FANDOM

"Kronikarzu, twą zgubą jest zostać tutaj i strzec Kini-Nui za wszelką cenę. Ten czyn będzie pamiętany tak długo, jak zostanie ktokolwiek, by o nim śpiewać!"
Toa Mata Tahu, Mata Nui Online Game
Bitwa o Kini-Nui
500px-BattleforKini-Nui
Bitwa
Konflikt Matoranie próbują obronić Kini-Nui przed Rahi
Miejsce Kini-Nui
Rezultat Zwycięstwo Matoran
Strony walczące
Matoranie
Rahi
Bitwa o Kini-Nui była wielkim starciem, mającym miejsce pod koniec Wielkiej Wojny. Siedmiu Matoran stanęło w obronie wejścia do Mangaii przed Rahi, podczas gdy Toa Mata udali się, by walczyć z Teridaxem.

Cele

Matoranie

  • Strzec Toa Mata, chroniąc Kini-Nui

Rahi

  • Opanować Kini-Nui, by uwięzić Toa wewnątrz Mangaii

Przebieg

MNOLG Battle for Kini-Nui Combat

Matoranie w walce z Rahi

Bitwa rozpoczęła się krótko po tym jak Kompania Kronikarza, dowodzona przez Takuę, obiecała strzec Kini-Nui, gdy Toa Mata zmierzą się z Teridaxem pod ziemią, w Mangaii. Nim odeszli, Gali nawiązała z Takuą telepatyczną więź, by mógł obserwować ich zmagania poniżej.

Na początku Kompania była w stanie bronić siebie i świątyni - używając bambusowych dysków pokonali razem wiele zakażonych Rahi, takich jak Nui-Rama, Nui-Jaga, Tarakavy i Muaki. Jednakże, po kilku starciach, setki Rahi rzuciło się do jednego ataku, przytłaczając drużynę. Wtem jednak pojawiło się wsparcie z innych wiosek w postaci choćby Lotnictwa Gukko, Ussalerii i Gwardii Ta-Koro. Wspólnie szybko pokonali Rahi, zmuszając je do odwrotu.

Następstwa

250px-Ta-Matoran Guard

Gwardia Ta-Koro dołącza do bitwy pod jej koniec

Nie było strat wśród Matoran, a zakażone Rahi zostały odparte i przepędzone. Pod koniec walki Onu-Matoranin dosiadający Pewku powiedział Takule, by udał się do Onu-Koro na prośbę Turagi Whenuy, gdzie nieświadomie miał udać się przez Wejście Zegara Słonecznego do Mangaii i być świadkiem walki Toa z Teridaxem. Pozostali Matoranie wrócili później do swoich wiosek, w porę, by ochronić grody przed inwazją rojów Bohrok.

Pojawienia

Online Multimedia

Opowiadania

Gry online