająka model.

Cytaty

BahragAlternateModel

Alternatywny model Bahrag

"Wszystkie moce Bohroków należą do nas! Jeśli nie pokona was ogień... posmakujcie mocy kamienia!"
— Gahdok, Koniec Toa?
"Ośmielacie się rzucać wyzwanie rojom Bohroków? Nie macie szans! -- Misja będzie trwać dalej!"
— Gahdok, Koniec Toa?
"Głupcy! Myślicie, że odnieśliście zwycięstwo - ale nie macie pojęcia, co właśnie na siebie zesłaliście."
— Gahdok, Strzeż się Bohroków

Ciekawostki

  • Bahrag nazywają Toa "braćmi" Bohroków, powołując się na fakt, że służą one tej samej większej sile z woli Wielkiego Ducha Mata Nui.
  • Bahrag nie są Rahi, choć Matoranie zakwalifikowaliby je do nich.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Inne

BIONICLE

Promocyjne

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Gry wideo

Zobacz też

Linki zewnętrzne