FANDOM

"Ostateczny atak zaczął się błyskawicami i cieniem. Pięciu Makuta zanurkowało ku ostatniej wiosce Karda Nui, rozciągając za sobą mrok aż zawisł on niczym mgła nad domami Av-Matoran."
— Narrator, Cienie na Niebie
Bitwa na niebie
Noimage
Bitwa
Konflikt Toa Nuva Phantoka walczą z Makuta na niebie Karda Nui
Miejsce Niebo nad Karda Nui
Rezultat Makuta wycofują się na Bagno Sekretów
Strony walczące
Toa Nuva Phantoka
Toa Ignika
Av-Matoranie
Makuta Phantoka
Matoranie Cienia
Bitwa na niebie była starciem, które odbyło się na niebie Karda Nui między Toa Nuva Phantoka a Makuta.

Cele

Toa Nuva

  • Pokonać Makuta i ocalić Karda Nui oraz Matoran

Makuta

  • Pokonać Toa i przemienić pozostałych Av-Matoran

Przebieg

Pięciu Makuta, Antroz, Vamprah, Chirox, Mutran i Icarax, przypuściło atak na ostatnią wioskę Av-Matoran, pozbywając się ochraniających ją Światłorośli przy użyciu ich połączonych mocy Cienia.

Gdy Makuta przebili się przez obronę, prędko dotarli do schronu, w którym spodziewali się zastać Toa Nuva i Matoran. Ku ich zaskoczeniu, nikogo tam nie było. To wtedy Vamprah dostrzegł Matoranina Cienia związanego Światłoroślami w pobliskiej wiosce. Po uwolnieniu Matoranina Makuta zrozumieli, że Toa i Av-Matoranie udali się do bazy Makuta, by zdobyć trzeci Kamienny Klucz.

Makuta ruszyli za Toa i Matoranami i starli się z nimi. Gdy Av-Matoranie starli się z Matoranami Cienia, Toa i Ignika zmierzyli się z Makuta. Podczas walki Pohatu i Photok zostali ściągnięci w dół przez moce grawitacji Icaraxa. Jednakże duet przestał spadać, gdy uderzyli w mały stalaktyt, umykając wzrokowi Icaraxa, a więc także i jego mocy.

W trakcie walki pancerz Antroza pękł, gdy moc wzrokowa Makuty została w niego odbita, a jego esencja zaczęła wyciekać. Icarax nakazał mu udać się na Bagna Sekretów. Sam Icarax został cofnięty w rozwoju przez Ignikę do postaci biomechanicznej, a ogromna dawka bólu zmusiła go do ucieczki. Podczas gdy Vamprah i Chirox kontynuowali walkę, Mutran zrozumiał, że ich szanse na zwycięstwo zaczęły maleć, dlatego wyzwolił niszczący podmuch Cienia, by rozproszyć Toa i kupić czas swym sojusznikom na odwrót.

Następstwa

Po swym ataku Mutran nakazał Vicanowi przekazać pozostałym Makuta, by wycofali się na Bagna i spotkali tam z pozostałymi. Mutran został po tym przesłuchany przez Toa odnośnie miejsca, do którego udali się inni Makuta. Zdobywając informacje, Toa wyruszyli na bagna, by spotkać się z Tahu, Gali i Onuą.

Pojawienia

Książki

Powieści