FANDOM

"Ten, kto próbował oprzeć się sile szalejącego huraganu, wie, co teraz czują Glatorianie w Atero."
— Narrator, Upadek Atero
Bitwa o Atero
Comic Skrall War
Bitwa
Konflikt Skrallowie najeżdżają Atero podczas Wielkiego Turnieju
Miejsce Atero
Rezultat Skrallowie zdobywają miasto
Strony walczące
Glatorianie
Skrallowie
Bitwa o Atero była natarciem na wolne miasto Atero, przeprowadzonym przez siły Skrallów, które zapoczątkowało Wojnę Skrallów.

Cele

Skrallowie

  • Najechać i podbić Atero
  • Zabić każdego Glatorianina i Agori, którzy staną im na drodze

Glatorianie

  • Obronić miasto i przepędzić Skrallów
  • Ochronić Agori

Przebieg

Tuma, wierząc, że posiadł wystarczającą potęgę, by podbić Bara Magna, zorganizował kastę wojowników Skrallów w armię i wysłał ich na Atero. Malum, po dowiedzeniu się o inwazji, odszedł, by złożyć miastu wizytę, i napotkał Gresha na peryferiach. Dawny Glatorianin wspomniał o nadchodzących wojskach i ostrzegł Gresha, że powinien się schować, choć wojownik Dżungli odrzucił jego ostrzeżenie, a następnie poinformował zebranych Agori i Glatorian o słowach Maluma.

Następnego dnia rozpoczął się Wielki Turniej - podczas walki Strakka i Tarixa Raanu, Metus i Berix postanowili udać się poza miasto i sprawdzić, czy mogą dostrzec nadchodzących Skrallów. Ich nieobecność zdziwiła większość widzów na arenie.

Poza murami Atero trzej Agori dostrzegli zbliżającą się, ogromną armię Skrallów i prędko ruszyli, by poinformować walczących. Skrallowie wkrótce przebili się przez mury miasta i najechali arenę, zabijając Agori i Glatorian na swojej drodze. Glatorianie stawili opór, broniąc Areny Magna, podczas gdy Agori organizowali ewakuację miasta. Glatorianie, choć pokonali kilku Skrallów, zostali ostatecznie zmuszeni do odwrotu.

Następstwa

Utraciwszy miasto, Glatorianie uciekli - niektórzy wrócili do swoich wiosek wraz z Agori, a inni zjednoczyli się w małe ruchy oporu, chcąc pokonać Skrallów.

Mimo ataku system Meczów Areny trwał dalej, choć już bez uczestnictwa Skrallów.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Magazyny

Glatorian

Opowiadania