Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Było tu zimno, nawet gorzej niż na pustyni nocą. Niejeden raz Pustynne Stalkery omal nie przewróciły się na gładkiej powierzchni kryształów i skał. Choć nie podobało się to trójce Agori, musieli podróżować za dnia: w nocy o wiele łatwiej mogli zabłądzić, a to groziło ryzykiem spadnięcia z klifu."
— Narrator, Zagadka Wielkich Istot
Białe Góry Kwarcowe
White Quartz Mountains
Miejsce
Położenie Spherus Magna
Status Nienaruszone

Białe Góry Kwarcowe są górskim regionem położonym na północny zachód od Bara Magna.

Historia[]

150 000 lat temu Prototypowy Robot eksplodował nad Bara Magna i niektóre jego fragmenty rozbiły się na terenie Białych Gór Kwarcowych.

Ponad 100 000 lat temu Białe Góry Kwarcowe i Czarne Szczyty zostały oddane we władanie Władcy Żywiołu Skały.

Bitwy Wojny o Rdzeń dotarły w końcu również i na teren gór. Podczas jednej z nich, wojownik Surel, który opuścił swoje stanowisko żołnierza Władcy Żywiołu Lodu, zagubił się w górzystym terenie i został uznany za zmarłego przez Gelu, jego towarzysza, który później przekazał wieści o rzekomej śmierci wojownika pozostałym. W rzeczywistości Surel przeżył wraz ze swoją grupą Żelaznych Wilków, które nadal mu służyły i pomagały w przetrwaniu w górach.

Po Rozpadzie, region Białych Gór Kwarcowych został oddzielony od Spherus Magna, stając się częścią Bara Magna. Wkrótce potem Plemię Lodu osiedliło się w wiosce Iconox, położonej pośród gór. Ludność Iconox wykorzystała niektóre części Prototypowego Robota do budowy, choć nie jako kluczowe elementy wioski.

W ciągu ostatniego roku Agori Tarduk, Crotesius i Kirbold przedostali się przez góry podczas wyprawy do północnego regionu Bara Magna, badając starożytną tablicę. Podczas tej podróży byli ścigani przez Żelazne Wilki i Surela, dopóki nie spotkali się z samym starożytnym wojownikiem. Ich rozmowa została jednak przerwana, gdy zostali wciągnięci w środek bitwy między Władcami Żywiołu Lodu i Ognia. Po wycofaniu się Surel ostrzegł ich, aby nie szli dalej, lecz mimo to Agori kontynuowali podróż przez góry, aż dotarli do Lasu Ostrzy.

Po bitwie o Roxtus części robota z Iconox zostały przeciągnięte do Tesary, aby połączyć je z innymi kawałkami maszyny w celu utworzenia Mega-Wioski, nieświadomie ponownie łącząc Prototypowego Robota.

Kiedy Mata Nui połączył Bota Magna i Aqua Magna z Bara Magna, odtwarzając Spherus Magna, Białe Góry Kwarcowe stały się ponownie częścią planety.

Krajobraz[]

Białe Góry Kwarcowy to górzysty teren o srogim zimowym klimacie. Wśród kryształowych górskich szczytów znajduje się wioska Iconox. Region ten jest bogaty w Eksydian, rzadki metal Bara Magna.

Łokieć[]

Łokieć to kanion otoczony po obu stronach przez góry. W tym miejscu rozbił się jeden z fragmentów Prototypowego Robota.

Wzgórze Zbieraczy[]

Wzgórze Zbieraczy to górzysty teren znajdujący się na dalekim południowym wschodzie Białych Gór Kwarcowych. Na zachód od grani leżą Gorące Źródła i wioska Tesara.

Mieszkańcy[]

Żelazne Wilki[]

Żelazne Wilki są gatunkiem stworzonym przez Wielkie Istoty. Stworzenia te są zbudowane w połowie z metalu i w połowie z organicznej tkanki. Stado Żelaznych Wilków znajduje się pod kontrolą dawno uznanego za zmarłego wojownika imieniem Surel.

Surel[]

Surel został nieodwracalnie ranny i uznany za poległego podczas służby Władcy Lodu w trakcie Wojny o Rdzeń. Po bitwie osiedlił się z Żelaznymi Wilkami na terenie gór.

Pojawienia[]

Książki Online

Książki dla dzieci

Przewodniki

Magazyny

Opowiadania

Zobacz też[]

Advertisement