FANDOM

"Ludzie Bara Magna nigdy nie poddadzą się, nie bardziej niż Toa lub Matoranie, którym uczyniłem."
Mata Nui, Odrodzenie
Bitwa o Bara Magna
Art Mata Nui Versus Makuta Teridax
Bitwa / Konflikt
Konflikt Teridax próbuje pokonać Mata Nui
Uczestnicy
Lokalizacja Bara Magna
Wynik Teridax pokonany

Bitwa o Bara Magna była epicką bitwą pomiędzy gigantycznymi formami robotów Mata Nui i Makuty Teridaxa i ich przynależnych sojuszników.

Cele

Mata Nui

Glatorianie, Agori, i Toa

  • Zatrzymać siły Teridaxa
  • Uratować Mata Nui przed Teridaxem

Tahu, Gresh, i Takanuva

Teridax

  • Pokonać Mata Nui
  • Zwyciężyć albo zniszczyć planetę

Rahkshi i Skakdi

  • Pokonać Glatorian, Agori, i Toa
  • Pomóc w podboju planety dla Teridaxa
  • Powstrzymać Tahu przed zebraniem Złotej Zbroi

Skrallowie

Przebieg

Mata Nui poprosił Raanu, by Agori byli ewakuowani z Mega-Wioski, tak, by mógł użyć Prototyp Robota, który był użyty jako schron. Przejął kontrolę nad robotem i zaczął ściągać Bota Magna i Aqua Magna ku Bara Magna, by zreformować Spherus Magna, rozbitą planetę. Teridax przybył w trakcie tego procesu, odlatując z Aqua Magna, by znaleźć Mata Nui. Mata Nui powiedział Teridaxowi o ich przeznaczeniu, by złączyć planetę, ale Teridax zaoferował mu dołączenie do niego. Mata Nui odmówił, mówiąc mu o zakończeniu swego przeznaczenia, jedynie by być trafionym w ramię przez jeden z laserów Teridaxa. Gdy zaczęli walczyć, Glatorianie martwili się o Mata Nui, ale Gresh wymyślił plan, aby spróbować zatrzymać Teridaxa. Wszyscy Glatorianie z wyjątkiem Gresha namierzyli w Teridaxa, i odpalili Thornaxy w jedno miejsce, ale nie widać było uszkodzeń. Nad nimi, grupa Skralli patrzyła, decydując się atakować Glatorian by wypełnić swoją zemstę zanim zrobi to Teridax.

Comic Glatorian vs Rahkshi

Glatorianie walczą ze Skakdi i Rahkshi

Mata Nui trafia w Teridaxa, ale szybko zrozumiał, że Prototyp Robota powoli się rozpadał. Teridax przypomniał mu o tysiącach istot wewnątrz sobie, i jeżeli Mata Nui będzie walczył z Teridaxem bardzo długo, może ich zabić, jako, że ostatni strzał wywołał trzęsienie, zabijając niektórych Matoran. Widząc Glatorian, Teridax strzelił laserem w nich. Gresh został trafiony i padł przed stopą Wszechświata Matoran. Znajduje przejście do wnętrza do Południowych Wysp, i postanowił rozpocząć niszczenie rzeczy w środku. Jak je otwierał, armia Rahkshi Wzroku Cieplnego wyszła wraz z Nektannem i oddziałem Skakdi lojalnym Teridaxowi. Takanuva zaczyna przechodzić przez przejście, zmieniając kolor swej zbroi, by być mniej widocznym. Myląc go z wrogiem, Gresh złapał Takanuvę w tornado, rozgniewając Takanuve, zaczął z nim walczyć. Na ziemii, Rahkshi i Skakdi atakowali Glatorian, sukcesywnie niektórych zabijając. Teridax pokazał to Mata Nui, i strzelił w niego, oświadczając, że planeta należy do niego.

Po Bitwie

Comic Glatorian Kiina and Ignika

Kiina trzyma Ignikę

Kiedy systemy rdzenia Wszechświata Matoran były zniszczone, Burze Energetyczne ustały w Karda Nui. Większość mieszkańców Wszechświata Matoran opuściło zniszczony wszechświat. Księżyce Aqua i Bota Magna złączyły się z Bara Magna, reformując planetę Spherus Magna po raz pierwszy od 100,000 lat. Mata Nui łączy moc Maski Życia i Prototypu Robota, by dać życie Bara Magna, trawy, drzewa, i kwiaty rosnące na pustynii. Robot rozpada się, gdyż stoczył ciężką walkę. Toa i Glatorianie pędzą w jego kierunku. Znajdują nienaruszoną Maskę Życia, i ku ich zaskoczeniu, ducha Mata Nui, który został z powrotem zamknięty w masce. Tahu sugeruje Mata Nui wykorzystać Ignikę do stworzenia nowego ciała, ale Mata Nui decyduje zostać w masce i nie ingerować w nowe życie, jakie mają Toa, Glatorianie, Agori, i Matoranie. Kiina trzyma maskę, pytając, czy Mata Nui zniknął. Tahu zapewnia ją, że on nie zniknął, i prowadzi nowy i stary lud Spherus Magna do zaczęcia nowego życia.

Pojawienia