FANDOM

"Naprzód! Za Le-Koro!"
Kongu, Animacje Online Bohrok
Bitwa o Le-Koro
Animacja Matau i Le-Matoranie pod kontrolą Krana
Bitwa
Konflikt Matoranie i Bohroki walczą o kontrolę nad Le-Koro
Miejsce Le-Wahi
Rezultat Nuhvoki pokonane;
Krana usunięte
Strony walczące
Takua
Kongu
Tamaru
Nuparu
Onepu
Taipu
Boxory
Nuhvoki
Kontrolowani przez Krana Le-Matoranie
Kontrolowany przez Krana Matau
Bitwa o Le-Koro była walką o władzę nad grodem Le-Koro, która odbyła się podczas inwazji Bohroków na wyspie Mata Nui.

Cele

Matoranie

Nuhvoki

  • Oczyścić Mata Nui

Przebieg

Comic Lewa Mata Meets Krana'd Le-Koro

Lewa staje naprzeciwko ludu Le-Koro

Po przebudzeniu Bohroków jeden z ich oddziałów zaatakował Le-Koro, zastępując Kanohi większości mieszkańców Krana. Tylko Tamaru i Kongu udało się uciec - obaj skryli się w dżungli. Nuhvoki zaczęły niszczyć Le-Wahi, powalając drzewa i inne rośliny oraz wszystko, co stanęło na ich drodze. Le-Matoranie i Turaga Matau, nad którymi przejęli władzę, pomagali im w tym. Gdy Lewa przybył do grodu zastał w nim Matoran noszących Krana. Nie chcąc ranić swojego ludu, Lewa poddał się. Onua został później wysłany, by odnaleźć Lewę, którego nie widziano od kilku dni. Znalazł go, a Toa Powietrza wbrew swej woli zaatakował go. Zamiast walczyć, Toa Ziemi przekonał brata, by ściągnął Krana, bowiem kontrolowała ona jego ciało, lecz nie panowała w pełni nad jego wolą. Dwaj Toa wrócili po tym do poszukiwań Krana, lecz uprzednio posłali Takuę i kilku Onu-Matoran, by pomogli Le-Matoran wraz z nowo stworzonymi Boxorami. Takua i Nuparu spotkali się z Kongu oraz Tamaru i, zapoznając siebie nawzajem z sytuacją, w czterech obmyślili plan działania.

Le-Koro Liberated

Grupa Nuhvoków w Le-Wahi

Następnego ranka Kongu i Tamaru przykuli uwagę kilku pobliskich Nuhvoków, skacząc między drzewami i szydząc z nich - chcieli w ten sposób wyprowadzić ich z dżungli na polanę. Po chwili dwaj Matoranie wyszli z dżungli na polanę nazywaną łysoziemią, gdzie dogoniły ich Nuhvoki wraz z opanowanymi przez Krana mieszkańcami Le-Koro. Gdy Bohroki szykowały się do wystrzelenia swych Krana, pod Matau i Le-Matoraninami pojawiły się dziury, które wcześniej wykopali Takua i Onu-Matoranie. Podczas gdy Takua i pozostali uwalniali ofiary z wpływu Krana, machiny Boxor wyrosły z ziemi i starły się w walce z Nuhvokami. Matoranie ostatecznie pozbyli się Krana z twarz Matoran i Turaga, a następnie przepędzili Nuhvoki z Le-Wahi.

Następstwa

Gród świętował zwycięstwo nad Nuhvokami, urządzając ucztę i festiwal. Turaga Matau skończył dzień krótką przemową, w której mówił, by pamiętać o Toa i ich misji, gdy ci ruszali, by zmierzyć się z Bahrag i pokonać roje.

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

BIONICLE

Kronika

Animacje