FANDOM

"Brak słów może nam uchwycić ogrom tej walki, więc nie będziemy nawet próbować."
— Narrator, Koniec Gry
Bitwa o Codrex
Comic Battle for the Codrex
Bitwa / Konflikt
Konflikt Toa i Makuta walczą o Codrex
Uczestnicy

Toa

Bractwo Makuta

Lokalizacja Bagna Sekretów
Wynik Toa uzyskują dostęp do Codrexu, przebudzają Mata Nui

Bitwa o Codrex była konfliktem w Karda Nui, w trakcie którego Toa Nuva i ich sojusznicy musieli pokonać Bractwo Makuta, by zdobyć wejście do Codrexu.

Cele

Toa

  • Dostać się do wnętrza Codrexu.
  • Przebudzić Mata Nui.

Bractwo Makuta

  • Zapobiec wejściu Toa do Cordexu.
  • Dopilnować, by Plan Teridaxa się spełnił.

Przebieg Bitwy

Po poprzednim konflikcie, sześciu Toa Nuva i siły Makuta zebrali się, i zaatakowali każdego swego przeciwnika. Członkowie Nuva zostali wzmocnieni dzięki Takanuvie, który przybył przez między wymiarowy portal w zachodniej części Karda Nui. Używając swojej mocy Światła, Takanuva pomógł odpędzić Makuta, którzy wycofali się w kierunku Codrexu.

Toa Ignika przyłączył do sił Toa, po tym, jak Icarax powiedział o jego zdolności wyssania życia z wszechświata. Takanuva ujawnił też, że potężne Burze Energetyczne znów się uaktywnią, jak Mata Nui przebudzi się. Uzbrojeni w tą wiedzę, Toa zaczęli układać plan finałowego szturmu.

Zaczynając atak, Toa rzucali potężnymi ilościami swych elementarnych mocy w Makuta. Tahu super-podgrzał najbliższy stalaktyt, a Gali stworzyła deszcz na Makuta, podczas gdy Onua użył swoich mocy ziemi do stworzenia rąk, które uwięziły wrogów na miejscu.

Uwzględniając rozbicie formacji Makuta, ośmiu Toa ruszyło do Codrexu, chronieni przez Hau Nuva Tahu. Wracając ze ataku Toa, Gorast zniszczyła tarczę Tahu dzięki mocy rozbicia molekularnego, zmuszając Toa do rozdzielenia się i chronienia Codrexu z różnych stron. Makuta wtedy zaatakowali Toa swoimi mocami, ale Toa unieszkodliwili ich wystarczająco, by dostać się do Codrexu. Tahu umieścił Kluczo-Kamienie w Codrexie, wyłączając na chwilę osłonę.

Ośmiu Toa weszło do Codrexu, śledzeni sekretnie przez Antroza. Badając wnętrze sfery, oni przypadkowo odkryli trzy potężne pojazdy: Rockoh T3, Jetrax T6, i Axalara T9. Antroz, wyczuwając potężną moc w pojazdach, ukradł Jetraxa T6 wyleciał nim z Codrexu, ścigany przez Pohatu, Lewę, i Kopaka. Takanuva wyszedł, by ewakuować Matoran z Karda Nui, podczas gdy Tahu, Gali, i Onua zostali wraz z Toa Ignika z woli rozpoczęcia procesu przebudzenia Mata Nui.

Kopaka i dwaj inni Toa w swoich pojazdach sukcesywnie zmusili Antroza do ucieczki z Jetraxa, i przejęli pojazd. Takanuva, po wyleczeniu wszystkich Matoran Cienia i zapewnieniu, że są bezpieczni, wspierał Toa w atakowaniu ocalałych Makuta. Toa wewnątrz Codrexu zrozumieli, że proces zapisany na Kluczo-Kamieniach jest zbyt powolny, i potrzebowali wielkiego przypływu energii, który mógł wykonać tą robotę. Tahu wywnioskował, że Ignika ma w sobie tak dużą dawkę energii, i poprosili nowo stworzonego Toa o wykonanie. Ignika wiedział, że uwolnienie energii musi być potężne poprzez poświęcenie swego istnienia jako Toa, ale później istota przypomniawszy sobie o Matoro i jego poświęceniu, zgodził się wykonać misję. Toa Ignika użył swojej mocy w procesie przebudzenia, umożliwiając Gali i Onua możliwość ucieczki z Codrexu.

Animation Swamp Vehicle Chase

Toa gonią Antroza w jego Jetraxie T6 przez bagna.

Póżniej

Poświęcenie Toa Ignika przebudziło Mata Nui z jego snu. Energetyczne Burze zaczęły się, wyniszczając wszystko na Karda Nui. Toa uciekli z rdzenia dzięki swym pojazdom, które dostarczały prędkość uniknięcia burz, i zdolności wytworzenia tarczy. Makuta, zdając sobie sprawę, że zostali oszukani przez Teridaxa, zostali zniweczeni przez energię burzy. Toa wrócili na Metru Nui, ich przeznaczenie zostało osiągnięte.

Pojawienia