FANDOM

"Coś wbiło się w bramy Koloseum, wyrywając je z zawiasów. Parę sponiewieranych Visoraków-wartowników im wtórowało, wrzuceni do wnętrza areny przez coś, co wyważyło wrota. Gdy dym opadł, Vakama dostrzegł pięciu Toa Hordika wchodzących do Koloseum, wyglądających jakby już je zdobyli."
— Narrator, W Sieci Mroku
Bitwa o Metru Nui
Battleofmetrunuiset
Bitwa
Konflikt Walka o władzę nad Metru Nui
Miejsce Koloseum
Rezultat Sidorak zabity;
Visoraki pokonane i rozproszone;
Teridax wyzwolony z więzienia
Strony walczące
Toa Hordika
Rahaga
Keetongu
Visoraki
Sidorak
Roodaka
Bitwa o Metru Nui była ogromnym konfliktem, który odbył się w Koloseum Metru Nui, pod koniec Wielkiego Ratunku. Pięciu Toa Hordika i Rahaga włamali się do Koloseum, by ocalić Matoran od hordy Visoraków, dowodzonych przez Vakamę, podczas gdy Roodaka i Sidorak starli się z legendarnym Rahi - Keetongu.

Cele

Toa Hordika

  • Ocalić pięciu Rahaga, porwanych przez Vakamę
  • Przywrócić Vakamę na stronę Toa
  • Ocalić Matoran od hord Visoraków

Horda Visoraków

  • Powstrzymać Toa Hordika i Rahaga

Roodaka

Sidorak

  • Wykończyć Toa i Rahaga
  • Rządzić Visorakami z Roodaką jako jego królową

Przebieg

Po dołączeniu do Visoraków Vakama został generałem hordy. W Koloseum zebrała się większość Visoraków oraz ich przywódcy - Vakama, Sidorak i Roodaka. Wkrótce jednak pozostali Toa Hordika i Norik wdarli się do Koloseum, zdesperowani, by przywrócić Vakamę na właściwą drogę. Rozwścieczony, Vakama nakazał im przysiąc lojalność do niego i Sidoraka. Gdy odmówili, Vakama rzucił w nich drążkiem i nakazał Visorakom ich zaatakować. Jednakże Toa byli na to przygotowani i załadowali swoje Rhotuka. W ostatniej chwili złapali za nie i wlecieli w górę, unikając salwy Visoraków. Mając przewagę wysokości, Toa Hordika zaatakowali Visoraki, podczas gdy Matau ruszył na poszukiwania Vakamy.

W międzyczasie Norik znalazł pozostałych Rahaga, uwięzionych w sieci Visoraków, i uwolnił ich. Razem ruszyli do walki.

Keetongu Scaling

Keetongu wspina się po ścianie Koloseum

Tymczasem Sidorak usłyszał dźwięki z balkonu, na którym dowódcy hordy obserwowali walkę. Troje przywódców zobaczyło Keetongu, wspinającego się po ścianie. Wściekły Sidorak wystrzelił strumień energii ze swojej Klingi Posłuszeństwa w Keetongu, ten jednak użył broni, by uniknąć ataku. Poirytowana Roodaka wystrzeliła falę Cienia ze swych Szczypiec Przechwytujących w kierunku Keetongu. Zobaczył ją zbyt późno - strumień Cienia uderzył w niego, lecz udało mu się obronić swym szponem. Roodaka wystrzeliła kolejny strumień, który roztrzaskał szpon Keetongu i zrzucił go ze ściany - Rahi uderzył o ziemię z wielkim impetem. Sidorak uznał Rahi za martwe, lecz Roodaka, chcąca pozbyć się Sidoraka, by przejąć władzę nad hordą, wyraziła swoją niepewność. Razem zjechali windą na dół, gdzie uderzył Rahi. Roodaka nakazała Vakamie zostać na miejscu i czekać.

Gdy Toa Hordika starli się z Visorakami, Matau znalazł Vakamę i stanął z nim do walki na dachu budynku. Ostatecznie Vakama zrzucił Matau z dachu, ten jednak zdołał złapać się krawędzi. Vakama nadepnął na dłoń Matau i zaczął z niego szydzić. Matau przeprosił Vakamę za swoje zachowanie i obrażanie go. Vakama zabrał stopę z dłoni Matau i odsunął się. Matau mówił dalej i przypomniał Vakamie o ich misji ocalenia Matoran, po czym puścił krawędź.

