FANDOM

"Wtedy troje Toa Nuva zanurkowało z ogromną siłą, rycząc przez niebo, gdy ruszali do ostatecznego starcia z Makuta."
— Narrator, Bagna Tajemnic
Bitwa na Bagnach
Comic Battle in the Swamp
Bitwa
Konflikt Toa Nuva walczą z Makuta na bagnach
Miejsce Bagno Sekretów
Rezultat Zespoły Toa Nuva i Makuta przegrupowują się
Strony walczące
Toa Nuva Mistika
Makuta Mistika
Bitwa na Bagnach była powtarzającym się starciem między drużynami Mistika Toa Nuva i Makuta na Bagnach Sekretów.

Cele

Toa Nuva

Makuta

  • Zmanipulować Toa, by przebudzili Mata Nui
  • Znaleźć Ignikę

Przebieg

Toa Nuva zaczęli indywidualne poszukiwania Kamiennych Kluczy, które razem opisywały proces przebudzenia Mata Nui, oraz zagubionej Igniki. Gali udało się odzyskać jeden, ale została zaatakowana przez Makutę Gorast, która zaskoczyła i przytłoczyła Toa. Onua, obserwujący mutageniczne działania wody, został pojmany przez Bitila i jego kopie, ale później udało mu się pokonać Makutę i uciec. W międzyczasie Tahu znalazł Codrex, ale został odrzucony przez otaczające budowlę pole siłowe. Makuta Krika pojawił się, by nakarmić się jego energią, a osłabiony Tahu wystrzelił kulę ognia w niebie, wzywając pomoc. Onua ocalił Gali od Gorast, a potem razem udali się na poszukiwania Tahu. Makuta ruszyli za uciekającymi Toa, ale zostali rozproszeni upadkiem Chiroxa, który został trafiony podczas walki na niebie. Z pomocą Av-Matoran troje Toa udało się uciec.

Po opuszczeniu Matoran, którzy oddali im kolejny Kamienny Klucz zanim zmienili się w Bohroki, Toa zatrzymali się nieopodal obozu Makuta. Tahu pokazał pozostałym zdolność, którą mogli wykorzystać, używając swej mocy, by ustawić opóźniony w czasie podmuch ognia. Troje Toa wykopało tunel do obozu Makuta i rozdzieliło się. Po zaatakowaniu zaskoczonych Makuta Toa udało się zdobyć trzeci Kamienny Klucz, choć Makuta zauważyli ich. Po krótkiej walce Toa ponownie uciekli i skryli się na niebie.

Wkrótce Toa zaczęli planować podróż do Codrexu, ale zamiast tego wzlecieli w niebo, wierząc, ze Makuta chcieli ich tam zaatakować. Jak się okazało, mieli rację, co wykorzystali, gdy Toa zaszarżowali na Makuta, dając im chwilową przewagę. Żadna drużyna nie mogła zdobyć przewagi, lecz wkrótce Toa zostali przytłoczeni, gdy Makuta Phantoka dołączyli do Mistika.

Następstwa

Krótko po przybyciu Makuta Phantoka pojawili się Toa Nuva Phantoka, wraz z Solekiem, Photokiem i Tanmą. Zjednoczeni, Toa przygotowali się do ostatecznej walki z ich wrogami.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition