Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nie próbuj! Pokonamy cię! Nie zdążysz stopić mojej maski!"
"Jak tylko was zniszczę, będę miał mnóstwo czasu."
— Ekimu i Kulta, Kuźnia Twórcy Masek
Bitwa o Maskę Kreacji
Ekimu vs Kulta
Bitwa
Konflikt Toa i Ekimu próbują powstrzymać Kultę przed zniszczeniem Maski Kreacji
Miejsce Wielka Kuźnia
Rezultat Kulta pokonany;
Ekimu odzyskuje Maskę Kreacji
Strony walczące
Toa
Ekimu
Kulta

Bitwa o Maskę Kreacji była starciem z Kultą w Wielkiej Kuźni. Toa i Ekimu stanęli do walki z Władcą Czaszek, by powstrzymać go przed zniszczeniem Maski Kreacji.

Cele[]

Toa i Ekimu[]

  • Pokonać Kultę i powstrzymać go przed zniszczeniem Maski Kreacji

Kulta[]

  • Pokonać Toa i Ekimu
  • Zniszczyć Maskę Kreacji

Przebieg[]

Kulta vs Toa

Kulta noszący Maskę Kreacji powala Toa jednym ciosem

Po wskrzeszeniu Ekimu skierował Toa do jego kuźni, gdzie przywódca Armii Czaszek - Kulta - zamierzał zniszczyć Maskę Kreacji. Toa wraz z Twórcą Masek udali się do kuźni, gdzie stanęli naprzeciwko Kulty. Władca Czaszek sam przywdział do walki Maskę Kreacji - maska mocy obdarowała go mocą, dzięki której powalił sześciu Toa jednym ciosem, a atak roztrzaskał ich złote maski.

Pozbawieni masek, Toa stracili swoje moce i ledwie trzymali się na nogach, lecz mimo to próbowali zatrzymać Kultę, by dać czas Ekimu - Władcy rzucali się bezwładnie na przeciwnika, powstrzymując jego natarcie. Ich ataki nie robiły na nim wrażenia, jednak dały wystarczająco dużo czasu Ekimu, by ten odtworzył swój młot, którego natychmiast użył do strącenia Maski Kreacji z twarzy Kulty. Pozbawiony maski, Kulta padł pokonany.

Następstwa[]

Po pokonaniu Władcy Czaszek Ekimu naprawił złote maski Toa i przebudził ich. Wkrótce zaczęli przygotowywać Miasto Twórców Masek na powrót Okotan z całej wyspy.

Po przybyciu do miasta Obrońcy napotkali nieprzytomnego Kultę - w ramach ostrożności Ekimu oddzielił go od jego maski. Niedługo później Władca Czaszek oraz jego porucznik, Łupacz Czaszek, zostali uwięzieni w dwóch osobnych celach w mieście.

Jakiś czas później Kulta, dzięki pomocy Makuty, uciekł z więzienia, lecz zignorował Łupacza i zostawił go w jego celi.

Pojawienia[]

Książki Komiksy Online Multimedia

Księgi

Pudełkowe

Animacje

Telewizja

Advertisement