Visorak Rhotuka

Visoraki strzelają Rhotuka w Toa

Nim Matau uderzył o ziemię, Vakama, który przywiązał się do sieci Visoraków i skoczył za nim, złapał go. Gdy zbliżyli się do ziemi, sieć Visoraków naprężyła się i katapultowała ich w górę.

W międzyczasie Sidorak i Roodaka dotarli do osłabionego Keetongu. Zadowolony Sidorak pozwolił Roodace zadać ostatni cios. Ona jednak rzuciła mu swoje szczypce i kazała samemu to zrobić. Gdy Roodaka odeszła, Sidorak zawołał za nią - Keetongu zaczął wstawać - lecz odpowiedziała mu szorstko. Poprosił ją jeszcze raz, lecz Keetongu wbił Sidoraka w ziemię, uśmiercając go.

Po załatwieniu sprawy z Sidorakiem Roodaka wezwała jednego ze swoich wierzchowych Kahgaraków i wsiadła na niego. Gdy Toa Hordika i Rahaga zebrali się w środku Koloseum, Visoraki otoczyły ich. Ku ich zdziwieniu, pająki zaczęły się od nich oddalać. Opuszczając gardę, nie zauważyli zbliżającego się do nich Rhotuka, które ich rozrzuciło. Roodaka zeszła ze swojego wierzchowca i podeszła do Toa.

Gdy szła w ich stronę, wymieniała po kolei ich żywioły i - wspomniawszy, że żywioł Vakamy, Ogień, już należał do niej - zauważyła, iż jednego brakowało. Wtedy pojawił się Vakama i rzucił Matau w stronę innych Toa. Roodaka po raz kolejny zażądała od nich ich mocy, a Matau, poirytowany, zaczął ładować swoje Rhotuka i wystrzelił w jej stronę - pozostali Toa Hordika zrobili to samo. Roodaka, niewzruszona ich atakami, zaśmiała się i oznajmiła, że ich moce były niczym bez jedności.

Hordika Rhotuka

Toa Hordika wystrzeliwują Rhotuka w Roodakę

Vakama jednak postanowił ujawnić Roodace swoją zmianę stron. Gdy ładował Rhotuka, Roodaka wskazała, że jeśli Vakama ją pokona, Visoraki zniszczą Toa i Rahaga. Vakama, pomyślawszy o tym wcześniej, wydał rozkaz hordzie jako jej generał i ofiarował Visorakom wolność. Rahi zatrzymały się na chwilę, po czym zaczęły odchodzić. Zaskoczona Roodaka nazwała Visoraków zdrajcami, a wtedy Vakama odparł, że, ponieważ były przez nią zniewolone, nie mogły tak naprawdę jej zdradzić. Toa kontynuował, wygłaszając krótką przemowę na temat przywództwa. Gdy skończył, wystrzelił w nią swoje Rhotuka, nie dostrzegając czerwonego błysku w jej oku. Norik krzyknął, by Vakama tego nie robił, ale spóźnił się - Rhotuka uderzyło w Vortixx. Ponieważ jej odłamek, który trzymała na piersi, został wycięty z więzienia Teridaxa, a Toa wystrzelili w nią wszystkie swoje żywioły, Makuta został uwolniony. Po wyzwoleniu przeteleportował Roodakę, a jej odłamek upadł na ziemię.

Następstwa

Gdy Norik wyjaśnił Vakamie, co właśnie zrobił, Keetongu doczłapał do nich, ranny. Gdy mu pomogli, Vakama poprosił Rahi, by przywrócił im postać Toa Metru, choć Norik stwierdził, że pogodzili się ze swoją naturą Hordika i mogli być dzięki niej lepsi. Vakama jednak czuł, że musieli dopełnić swoje przeznaczenia jako prawdziwi Toa. Keetongu użył swych mocy i uleczył Toa, którzy później ukończyli Wielki Ratunek i ocalili Matoran.

Vakama zachował odłamek Roodaki, by pamiętać o tym, co zaszło podczas Wielkiego Ratunku. W późniejszym czasie, gdy już był Turaga, używał go, by reprezentować Teridaxa w swych opowieściach.

Pojawienia

Książki Multimedia

Powieści

Filmy

Reklamy