FANDOM

"Było tu zimno, nawet gorzej niż na pustyni nocą. Niejeden raz Pustynne Stalkery omal nie przewróciły się na gładkiej powierzchni kryształów i skał. Choć nie podobało się to trójce Agori, musieli podróżować za dnia: w nocy o wiele łatwiej mogli zabłądzić, a to groziło ryzykiem spadnięcia z klifu."
— Narrator, Zagadka Wielkich Istot
Białe Góry Kwarcowe
White Quartz Mountains
Miejsce
Położenie Spherus Magna
Status Nienaruszone
Białe Góry Kwarcowe są górskim regionem położonym na północny zachód od Bara Magna.

Historia

150 000 lat temu Prototypowy Robot eksplodował nad Bara Magna i niektóre jego fragmenty rozbiły się na terenie Białych Gór Kwarcowych.

Ponad 100 000 lat temu Białe Góry Kwarcowe i Czarne Szczyty zostały oddane we władanie Władcy Żywiołu Skały.

Bitwy Wojny o Rdzeń dotarły w końcu również i na teren gór. Podczas jednej z nich, wojownik Surel, który opuścił swoje stanowisko żołnierza Władcy Żywiołu Lodu, zagubił się w górzystym terenie i został uznany za zmarłego przez Gelu, jego towarzysza, który później przekazał wieści o rzekomej śmierci wojownika pozostałym. W rzeczywistości Surel przeżył wraz ze swoją grupą Żelaznych Wilków, które nadal mu służyły i pomagały w przetrwaniu w górach.

Po Rozpadzie, region Białych Gór Kwarcowych został oddzielony od Spherus Magna, stając się częścią Bara Magna. Wkrótce potem Plemię Lodu osiedliło się w wiosce Iconox, położonej pośród gór. Ludność Iconox wykorzystała niektóre części Prototypowego Robota do budowy, choć nie jako kluczowe elementy wioski.

W ciągu ostatniego roku Agori Tarduk, Crotesius i Kirbold przedostali się przez góry podczas wyprawy do północnego regionu Bara Magna, badając starożytną tablicę. Podczas tej podróży byli ścigani przez Żelazne Wilki i Surela, dopóki nie spotkali się z samym starożytnym wojownikiem. Ich rozmowa została jednak przerwana, gdy zostali wciągnięci w środek bitwy między Władcami Żywiołu Lodu i Ognia. Po wycofaniu się Surel ostrzegł ich, aby nie szli dalej, lecz mimo to Agori kontynuowali podróż przez góry, aż dotarli do Lasu Ostrzy.

Po bitwie o Roxtus części robota z Iconox zostały przeciągnięte do Tesary, aby połączyć je z innymi kawałkami maszyny w celu utworzenia Mega-Wioski, nieświadomie ponownie łącząc Prototypowego Robota.

Kiedy Mata Nui połączył Bota Magna i Aqua Magna z Bara Magna, odtwarzając Spherus Magna, Białe Góry Kwarcowe stały się ponownie częścią planety.

Krajobraz

Białe Góry Kwarcowy to górzysty teren o srogim zimowym klimacie. Wśród kryształowych górskich szczytów znajduje się wioska Iconox. Region ten jest bogaty w Eksydian, rzadki metal Bara Magna.

Łokieć

Łokieć to kanion otoczony po obu stronach przez góry. W tym miejscu rozbił się jeden z fragmentów Prototypowego Robota.

Wzgórze Zbieraczy

Wzgórze Zbieraczy to górzysty teren znajdujący się na dalekim południowym wschodzie Białych Gór Kwarcowych. Na zachód od grani leżą Gorące Źródła i wioska Tesara.

Mieszkańcy

Żelazne Wilki

Żelazne Wilki są gatunkiem stworzonym przez Wielkie Istoty. Stworzenia te są zbudowane w połowie z metalu i w połowie z organicznej tkanki. Stado Żelaznych Wilków znajduje się pod kontrolą dawno uznanego za zmarłego wojownika imieniem Surel.

Surel

Surel został nieodwracalnie ranny i uznany za poległego podczas służby Władcy Lodu w trakcie Wojny o Rdzeń. Po bitwie osiedlił się z Żelaznymi Wilkami na terenie gór.

Pojawienia

Książki Online

Książki dla dzieci

Przewodniki

Magazyny

Opowiadania

Zobacz też