FANDOM

"To jedyny sposób. Jeśli ich tu powstrzymamy, może, jakoś, Matoro będzie w stanie przeżyć i dokończyć misję!"
Toa Mahri Jaller, Śmierć Bohatera
Bitwa o Kanohi Ignikę
Battle for Kanohi Ignika
Bitwa
Konflikt Toa Mahri i Barraki walczą o Ignikę
Miejsce Wody nieopodal Mahri Nui
Rezultat Matoro używa Igniki i ocala życie Wielkiego Ducha Mata Nui
Strony walczące
Toa Mahri
Teridax (w ciele Maxilosa)
Barraki
Bitwa o Kanohi Ignikę była starciem, które odbyło się między Toa Mahri a Barraki i ich armiami pod koniec walk w okolicach Mahri Nui.

Cele

Toa Mahri

  • Dać czas Matoro, by mógł ocalić życie Mata Nui

Maxilos

  • Spowolnić Barraki, by dać Toa Mahri czas do działania

Barraki

Przebieg

Po doprowadzeniu Matoran Mahri Nui w bezpieczne miejsce, jakim były jaskinie Voya Nui, rozpoczęli walkę z Barraki, by odzyskać Ignikę. Jaller odebrał maskę Mantaxowi, gdy Hewkii zmierzył się z Gadunką. W międzyczasie Matoro zamroził Teridaxa (w ciele Maxilosa), wierząc, że Makuta zamierzał spróbować przejąć maskę dla siebie. Jaller napotkał na swej drodze replikę Hydraxona i próbował przepędzić strażnika Otchłani przy użyciu ogromnego podmuchu Ognia. Wskutek wzrostu temperatury Maxilos został uwolniony z lodowego więzienia i nakazał Spinaxowi zaatakować Hydraxona. Toa Mahri odpłynęli, by zniszczyć Korytarz i tym samym przywrócić Voya Nui na jej właściwe miejsce - jako część Południowego Kontynentu. Maska Życia ostatecznie wylądowała w rękach Matoro.

Teridax stanął naprzeciwko Barraki, powstrzymując ich pogoń za Toa, i szybko pokonał czterech z nich. Wtedy odezwał się do niego Takadox, który chciał umknąć walce z Makutą, pokazując Teridaxowi Tabliczkę Tranzytu. Makuta jednak zniszczył tabliczkę i uwięził Barraki w wizji, w której był on atakowany przez jego własną armię podwodnych insektów. Gdy Takadox został wykluczony z walki, czterej Barraki ujawnili przed Teridaxem, że jedynie udawali, iż zostali pokonani, by zebrać armie. Barraki nakazali swym wojskom zaatakować Teridaxa. Makuta, kupiwszy czas Toa Mahri, pozwolił im się pokonać.

Prep Nova

Toa Mahri Jaller szykuje się do Nova Blastu

Tymczasem Toa Mahri zdążyli zniszczyć Korytarz, a Voya Nui zatonęła i zaczęła wracać na Południowy Kontynent. Nim Toa mogli dogonić spadającą wyspę, Ignika zmieniła kolor na szary, informując o śmierci Mata Nui. Wierząc, że wciąż istniała szansa, by go ocalić, Toa Mahri zdecydowali się rozdzielić - Matoro miał ruszyć za Voya Nui, a pozostali mieli powstrzymać goniących ich Barraki. Gdy Toa Mahri zrozumieli, że nie mogli wygrać tej walki, Jaller zaczął szykować się do uwolnienia podmuchu Nova. W międzyczasie Matoro dotarł do Południowego Kontynentu i wyprzedził Voya Nui, nim zapieczętowała dziurę, prowadzącą do Karda Nui. Nim Jaller mógł zabić wszystkich w obszarze wybuchu, Matoro przywdział Ignikę i przeteleportował swych towarzyszy do Metru Nui, przywracając im również zdolność oddychania powietrzem. Użył następnie Igniki, by przywrócić Mata Nui do życia, zmieniając się w czystą energię i poświęcając swoje życie.

Następstwa

Ignika Use

Matoro używa Igniki

Matoro przeniósł bezpiecznie Toa Mahri do Metru Nui i przemienił ich w istoty zdolne do poruszania się zarówno na lądzie, jak i pod wodą. Barraki zostali uwięzieni w Otchłani do czasu aż zostali zwerbowani przez Zakon Mata Nui do udziału w Wojnie Przeznaczenia

Poświęcenie Matoro ocaliło Wielkiego Ducha i cały Wszechświat Matoran. Jasne światło, które rozbłysło w całym Karda Nui, gdy Toa przemienił się w energię, oślepiło trzech walczących tam Makuta.

Po walce z Barraki Teridax porzucił robota Maxilos i opuścił Otchłań, by doprowadzić do końca ostatnie etapy Planu. Porzucony pancerz został później znaleziony przez Hydraxona, który zamierzał naprawić maszynę.

Pojawienia

Książki Komiksy

Powieści

Ignition