FANDOM

"Gry mkniemy przez niebo, atakują nas Rama za Ramą. Rzucam dyskami najmocniej jak potrafię, dokładnie celując, by strącić Rahi. Wiele trafiam. Inne się wycofują."
Takua, Mata Nui Online Game
Bambusowy Dysk
Set Bamboo Disk
Narzędzie
Status Nieznany
Użytkownicy Matoranie z Mata Nui
Funkcje Obrona przed Rahi

Bambusowe Dyski to odmiana Dysków Kanoka występująca na Mata Nui. Od Kanoka na Metru Nui różniły się tym, że nie miały żadnych mocy i nie można było ich przetopić na Kanohi.

Historia

Bambusowe Dyski zostały stworzone przez Matoran z Mata Nui jako mechanizm obronny przeciwko Rahi i do użytku w codziennych czynnościach. Niektóre dyski miały na sobie podobizmy masek Kanohi, chociaż służyły one wyłącznie do celów ceremonialnych i nie miały żadnego znaczenia w odniesieniu do mocy lub atrybutów dysków. Ogólnie rzecz biorąc, Kanohi na dysku Matoran była symbolem patrona Toa ich żywiołu, chociaż Hafu używał dysku z Kanohi Hau. Mistrzostwa w rzucaniu dyskami były popularną alternatywą dla meczów Kolhii; za mistrza w tej dyscyplinie uważano właśnie Hafu.

MNOLGII Disk In Use

Hahli rzucająca dyskiem

Dyski produkowano głównie w Le-Koro, chociaż używali ich Matoranie na całej wyspie. Matoranie trenowali rzuty dyskiem pod okiem Le-Matoranina Tamaru. Dyski służyły również do treningu umiejętności Dokładności. W Po-Wahi Takua znalazł Bambusowe Dyski, których użył do walki z Rahi podczas swojej misji uratowania Turaga i znalezienia sześciu Kamieni Toa. Hewkii także użył dysku, aby usidlić Nui-Jagę, która blokowała drogę mu i innym Matoranom, kiedy ci zmierzali na turniej w rzutach dyskiem.

Po wynalezieniu nowej formy Kolhii rzucanie dyskami wyszło z mody, lecz Matoranie dalej nosili je ze sobą dla obrony przed Rahi i do innych czynności. Niedługo po ogłoszeniu Turnieju Kolhii na Mata Nui Hahli użyła Bambusowego Dysku, żeby aktywować podniesienie mostu odcinającego dostęp do Ga-Koro po gwałtownym sztormie. Posługiwała się dyskami również podczas treningu Dokładności.

Przykładowe użycie

Bamboo Disk in Use

Hewkii używający dysku

Hewkii użył Bambusowego Dysku do aktywowania pułapki na Nui-Jagę w Wyzwaniu Rahi.

Informacje o zestawie

Sześć wersji czarnych plastikowych Bambusowych Dysków ukazało się wraz z szóstką Matoran wydanych w ramach promocji Happy Meal w restauracjach McDonald's w 2001. Każdy dysk zawierał nadruk z maską Kanohi Toa Mata odpowiadającego żywiołem danemu Matoraninowi, wraz z nazwą tejże maski. Dyski można było umieścić w rękach Matoran, a następnie pociągnąć je do tyłu i puścić w celu wystrzelenia pocisku.

Siódmy dysk z nadrukiem Kanohi Hau został wydany w zestawie Power Pack razem z Hafu w 2001 roku.