FANDOM

"Żadne nasze słowa nie mogą uchwycić ogromu tej walki, więc nie będziemy nawet próbować."
— Narrator, Koniec Gry
Bitwa o Codrex
Comic Battle for the Codrex
Bitwa
Konflikt Toa i Makuta walczą o Codrex
Miejsce Bagno Sekretów
Rezultat Toa docierają do wnętrza Codrexu;
Mata Nui zostaje przebudzony
Strony walczące
Toa
Makuta
Bitwa o Codrex była kulminującym starciem w Karda Nui, podczas którego Toa Nuva i ich sojusznicy starli się z Bractwem Makuta, by dostać się do Codrexu.

Cele

Toa

  • Wejść do Codrexu
  • Przebudzić Wielkiego Ducha Mata Nui

Bractwo Makuta

  • Powstrzymać Toa przed wejściem do Codrexu
  • Pozwolić planowi Teridaxa się ziścić

Przebieg

Po poprzedniej walce sześciu Toa Nuva i Makuta przegrupowali się i przystąpili do finałowej walki. Niedługo później do Nuva dołączył Takanuva, który wyłonił się z portalu wymiarowego w zachodniej części Karda Nui. Używając mocy Światła, Takanuva pomógł przepędzić Makuta, którzy wycofali się w kierunku Codrexu.

Toa Ignika dołączyli do sił Toa, dowiedziawszy się od Icarax, że mógł wysysać życie ze wszechświata. Takanuva wyjawił również, że Burze Energii miały się zacząć, gdy Mata Nui się przebudzi. Wraz z tą wiedzą Toa przyszykowali się do ostatecznego natarcia.

Rozpoczynając atak, Toa posłali w stronę Makuta strumienie mocy żywiołu. Tahu podgrzał pobliski stalaktyt, Gali spowodowała deszcz, a Onua użył swych mocy ziemi, by stworzyć dłonie, które uwięziły wrogów w jednym miejscu.

Zaburzając formację Makuta, ośmiu Toa wystrzeliło w stronę Codrexu, chronieni przez Hau Nuva Tahu. Odzyskując siły po natarciu Toa, Gorast zniszczyła tarczę Tahu przy użyciu swej mocy zaburzenia cząsteczek, co zmusiło Toa do rozdzielenia się i podejścia do Codrexu z różnych stron. Makuta zaatakowali wtedy Toa ich własnymi mocami, lecz wojownikom udało się wytrzymać natarcie na tyle długo, by dotrzeć do Codrexu - Tahu umieścił w budowli Kamienne Klucze, opuszczając pole siłowe ją otaczające.

Ośmiu Toa weszło do wnętrza Codrex, a w tajemnicy podążył za nimi Antroz. Eksplorując wnętrze budowli, przypadkiem odkryli trzy potężne pojazdy - Rockoha T3, Jetraxa T6 i Axalary T9. Antroz, wyczuwając potęgę pojazdów, ukradł Jetraxa T6 i odleciał z Codrexu - za nim w pogoń ruszyli Pohatu, Lewa i Kopaka. Takanuva odszedł, by ewakuować Matoran Karda Nui, a Tahu, Gali i Onua zostali wraz z Igniką, by zacząć proces przebudzania Mata Nui.

Animation Swamp Vehicle Chase

Toa gonią Antroza siedzącego za sterami Jetraxa T6

Kopaka i dwaj pozostali Toa w pojazdach dogonili Antroza i wyrzucili go z Jetraxa, a Toa Lodu przejął pojadd. Takanuva, po uleczeniu wszystkich Matoran Cienia i zapewnieniu im bezpieczeństwa, dołączył do Toa, by przepędzić pozostałych Makuta. Toa wewnątrz Codrexu zrozumieli, że proces opisany na Kamiennych Kluczach był za wolny, i potrzebowali większej dawki energii. Tahu stwierdził, że Ignika mógł dostarczyć odpowiedniej dawki energii, i poprosił, by świeżo stworzony Toa to zrobił. Ignika wiedział, że w ten sposób poświęci swoje życie Toa, ale, gdy przypomnieli mu o Matoro i jego poświęceniu, zgodził się wykonać zadanie. Toa Ignika użył swych mocy, by przyspieszyć proces, dając Gali i Onule szanse na ucieczkę z Codrexu.

Następstwa

Poświęcenie Toa Igniki wybudziło Mata Nui z jego głębokiego snu. Tym samym rozpoczęły się Burze Energii, które zniszczyły większość Karda Nui. Toa uciekli z Rdzenia Wszechświata przy użyciu pojazdów. Makuta, zdając sobie sprawę, że zostali oszukani prze Teridaxa, zginęli, zabici przez energię burz. Toa wrócili do Metru Nui, a ich przeznaczenia dopełniły się.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Ignition

Opowiadania

Animacje