FANDOM

"Ze szczytu wieży Sidorak patrzył, jak rozwija się starcie. Toa Hordika wzięli jego hordę z zaskoczenia, owszem, ale przewaga zaczęła ulegać zmianie. Visoraki już teraz ruszały, by odciąć Toa i Rahaga, a następnie ich wykończyć. Opierając się temu, co było nie do przewidzenia, zamierzał dzielić się zwycięstwem z Roodaką jeszcze przed końcem dnia."
— Narrator, Wyzwanie Hordika
Bitwa o Wieżę Toa
Set Tower of Toa
Bitwa
Konflikt Pozostali Toa Hordika i Rahaga próbują uratować Whenuę i Bomongę od Visoraków
Miejsce Wieża Toa
Rezultat Toa Hordika przejmują Wieżę Toa;
Krahka i Tahtorak zostają uwięzieni w Obszarze Mroku
Strony walczące
Toa Hordika
Rahaga
Krahka
Tahtorak
Visoraki
Sidorak
Zivon
Bitwa o Wieżę Toa była starciem podczas Wielkiego Ratunku, podczas którego Toa Hordika przejęli od hordy Sidoraka budowlę, którą później nazwano Wieżą Toa.

Cele

Toa Hordika, Rahaga, Krahka, i Tahtorak

Horda Visoraków

  • Obronić Wieżę Dowodzenia
  • Pokonać i pojmać Toa Hordika oraz Rahaga

Przebieg

Po mutacji w Toa Hordika wskutek jadu Visoraków, Toa rozpoczęli swoją misję i zaczęli szukać części do budowy Le-Metruańskiego statku powietrznego. Gdy Matau i Rahaga Iruini przeszukiwali Le-Metru, zwrócili na siebie uwagę Visoraków. Kiedy Visoraki wbiegły do wieży, którą przeszukiwali, Matau próbował zabezpieczyć obszar. Udało mu się, lecz wtedy Oohnorak użył swoich zdolności naśladujących i udał głos Nokamy, który brzmiał, jakby Toa była w tarapatach i błagała o pomoc. Matau dał się nabrać i wpuścił Visoraka wraz z hordą.

Po wessaniu w Obszar Mroku, Whenua i Bomonga znaleźli drogę ucieczki, lecz wkrótce wpadli w sidła Visoraków. Na całej wyspie Toa Hordika i Rahaga widzieli jak Visoraki kierują się do Le-Metru. W obawie o swoich towarzyszy Toa ruszyli w tym samym kierunku.

By ocalić przyjaciół, pozostali Rahaga i Toa Hordika zaatakowali Visoraki przy użyciu Rhotuka, by ich zmylić. Vakama strzelił Rhotuka w Zivona, by powstrzymać stwora przed zjedzeniem Whenuy i Bomongi, podczas gdy pozostała czwórka Toa i piątka Rahaga wystrzeliła Rhotuka w Visoraki.

Gdy Zivon zrozumiał, że to Vakama w niego strzelał, rzucił się na niego. Krahka, która sprzymierzyła się z Rahaga i Toa, nakazała ogromnemu Tahtorakowi powstrzymać Zivona. Gdy Rahi zmierzyło się z Zivonem w walce, Krahka wyruszyła, by pomóc Tahtorakowi.

Podczas gdy bitwa trwała w najlepsze, Nuju ruszył, by uwolnić Bomongę i Whenuę, po czym Nuju i Whenua starli się z Visorakami w wieży, by ją przed nimi ochronić. Onewa i Matau niemal udało się pozbyć całej grupy Visoraków, lecz nie byli w stanie przebić się przez stado twardych Oohnoraków.

Vakama zaczął tracić wiarę, że jego drużyna potrafiła pokonać Visoraków. Nagle, Tahtorak, wciąż walczący z Zivonem, podniósł ogromne Rahi i rzucił nim wprost w wieżę. Nuju, Whenua, Nokama - która zdążyła dotrzeć do wieży - i Sidorak, król Visoraków, znajdowali się na szczycie budowli, gdy zobaczyli spadającego ku nim Zivona. Ledwie udało im się uniknąć opadającej bestii.

Wtem Nuju, Whenua i Nokama wpadli na pomysł, uważając, że ocalenie wieży było raczej niemożliwe. Zdecydowali zdenerwować Visoraki, więżąc je wewnątrz wieży przy użyciu ścian ziemi i lodu. O swoim planie poinformowali Norika. W międzyczasie Zivon podniósł się i kontynuował walkę z Tahtorakiem i Krahką. Kahgarak, który wezwał Zivona, zdecydował się wysłać Tahtoraka do Obszaru Mroku, lecz Krahkce udało się pchnąć Zivona na Tahtoraka - tym samym cała trójka wylądowała w Obszarze Mroku. Onewa zabił Kahgaraka w gniewie.

Norik wrócił na zewnątrz i przekonał Vakamę, by pomógł pozostałym w realizacji planu, lecz wcześniej uwolnił strugę stopionej Protodermis na Oohnoraki, które więziły Onewę i Matau. Gdy wszyscy byli bezpieczni, Nokama, Nuju i Whenua zaczęli rozstawiać ściany dookoła wieży, by zapobiec ucieczce Visoraków.

Ich plan powiódł się, lecz Sidorakowi udało się zbiec.

Następstwa

Visoraki wycofały się, a Toa Hordika przepędzili pozostałe pająki wewnątrz Wieży, gdy ściany zostały zniszczone. Następnie, przy użyciu mocy żywiołów, stworzyli jej nową bramę.

Tysiąc lat później, Tahtorak i Krahka wydostali się z Obszaru Mroku na Voya Nui, używając wymiarowej bramy Brutaki.

Pojawienia

Książki komiksy

Powieści

BIONICLE