FANDOM

"Obrońco Kamienia, nie mam po co tu zostać. Byłbym zaszczycony, jeśli pozwoliłbyś mi zaprowadzić cię... to znaczy, towarzyszyć ci w podróży do Regionu Kamienia."
— Bingzak do Nilkuu, Wyspa Zaginionych Masek
Bingzak
Noimage
Okotanin
Maska Nieznana
Broń Kij (dawniej)
Status Żywy
Miejsce pobytu Okoto

Bingzak to młody Okotanin z Regionu Dżungli wyspy Okoto.

Biografia

Bingzak narodził się w jednej z wiosek w Regionie Dżungli, jako syn dwojga Okotan z plemienia Dżungli.

Na krótko przed wezwaniem Toa przez Obrońców, wioska Bingzaka została zaatakowana przez Pająki Śmierci, które przejęły kontrolę nad mieszkańcami, w tym rodzicami chłopca. Młodemu Okotaninowi udało się uciec do lasu, jednakże kilka bestii rzuciło się za nim w pogoń i dopadło go na skraju urwiska. Tam chłopca uratował Nilkuu, Obrońca Kamienia, który podróżował do Świątyni Czasu, by spotkać się z pozostałymi Obrońcami. Ponieważ nie wiedział on, jak odnaleźć pośród obcych mu drzew drogę do budowli, Bingzak zgodził się zaoferować mu swą pomoc i niedługo po zapadnięciu nocy obaj dotarli do Świątyni Czasu.

Na miejscu, Bingzak był świadkiem, jak Nilkuu i pozostali Obrońcy, w tym Vizuna, Obrońca Dżungli, który wyraził swoją ulgę po zobaczeniu chłopca, używają Maski Czasu i recytują Przepowiednię Bohaterów, by wezwać na Okoto legendarnych Toa. Po skończonym rytuale, Nilkuu zgodził się, by Bingzak udał się razem z nim do Regionu Kamienia.

Niedługo potem, Pohatu, Władca Kamienia wylądował opodal wioski Nilkuu. Podczas gdy Obrońca witał bohatera, Pająki Śmierci przypuściły atak na osadę, a jeden z nich przyczepił się do twarzy Bingzaka, pozwalając Lordowi Pająków Śmierci przejąć nad nim kontrolę. Chłopiec stanął do walki z Nilkuu, ten jednak użył swojego Miotacza Burzy do strącenia pająka z jego twarzy i oswobodził młodzieńca.

Później, po pokonaniu Armii Czaszek przez Toa, Bingzak, jak i pozostali Okotanie, powrócił do Miasta Twórców Masek, by odbudować stolicę Okoto.

Cechy i umiejętności

Bingzak jest młodym i energicznym Okotaninem, podekscytowanym takimi wydarzeniami jak spotkanie Obrońców czy jednego z legendarnych Toa.

Maska i bronie

Bingzak nosi Maskę Mocy wykutą przez Ekimu. Podczas ucieczki z wioski dzierżył drewniany kij jako broń, porzucił go jednak, gdy Pająki Śmierci ruszyły za nim w pogoń.

Pojawienia