Encyklopedia Bionicle
Advertisement
Encyklopedia Bionicle
"Nigdy nie uda nam się tam przedostać, nie gdy na naszej drodze stoją tysiące Pająków Śmierci!"
"Niekoniecznie "tysiące", ale z pewnością ponad tysiąc."
"Co za różnica?!"
Harvali i Izotor, Zemsta Pająków Śmierci
Bitwa pod Miastem Twórców Masek
Noimage
Bitwa
Konflikt Obrońcy i Harvali wdają się w walkę w jamie Lorda Pająków Śmierci
Miejsce Jaskinia pod Miastem Twórców Masek
Rezultat Lord Pająków Śmierci i wiele Pająków Śmierci giną;
Obrońcy i Harvali uciekają z jamy
Strony walczące
Obrońcy
Harvali
Lord Pająków Śmierci
Pająki Śmierci

Bitwa pod Miastem Twórców Masek była starciem w jamie Lorda Pająków Śmierci, między Lordem i jego siłami a Obrońcami i Harvali.

Cele[]

Obrońcy i Harvali[]

  • Pokonać Lorda i jego Pająki Śmierci
  • Wydostać się z jamy

Lord Pająków Śmierci[]

  • Pozbyć się intruzów
  • Zregenerować siły

Przebieg[]

Odnalazłszy swojego lidera, pokonanego w walce z Toa, Pająki Śmierci zabrały Lorda do jaskini pod powierzchnią Miasta Twórców Masek, gdzie władca hord zaczął się regenerować. Świadkiem wcześniejszego starcia Władców ze strażnikiem mostu był Vizuna, Obrońca Dżungli, który oznajmił pozostałym Obrońcom wiosek, by również ruszyli do miasta i służyli Toa pomocą, gdyby ci jej potrzebowali. Nim zdążyli jednak wkroczyć między mury, most zawalił się pod wpływem wstrząsu Onuy podczas walki z Wojownikami Czaszek. Nie mogąc użyć głównego wejścia, Obrońcy postanowili dostać się do miasta mostem wybudowanym przez Harvali, dawną archeolog Okoto i przyjaciółkę Vizuny, która jakiś czas temu zaginęła bez śladu.

Po zmierzeniu się z dzikimi jastrzębiami, Obrońcy dotarli do sieci podziemnych tuneli, gdzie spotkali Harvali oraz odkryli wykute runy opisujące, w jaki sposób Ekimu ułożył Przepowiednię Bohaterów. Niedługo potem zostali zaatakowani przez ogromnego węża, kontrolowanego przez Pająka Śmierci. Po oswobodzeniu go, wąż zaprzyjaźnił się z Nilkuu i na jego grzebiecie Obrońcy razem z Harvali wydostali się z jaskiń, a następnie trafili do kryjówki Pająków Śmierci.

Na miejscu ujrzeli Lorda Pająków Śmierci owiniętego w kokon i otoczonego tysiącami swoich sługusów. Wybijając dziury w ścianach i wpuszczając strumienie wody do środka, Obrońcy pozbyli się licznych pająków, podczas gdy ich lord zaczął się przebudzać. Obrońcy użyli wtedy swoich broni do zwalenia sufitu groty, który przygniótł pozostałe Pająki Śmierci oraz ich pana.

Następstwa[]

Po pokonaniu Lorda Obrońcy i Harvali przy pomocy ogromnego węża dostali się do Miasta Twórców Masek. W mieście spotkali Toa i przebudzonego Twórcę Masek. Jakiś czas później Obrońcy pomagali w odbudowie miasta, zaś Harvali nadzorowała prace nad budową nowego mostu, dzięki któremu Okotanie mogli dostać się do stolicy i na nowo wypełnić ją życiem.

Pojawienia[]

Advertisement